Collinite Super Doublecoat 476s

Vše o finální protekci laku, popis jednotlivých druhů vosku a sealantů. Udržba již nanesených vrstev vosků.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ipanema
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2016, 00:19

Oukej. Díky. Já beru Blacklight jako vyloženě "leštěnku" pod vosk. Syntetika od Meguiars nebo ChG mi na tom drží. Je pravda, že nevím jak dlouho, pořád posiluji po každým umytí a dělám to od 1. kroku 4x do roka. DJ LP taky není leštěnkou.

Teď jsem chtěl vyloženě po Clayi dát Blacklight a na něj vosk na zimní břečky a teploty. No a Collnite se zdála jako jasná volba...
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nejlepsi je mit vylesteno a tyhle produkty (at uz jim kazdy rika jakkoliv; treba DJ LP je co do funkce stejna lestenka jako Blacklight, jenom abrazivnejsi) pouzivat pouze na vybrani toho, co nesundal clay a dekontaminacni chemie :smile:
Martin_ov
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 26 kvě 2018, 01:19

Ahoj,

Potřeboval bych poradit. Dnes jsem poprvé voskoval colinitem 476s , vlastně více poprvé něčím na úrovni úplně nové auto v černé barvě.
Jelikož jsem laik, tak vosku jsem dával až příliš a hrozně blbě rozlestoval. Nakonec se to tak nějak povedlo, ale v některých místech kde bylo toho vosku více tak je vidět jakými tahy jsem přesně jezdil mikrovlaknen,zůstaly tam takové mastnejsi fleky, dá se tomu nějak ručně pomoct, aby byl lak krásně hladký a lesklý?
Uživatelský avatar
Ondrej2005
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 77
Registrován: 05 čer 2018, 21:46
Odeslaná poděkování: 2 poděkování
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Ahoj,
taky jsem začátečník ale voskoval jsem zatím pouze 10x auta co jsou doma.
Obecně u všech tuhých syntetických vosků je potřeba nanášet pouze opravdu tenkou vrstvičku. Udělat si třeba jen kapotu.. počkat max 5 minut a jestli vosk dostatečně zavadl, otestuješ prstem že pokud se ti vosk rozmaže tak ještě počkej. Pokud už je zavadlý, tak ti přebytek vosku zůstane na prstu a můžeš začít leštit mikrovláknovou útěrkou.

Jinak u vosků lak nebude NIKDY extra hladký jak jsem si myslel. Kdysi jsme používali JEN polituru od výrobce Macbrite Titanium Leštěnka s opravným efektem nebo naposledy mám zbytek / NANO Gloos .. reálná výdrž je tak měsíc na autě, ALE neskutečně po vyleštění klouže a parádně odvádí vodu. Ale jen měsíc :-(

S tím aby mikroútěrka luxusně klouzala jako při použití politury MacBrite zatím bojuju. Ono když j na autě vosk, tak parádně odvádí vodu, ale aby to klouzalo bude možná chtít nějaký detailer. (v pondělí si jdu pro https://www.sonax.cz/eshop-autokosmetik ... etail.html Stojí to 200,- 750ml, tak uvidíme. Klidně napiš PM..
Eddiee29
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 499
Registrován: 03 dub 2015, 00:11
Bydliště: Hněvotín(Olomouc)
Obdržená poděkování: 3 poděkování

Ja teda nevím co máš za zkusenosti ty, ale lak pěkně klouže v podstate jenom po použití vosku, zadnej detailer neklouže jak vosk. (klouzavost, ale nemá zadnej vliv na ochranu, nebo vydrz, nebo odvod vody)
A jestli ten sonax chces brat jenom kvůli klouzání, tak budeš nemile překvapeně jak to po bsd vůbec neklouze, ale odvod vody je perfektní :-)
tomas1
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12 srp 2018, 14:29

Mám nezvyklý jev po použití Collinite 476s a nevím jak si s tím poradit.

Mám 23 let staré auto a nemohu už moc laku ubírat, protože na několika ostrých hranách mám už drobně proleštěný lak. Collinite 476s používám 2 roky. Zjistil jsem, že přes zimu mi vydrží 6 měsíců, přes léto méně, cca 4 měsíce. V tomto intervalu jsem nanášel vosk. Auto parkuji venku.

Předposlední leštění jsem prováděl v říjnu 2017. Použil jsem leštěnku na staré laky od Velvany ( a nekamenujte mě, dobře se s mi ní pracuje s pěkným výsledkem) a pak Collinite 476S.
Naposledy jsem nanášel vosk 14.4.2018. Přišlo mi, že na vodorovných plochách jsou na laku drobné vodoznaky. Nanesl jsem i tak Collinite a vodoznaky prakticky zmizely. Cca za měsíc se mi zdálo, že lak začal zacházet, ale protože jsem auto delší dobu nemyl, tak jsem tomu příliš nevěnoval pozornost. Teď v srpnu jsem zjistil, že vosk na střeše a kapotě už není vůbec a lak je ukrutně matný. Pravá strana auta ještě je ošetřená voskem. Nechci už z laku dostávat zrcadlový lesk. Potřebuji solidní vzhled a hlavně ochranu voskem. Můžete mi prosím někdo poradit, jak lak ošetřit, abych už pak mohl používat je vosk ?
tomas1
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12 srp 2018, 14:29

Mám nezvyklý jev po použití Collinite 476s a nevím jak si s tím poradit.

Mám 23 let staré auto a nemohu už moc laku ubírat, protože na několika ostrých hranách mám už drobně proleštěný lak. Collinite 476s používám 2 roky. Zjistil jsem, že přes zimu mi vydrží 6 měsíců, přes léto méně, cca 4 měsíce. V tomto intervalu jsem nanášel vosk. Auto parkuji venku.

