Chemicalguys detailing?

Všeobecná diskuse na libovolné téma.
Odpovědět
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

buď úplně v klidu, je to normální leštička vhodná pro začátečníka, poslouží stejně dobře, jako jakýkoliv normální 8mm excentr, jen prostě na svoje parametry je i za těch 5 tis drahá :-D
Mirek
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 13 bře 2018, 21:31

Ok děkuju :)
Uživatelský avatar
Mazy
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 28 úno 2018, 17:40

Já na kurzu leštění byl, a certifikát mám. :pardon:

Sám se za detailera vůbec nepovažuju, protože jen okrajově vím, co to obnáší. Nicméně během minulého roku jsem se začal trochu zajímat, jak lépe umýt auta a trochu je dát do pucu, udržovat to a více ten lak nedoškrábat. Od mala auta myju, ale klasicky sučení jelenicou, protože přece saje a nepouští chlupy žejo.
Narazil jsem na blog od wildT a je napsaný tak, že už jsem do různých věcí pár palackých utopil a začal se učit podle jeho postupů a rad. Každopádně auta, které myju nejčastěji jsou v podstatě staré pekáče (moje bmw 2002, stříbrná metla, a auto ženy audi 2006, tmavá ústřicová), mají na sobě známky opotřebení, ale pořád jsou to auta pěkná. Ale např. přední náraznáky a nádechy opravdu nepucuju k dokonalosti.

Během minulého roku jsem se dostal do úrovně, kde už by to třeba chtělo i to strojní leštění, ale nechtěl jsem kupovat hned leštičku bez toho, aniž bych si to předem nějak nevyzkoušel. No a narazil jsem na tu Smart Detailing univerzity, pěkně udělaná stránka, značka ChG, recenze přimo pod popisem školení super, čili záruka kvality zaručena. Chtěl jsem jít na to kompletní školení, ikdyž nemám v plánu se leštěním a mytím aut jakkoliv živit, jen jako hobby. Ten celkový dvoudenní kurz už koštoval kolem 6tis, ale byl jsem rozhodnutý, že tam půjdu.

Nakonec jsem ale vychladnul a rači jsem šel jen na ten kurz leštění, abych si vůbec zkusil něco vyleštit, jak se to drží atd. a pak bych třeba viděl, jestli ty další školení mají cenu, abych měl komplet diplomovou sbírku.

No po prvních minutách jsem si sám řekl, že to bude asi nic moc. Po takovém rychlém úvodu, co je dekontaminace, proč, co je lak bla bla bla (což bychom měli všichni vědět z prvního kurzu "základy detailingu" - na kterém jem já a i někteří další nebyli) jsme na jednom slajdu měli různé druhy opotřebení laku od hologramů, malých škrábanečků po střední až po rýhy na kov a měli jsme určit, jakým kotoučem a pastu bychom daný problém řešili. Bez ohledu na to, jakou tvrdost laku bychom dělali nebo tak (o té tvrdosti laku padlo jen pár slov během prezentace). Výsledek byl, že i malé škrábance třeba od mikroutěrky už berou žlutým nejtvrdším kotoučem a nejbrusnější pastou V32. :? Osobně bych začal mnohem bezpečněji, ale na těch škodováckých kapotách to tak mají odzkoušeno takže si máme do poznámek napsat, že teda vždy žlutý kotouč a V32. Takže asi tak. Chudáci co vlastní Hondu, Mazdu a jiné Japonce.

Pak následovalo samotné leštění kapoty asi na placu 30x30cm. No musím říct, že jako jo, něco jsem vyleštil a byl jsem i spokojený, vyzkoušel jsem skoro všechny leštičky co tam měli. Jedna teda kmitala tak, že mi pak ještě 10min brněly ruce. Rupes naopak byl jako bych nic nedržel, s tím se dělalo dobře.
Co mě taky překvapilo bylo to, že se sice oblepily včechny hrany na kapotách, aby se tam neprobrousil lak úplně durch, ale nebylo nám řečeno, co pak s tím dělat. Jestli se hrany pak doleštují zvlášť, strojně nebo ručně, nic. 4ili po kurzu jsem schopný jakš takš vyleštit relativně rovný plech.

Co mi přišlo trochu až moc, tak je ten kondicionér na kotouče. Na YT sleduju kanál AMMO NYC (Larry Kosilla) a nikdy jsem ho neviděl používat při leštění jakýsi lubrikant na kotouč, vždycky ten kotouč tou pastou celý "naimpregnuje" tak, aby na kotouči nebyly suché mista, což mě přijde logické a i ekonomičtější (když není třeba dalšího přípravku). Ale třeba je to fakt potřeba, nevím.
Obdobně při clayování nepoužívá (Larry) žádný lubrikant, pouze dostatek vody třeba se šampónem.

Jako celkově školení jakože OK, ten důraz na značku ChG je pochopitelný. Jako divil bych se, kdyby řekl, že existují i lepší pasty od jiných výrobců, kupte si radši tu. Nicméně já jsem si odnesl jen to, že leštička TORQ (kterou jsem předtím měl vyhlídnutou) za 6tis udělá úplně stejnou práci jako ta nejlevnější ShineMate, protože prostě pracuje úplně stejně. Z obchodu jsem si nic nekoupil a ani jsem neplánoval něco koupit. Diplom mám, fotku ve výskoku taky :dance4:

Co se týče skupiny, tak většina z nich byli lidi, co mají nějaký byznys (servis aut a pod) a chtějí rozšířit služby o mytí a leštění aut. No nechají tam třeba 20tis a hurá do vydělávání peněz. Horší bylo, že měli tu svoji část kapoty hotovou asi v 1/3 času něž já. Já většinou končil poslední a už se bavili o něčem jiném a já pořád jel svoje poslední kolečko. Načež po chvilce přišel Tibor, že to jdeme zkusit jinak a tím kartáčem mi to zase doškrábal :D :D

Naštěstí jsem rád, že jsem šel jen na to leštění a vyhodil těch 1800Kč (což i tak je dost za 4 hodiny). Horší je opravdu ten fakt, že je spousta lidí, co každým týdnem dostanou certifikát a opravdu to začnou dělat. Teď bych ale radši našel někoho, kdo se tím živí a zaplatil za mnohem lepší kurz leštění, teorie a praxe někoho zdejšího a myslím, že výsledek by několikanásobně převýšil školení od ChG.

Toť můj postřeh.
Odpovědět