Přípravky na odstranění hrubých nečistot před samotným mytím (hmyz, asfalt...), šampony pro mytí, snowfoam, přípravky pro sušení.
#58481
Zdravím,
od objednání nového auta již uplynulo 6 týdnů (přesněji až ve středu), já se pomalu začínám připravovat na péči o něj. K dodání dojde v polovině září.

Současné auto (r.n.: 2002) jsem myl zhruba 1x měsíčně​ zahradním postřikovačem na hadici a průtokovým smetáčkem pouze čistou vodou (tak myl i můj otec v minulém tisíciletí Š100). Z pohodlnosti jsem občas projel i myčkou. Vím, barbarství, ale tomu se už blíží konec.

Novému chci poskytovat naprosto jinou péči, uvedený dosavadní postup jsem zavrhnul a objednal Nilfisk C 120.7-6 PCAD X-TRA, zitra dorazí, tak mám do září čas se s ní naučit zacházet. Čerpadlo domácí vodárny mi dá 3840 l/h. Do rozvodu mi udržuje redukční ventil stálý tlak 2,4bar, čerpadlo spíná při 2,5bar a vypíná při dosažení 3,5bar, tedy v soustavě nedochází k poklesu ani nárůstu. Pro Nilfisk by to mělo myslim být dostatečné.

Auto meju na dvoře, na travniku, cca 3m od studny. Doposud jsem šampon Sheron používal pouze na mezidveřní prostory hadrem (je to spíš takový papírový hadr v roli, nepelíchá). Na zem ani kapka.

Základní otázky:
  1. Jak ekologicky dobře umýt nové auto, a pokud bude nutné použití šamponu, je některý ekologicky odbouratelný?
  2. Kdy poprvé vzít nové auto wapkou? Slyšel jsem že nový lak by měl "zrát" 2 měsíce?
Na lak plánuju aplikovat Soft 99 Fusso Coat. A hned je tu další otázka, kdy poprvé a jak správně zcela nový lak připravit na aplikaci?

Na skla bych pak použil glass seal.
Pneumatiky Meguiar's Endurance High Gloss Tire Gel. (Vojenská leštěnka na boty už došla.)
Al disky (2 sady) zatím nemám vyhlídnutý žádný produkt. Můžete doporučit?

Odmašt'ovat plánuju s isopropanol.

Další otázka je, jestli mi to wap nebude postupně splachovat do trávníku.

Mějte prosím při odpovědi na paměti že ekologie je zde na prvnim místě. Nemám možnost auto vzít na místo kde mi může být jedno kam se to vsákne.

Děkuji že jste dočetli až sem a těším se na vaše reakce.
#58482
Ahoj, vítám tě na fóru, bohužel začnu rovnou zostra, neber si to osobně:

1) je tu strašně moc napsáno a většina věcí zodpovězená. Pokud chceš si vše přečíst na jednom místě, pak koukni na detailingblog.cz

2) pokud jsi myl doposud auto průtokovým kartáčem, pak nepředpokládám, že máš velké zkušenosti s detailingem. Je to drahá zábava a než se člověk jako samouk všechno naučí a dostane "ten správný grif do ruky", několik škrábanců, zničených utěrek a vyplýtvaných produktů to trvá. Silně doporučuju si první důkladné ošetření nového vozu nechat někde provést u ověřených lidí/firem, přemýšlel bych třeba i nad keramickým povlakem. Může to vypadat draze, ale tvoji první invstici do detailingových potřeb taková první profesionální péče splaskne klidně třeba na polovinu. O časové náročnosti vůbec nemluvím.
edit: navíc tím do péče o auto pronikneš pozvolna, můžeš se zeptat a nechat si poradit z očí do očí a nebudeš mít před sebou hned první obtížný full detail. Je to něco jak začít běhat a hned první závod si dát mistrovství ČR na 800m.

3) Ano, zrání laku 2 měsíce, ale ve smyslu od nalakování po napatlání voskem. Wapka nemá vliv.

4) Jediná opravdu málo probíraná otázka z tvého dotazu je ta 100% ekologičnost. Popravdě: špínu, co nachytáš na auto, bych taky za 100% ekologickou úplně nepovažoval. Existuje více řešení, buď auto umývat bezoplachovou metodou (například Optimum No Rinse) - tj. nic na zem nekape, vše si odneseš v kýblu a při extrémní špíně pořád existují veřejné wapky. Nebo lze také pořídit plachty, resp. plachtové vany pod auto, které vodu nepustí dál a sbírají ji.
#58483
pokud je ekologičnost prvořadá, pak rozhodně nelze umývat na trávníku, ale je potřeba mít pod autem nepropustnou podložku a následně vodu ekologicky likvidovat tj projde určenou čov a z "nebezpečného" odpadu se přečištěním stane běžný odpad, který může jít do kanálu.
Je to právě z důvodu vsakování kdejakých sajrajtů a tím opravdu nemyslím použité přípravky :ugeek:
Z vlastních zkušeností bych doporučil navštívit někoho, kdo tě zaučí a vysvětlí co a jak...člověk sám se v tom bude topit...vlastní zkušenosti.
#58485
Jak bylo psano. Nejlepsi by bylo nechat si to udelat. Ve finale to muze byt i nejlevnější. Vapka na tu beznou udrzbu staci. Ale to postavi i verejna vapka s demivodou. Co se tyce ekologie,tak mas dve moznosti plachta pod auto a sbernou nadobu. A nebo vsakovani do travniku. Ja osobne meju auta na travniku a je krasne zeleny. V mistech,kde meju auto je i husči. Travnik nema problemy s Ironem(gyeon Iron) ani s dalsima pripravkama. Autosampon tomu ublizi uplne nejmene. Navic pokud budes mejt aut i 1x tydne,tak to nejak pudu nekontaminuje. Delal jsem v autorizovanem servise na. Auto bude umyto ukrajinskou pracovnici,ktera u dealera uklízí. Vyfasuje v myvi casti servisu papirove uterky,houbu,kbelik,jar(nekdy mozna i autosampon) auto umyje a ususi zadveri,lak,kola papirovyma uterkama a nebo jelenici. Takze auto bude mit na 85% mikroskrabance. Proto by to chtelo ten novy lak preliznout 1 krokovym lešením. Na odmasteni vem spis Gyeon Prep nevyschne tak rychle jak Isopropilalkohol(IPA) a navic Prep uzasne voní. Je zde plno temat pro novacky,kde iz bylo vse napsano a udelan i zakladni balicek nakupu,co je dobre do zacatku koupit. Navic by nebylo spatne napsat odkud jsi.
#58486
Podložku pod auto stejně něco dej. To co nachytáš za bordel na autě a spláchneš ho taky nnnení úplně eko a různé věci co můžou z auta odkapávat. A taková brobnost, když jsi na trávníku a foukneš do něj vapem, tak ten vyrve ze země hroamdu hlíny a trávy která samozřejmě přistane na autě a můžeš umývat znovat.
Ohledně eko, většina přípravků co je na shopu je pH neutrál. Nějvětší kyseliny/zásady jsou přípravky na kola.
Mercedes Benz C Class

Trošku podzimní ladění...

Audi A4 Aruba Blue

A další várka...

Díky!