Předposlední leštění jsem prováděl v říjnu 2017. Použil jsem leštěnku na staré laky od Velvany ( a nekamenujte mě, dobře se s mi ní pracuje s pěkným výsledkem) a pak Collinite 476S.
Naposledy jsem nanášel vosk 14.4.2018. Přišlo mi, že na vodorovných plochách jsou na laku drobné vodoznaky. Nanesl jsem i tak Collinite a vodoznaky prakticky zmizely. Cca za měsíc se mi zdálo, že lak začal zacházet, ale protože jsem auto delší dobu nemyl, tak jsem tomu příliš nevěnoval pozornost. Teď v srpnu jsem zjistil, že vosk na střeše a kapotě už není vůbec a lak je ukrutně matný. Pravá strana auta ještě je ošetřená voskem. Nechci už z laku dostávat zrcadlový lesk. Potřebuji solidní vzhled a hlavně ochranu voskem. Můžete mi prosím někdo poradit, jak lak ošetřit, abych už pak mohl používat je vosk ?
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Sice textu hodně, ale zásadní info chybí. Telegraficky:
0) velmi pravděpodobně to není chyba vosku a zázračná chemie neexistuje
1) nevíme vůbec, co je to za lak - 23 let staré auto klidně může mít jednovrstvý lak, kde je povrchová oxidace naprosto běžná
2) jestli je lak zoxidovaný, dodrbaný a doškrábaný, moc ti toho na něm držet nebude. Představ si to takhle: Na čerstvě hotový beton dáš podlahovou stěrku - vydrží ti tam roky. Když prdneš stěrku na 23 let starý venkovní beton, který si předtím zamet koštětem (asi podobně zmůžeš ručním leštěním) - vydrží ti tam tak 3... 2... 1... Chápeš? :)
3) delší neumývání nedělá vosku dobře. Vodní spot má chuť se zažrat do laku a bez pořádného umytí se může zdát, že tam vosk vůbec není. Předpokládám, že vodoznaky = vodní spot
4) probroušené hrany = někdo na to neodborně sahal leštičkou, tj pokud se mu u toho povedlo ten jednovrstvý lak přehřát a poškodit i na velkých plochách, vůbec bych se nedivil, že to lak (trvale vystavený slunku) v těhle vedrech prostě vzdal... Pokud je to opravdu tak tenké, že to leštit už bezpečně nejde, pak se nedá s tím nic dělat, než nechat být nebo přelakovat.
5) tak jako tak dle slovního popisu toho moc nezmůžem, fotka by byla lepší, ale pravděpodobně bych to zavezl někomu zkušenému na posouzení a radu, doufáš-li v nějakou udržitelnou záchranu :smile:
tomas1
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12 srp 2018, 14:29

0) Nevidím chybu vosku, snažím se najít řešení, aby se to už neopakovalo.
1) Jednovrstvý lak.
2) Dodrbaný není a doškrábaný také ne. Auto mám od začátku.
3) Nebyl mytý, protože špína obvykle opršela a auto bylo opět vcelku čisté. Auto umývám zásadně ručně. Před asi 5 lety jsem udělal zásadní chybu a to že jsem vjel do myčky. Týden krásný lak a po tom týdnu začal matovatět. Byl velký problém se dostat leštěnkami na starší laky do původního stavu. Po třetím leštění (asi po roce) se vrátil stav do předchozího solidního stavu. Od začátku bylo auto leštěno leštěnkami, co byly dostupné. Vždy jsem leštil ručně, často i dvakrát hned po sobě. Zabralo mi to často 1 den, někdy i celý víkend. I když mi to tady asi nikdo neuvěří, nešetřil jsem a kupoval převážně spíše dražší leštěnky z běžné obchodní sítě autopotřeb. Nejlepší co jsem měl bylo B2000 od roku 1995 do roku cca 2008. Stačilo leštit 3x za rok a lak byl dokonalý. Těch prvních 13 let naprosto dokonalý výsledek. Pak nebyl B2000 dostupný, tak jsem zkoušel všemožný želvy a ve speciálce na laky dostal ke koupi Valmu. Všechno byly leštěnky s velmi jemnou leštící pastou. Nic už ale nevydrželo déle, než 1-2 měsíce, tak celkem bída. Sehnal jsem znovu B2000, ale to už nebylo ono. Taky vydrželo jen měsíc. Pak jsem používal Velvanu na starý laky - rychlý a solidní výsledek. Nechtěl jsem odbrušovat moc laku a tak jsem občas nechával výsledek s vodoznakem - mapy pod vrchním leskem. Neznal jsem ještě žádný solidní vosk a tak jsem po leštěnce na starý laky používal asi 2 roky Velvanu Balzam. Za 3/4 hodiny hotový auto a vydrželo 1-2 měsíce.
tomas1
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12 srp 2018, 14:29

3 - pokračování ) Vodoznak byl jako pod leskem mapa. I když jsem leštil dál, vodoznak nemizel, tak už jsem to dál nechal.
4) Auto nevidělo elektrickou leštičku. Vše ručně. A za těch 23 let bylo leštěno asi 80 x ! Probroušení je drobné na střeše v hraně prolisu. Beru to jako varování, že moc leštit už nemůžu. Lak ale zatím stále je.
5) Zkusím vložit fotky. Jsou starší, ale reálné před a po leštění. Blatník je teď asi o 25% horší, než před leštěním na té fotce. Střecha je teď asi o 50% horší, než ten blatník na fotce.
Přílohy
Blatnik a dvere po nalesteni.JPG
Blatnik a dvere po nalesteni.JPG (27.33 KiB) Zobrazeno 9326 x
Pred a po.JPG
Blatnik.JPG
Odpovědět