Všeobecná diskuse na libovolné téma.
#61392
Ahojte,
za měsíc si jedu pro nové auto, předváděčku, auto bude ručně umyto u delalera + wapka.

A já se chystám že si pořídím nějaké přípravky na umyvání mazlíka.

Vosk mám klasicku Colnite 476s skoro nový, dělal jsem tím 4 auta. Nějaké mikroútěrky a jednu oboustranou útěrku stála kolem 350,- cca 4 roky zpět. Je nová.

Takže si chci pořídit mycí prostředky , něco na předmytí, hlavní mytí. Vím že prostředky musí být PH neutrální aby mi pak neodstanili vosk z auta.

Takže bych chtěl poprosit o doporučení co si mám do začátku koupit?

Mám doma WAPku a napěňovací nádobku. Mýt bych chtěl ideálně pouze bezdotykově i když vím že někdy to bez toho asi nepůjde. Barva bude stříbrná metalíza klasická.
Děkuji za všechny odpovědi.
#61396
Máš to podobné jako já. Mám auto odmaštěné, dekontaminované, navoskované Fussem. