Příprava laku před aplikací vosku, čištění laku pomocí clay hmoty.
#54464
Diskuze k produktu zde. Popis výrobce:



Naše claye jsou navrženy pro co nejjednodušší navrácení hladkosti vašemu laku. Od odborné detailingové veřejnosti obdržely mnoho pozitivních ohlasů za jejich výdrž, poměr cena/výkon a celkově za to, že jsou to nejlepší claye dostupné na dnešním trhu.

Například uznávaný magazín Auto Express, velikán ve světe motoristických časopisů, udělil naší „plastelíně“ hodnocení „Nejlepší clay“ každý rok během posledních pěti let! Porovnávali také tradiční claye s clay-utěrkami, ze kterého vzešlo najevo, že klasické claye jsou lepší, a z těchto clayů vybrali jako nejlepší opět právě náš bilt hamber auto-clay!

Jaký clay budete potřebovat?

Volba správné tuhosti záleží na několika faktorech. Jaký tedy vybrat?

Regular – Pokud je auto extrémně kontaminované (například proto, že ještě nikdy předtím dekontaminované nebylo) anebo pokud je zrovna léto, zvolte pevnější Regular clay. Je to z toho důvodu, že v horkém počasí i tvrdší claye změknou (a v chladném počasí naopak ztuhnou) http://www.detailingshop.cz/cistice-lak ... vrdy-clay/.

Medium – Pro lak v relativně dobré kondici, s minimem kontaminantů, bude dobrou střední tvrdost, tedy Medium http://www.detailingshop.cz/cistice-lak ... vrdy-clay/.

Soft – Pokud je lak ve výborném stavu, pokud clayujete často anebo pokud je venku doopravdy zima, nejvhodnější volbou bude měkký clay, tedy Soft http://www.detailingshop.cz/cistice-lak ... ekky-clay/.

Kdy clay použít?

Zhodnoťte úroveň kontaminace (kovové a brzdové částečky usazené ve vašem laku) tak, že po laku přejedete zlehka konečky prstů. Ucítíte hrubost těchto částeček usazených ve vašem laku.

Použitím claye – ať už normálního, středního nebo měkkého – všechny tyto „usazeniny“ jednoduše odstraníte a lak bude opět hladký jako sklo. Clay odstraní také drobné ale odolné nečistoty ze silnic, které se nejde vyčistit při samotném umytí.

K lubrikaci stačí pouze voda v dostatečném množství, po které auto-clay klouže hladce jako puk po ledě, což jej činí ideálním pomocníkem: jeho použití je nejen jednoduché, ale také příjemné! Při použití claye na něj netlačte, vyvíjejte na něj jenom velmi lehký tlak.

Nejenže bude váš lak po vyčištění clayem vypadat mnohem lépe, na dekontaminovaném laku se bude mnohem lépe pracovat během dalších fází detailingu, jelikož aplikace čističů laku, leštěnek a vosků bude mnohem jednoduší a aplikátory budou po laku krásně klouzat.

Před mechanickou dekontaminací laku clayem doporučujeme aplikovat Korrosol, který lak předčistí od kovových částic. Korrosol stačí nastříkat, nechat působit a opláchnout. Jeho použitím prodloužíte životnost claye a ten tak bude moci naplno „pracovat“ na zbývajících kontaminantech neželezitého původu.

Jak se clay používá?

Po umytí a usušení auta zlehka přejeďte konečky prstů po laku. Cítíte na povrchu jemnou hrubost nebo zrnitost? Tu způsobují drobné částice usazené v laku. Nejvíce kontaminované bývají většinou kapoty a další vodorovné plochy a potom spodní části dveří u kol.

Pokud tyto nečistoty cítíte, jednoduše rozprašovačem vydatně zvlhčete obyčejnou vodou plochu zhruba 40 x 40 centimetrů. Potom začněte clayem zvlhčené místo přejíždět tam a zpátky, zlehka a téměř bez tlaku. Clay bude po vodě klouzat jako puk na ledu. Ze začátku můžete kontaminaci dokonce i slyšet jako jemný šum, jak přes ni bude clay jezdit. V clayování pokračujte, dokud tento šum nepřestane.

Poté konečky prstů a hmatem opět zkontrolujte, že byla všechna kontaminace odstraněna. Pokud něco stále cítíte, proces zopakujte.

Při velkém znečištění clay přeložte a pokračujte s čistou stranou.

Až bude lak doslova „hladký jako sklo“, použijte auto-balm, cleanser-polish, finis-wax, hydra-wax nebo mirco-fine pro hluboký lesk a ochranu laku.

Když já nevím...

Stejně tak jako kadeřnická MX-5 :-P Furt j[…]