Vše o finální protekci laku, popis jednotlivých druhů vosku a sealantů. Udržba již nanesených vrstev vosků.
#59623
Ahojte,

chcem sa informovať fundovaných detailistov čo by odporúčali pre ochranu laku na novom aute. Chcem auto podľa možností ochrániť pred kamienkami a inými nástrahami zimy a leta. Nejedná sa o žiadne BMW XY aby som bol ochotný investovať ťažké peniaze. Jedná sa o SUV strednej triedy. Som mierne zdatný čo sa týka aut, laku atď. ale v množstve článkov, diskusií a výrobkov sa človek stratí a zrazu z jednoduchej predstavy vzniká obrovská problematika ktorá rastie do závratných cifier. Maximálna investícia 200€.

Všetky kroky by som chcel spraviť sám v garáží takže podmienkou je jednoduchá aplikácia.
Čo na odmastnenie ?
Akú keramiku použiť ?
Čo po aplikácií ? Môžem použiť tuhý vosk Meguiars NXT 2.0.
Akým šampónom následne umývať auto ?

Ďakujem za rady. Verím, že táto téma bude dosť prospešná aj pre iných majiteľov nových áut.
#59626
Ahoj, vítám tě mezi nadšenci naleštěných aut :thumbup:
Asi tě nepotěším, ale hodně muziky za málo peněz se konat nejspíš nebude.
Skutečná ochrana před kameny je z běžně dostupných pouze folie, jelikož vosky ani keramiky nemají dostatečnou sílu materiálu, aby lak skutečně ochránily, jak nejspíše očekáváš. Polep kvalitní(která nebude vidět) folií přední části auta bude třeba 400 či 500e? Freemariostyle by ti k tomu mohl napsat víc, je to jeho obor.

Nové auto suv a rozpočet 200e...no to není zrovna moc ale budiž.
Z takového rozpočtu se možná podaří nákup vybavení na mytí,dekontaminaci a voskování klasickým tuhým voskem. Jsem zastánce silné 3ky: collinite,finishkare1000p či fusso
#59640
Asi tak jak píše joshiki, 200e by teoreticky vystačilo na polep přední části do ochranné fólie standartních kvalit s životností kolem 5let (záleží na údržbe), je to nejlepší řešení, pokud chceš vážně ochranu proti mechanickému poškození, jedná se PVC fólii takže kamínek, co odletí od předteboujedoucího auta fólii nejspíše prorazí, ale k laku se nedostane, ale fólii "vysekne" takže když by se stalo téměř nemožné, že by další kamínek odletěl do toho samého místa, odsekne už lak, pokud bys šel do kvalitnějších fólií, polyurethanových, tak tam se fólie už nepoškodí, je odolnější, odolná i vůči noži, ale cena je tak 2x - 3x vyšší.
S rozpočtem do 200e bych asi řešil variantu 1, pokud nemáš sněhově bílé auto a nejsi úplně postižený zkoumáním poškození laku, pomeranče a podobně, tak fólii nepoznáš.

Jinak by ses asi vešel si i sám doma udělat nějakou entry-level keramiku, životnost do 12měsíců, benefit navíc oproti tuhým voskům budeš mít trošku větší odolnost proti nešetrnému mytí. Ale nevyřeší to problém dojebaného předku po první zimě. Já třeba žiju v kraji, kde sypou neskutečné ostré kamínky a co koupím auto v pěkném stavu, tak po první zimě je dojebané od kamínků že se ti chce brečet, musíš zvážit všechny okolnosti kde jezdíš, jak jezdíš, kde žiješ, čím sypou, pokud jezdíš po městě kde se solí, máš pravděpodobnost poškození od kamínku o hodně menší než na horách a asi bych řešil jen voskování.

Bejby prosímte jakým způsobem nanasi[…]

VD › Focus ST II

Toho sem si vůbec nevšiml, skončilo mi do n[…]

Tak to trvalo ani ne jeden měsíc, achjo, na[…]