(Upozorňuji, že vše následující je jen můj odhad soudě podle popisu, fotek a mých zkušeností pořád jen na pokročilejší "hobby" úrovni)
Tome, vypadá to jednoznačně na oxidaci laku. Bohužel při té míře ručního leštění se klidně mohlo stát, že to, co z laku zbylo, už postupně vypovídá stářím službu a jednoduše nedokáže odolávat jako dřív. Vosk je schopen takové oxidaci ve větší míře zabránit, ovšem pouze, pokud na laku vydrží. Na zoxidované vrstvě se nemá čeho držet (viz můj příměr se starým betonem), odstranit ji je ale díky případné malé tloušťce zbylé vrstvy laku riskantní => Co s tím? Myslím, že pokud chceš auto zachránit, má smysl to nechat nějakému profesionálnímu detailerovi, co je schopen proměřit, kolik laku zbylo, zvážit tu nejméně agresivní metodu strojního rozleštění a poctivou aplikaci příhodné ochrany se vším všudy, tak aby vydržela co nejdéle. Samozřejmě je to jen dočasný výsledek a můžeš namítat, že přesně tohle jsi vlastně dělal... Pointa je ale co nejvíc prodloužit intervaly, v nichž jsi auto rozlešťoval (předpokládám, že auto do garáže / pod střechu strkat nemůžeš, to by také pomohlo).
Nenech se zmást, intenzivní ruční leštění celý víkend rozhodně nenechá lak bez úběru materiálu. Strojní přeleštění od někoho, kdo opravdu ví, co dělá, může být méně agresivní, než ručně v takové intenzitě. Pravděpodobně by ti někdo byl schopen dobře odpovědět přímo nad autem, případně budu rád, když mě někdo tady doplní.
Odkud z Prahy jsi a co je to vlastně za stroj? Podle indicií hádám Favorit
Edit: A jak jsi psal "ochránit vyleštěné před tím, než se navoskuje" - no, existují trvalejší varianty, jako průhledná fólie nebo keramický povlak, ale oboje je nákladná záležitost ne úplně doporučitelná na staré auto, kde - pokud nejde o historickou hodnotu původního laku - bývá "falešný celolak" klidně i srovnatelná částka a logičtější investice.