Collinite Super Doublecoat 476s

Vše o finální protekci laku, popis jednotlivých druhů vosku a sealantů. Udržba již nanesených vrstev vosků.
Odpovědět
tomas1
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12 srp 2018, 14:29

Když není rada, jak to po vyleštění zakonzervovat před voskováním, byl by prosím aspoň odkaz na Pražský leštiče, abych za někým zajel na kukačku ?
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

(Upozorňuji, že vše následující je jen můj odhad soudě podle popisu, fotek a mých zkušeností pořád jen na pokročilejší "hobby" úrovni)
Tome, vypadá to jednoznačně na oxidaci laku. Bohužel při té míře ručního leštění se klidně mohlo stát, že to, co z laku zbylo, už postupně vypovídá stářím službu a jednoduše nedokáže odolávat jako dřív. Vosk je schopen takové oxidaci ve větší míře zabránit, ovšem pouze, pokud na laku vydrží. Na zoxidované vrstvě se nemá čeho držet (viz můj příměr se starým betonem), odstranit ji je ale díky případné malé tloušťce zbylé vrstvy laku riskantní => Co s tím? Myslím, že pokud chceš auto zachránit, má smysl to nechat nějakému profesionálnímu detailerovi, co je schopen proměřit, kolik laku zbylo, zvážit tu nejméně agresivní metodu strojního rozleštění a poctivou aplikaci příhodné ochrany se vším všudy, tak aby vydržela co nejdéle. Samozřejmě je to jen dočasný výsledek a můžeš namítat, že přesně tohle jsi vlastně dělal... Pointa je ale co nejvíc prodloužit intervaly, v nichž jsi auto rozlešťoval (předpokládám, že auto do garáže / pod střechu strkat nemůžeš, to by také pomohlo).

Nenech se zmást, intenzivní ruční leštění celý víkend rozhodně nenechá lak bez úběru materiálu. Strojní přeleštění od někoho, kdo opravdu ví, co dělá, může být méně agresivní, než ručně v takové intenzitě. Pravděpodobně by ti někdo byl schopen dobře odpovědět přímo nad autem, případně budu rád, když mě někdo tady doplní.

Odkud z Prahy jsi a co je to vlastně za stroj? Podle indicií hádám Favorit :)

Edit: A jak jsi psal "ochránit vyleštěné před tím, než se navoskuje" - no, existují trvalejší varianty, jako průhledná fólie nebo keramický povlak, ale oboje je nákladná záležitost ne úplně doporučitelná na staré auto, kde - pokud nejde o historickou hodnotu původního laku - bývá "falešný celolak" klidně i srovnatelná částka a logičtější investice.
tomas1
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12 srp 2018, 14:29

Díky za odpověď. Líbí se mi nápad změřit tloušťku laku. Vím, že je na to elektronický přístroj. Na druhou stranu, dokáže ten přístroj odlišit tloušťku vrchního laku od základu ? Pod červenou je světlá - bílá vrstva. Je to nějaký základ, stříkací tmel, plnič, či jak se správně jmenuje. Pokud tyto 2 vrstvy nelze změřit samostatně, tak výsledek celkové tloušťky laku nebude pravděpodobně pro účel leštění potřebný.

Nad novým lakem ani nad folií neuvažuju. Problém je především špatná antikorozní ochrana auta. Pod folií se koroze rozjede ještě rychleji.

Předpokládám, že přeleštění by mělo být ještě možné. A pak kvalitně dlouhodobě zakonzervovat stav. Ještě mě napadlo, jestli by bylo možné připravit lak tak, že by se připravil na přelakování bezbarvým lakem tak, jako to mají novější auta a kde vosk zachrání při konzervaci vše.

Nebudu tady psát všem 7 miliardám lidí na zeměkouli odkud jsem. Po Praze mi nedělá problém přijet téměř kamkoliv.
Odpovědět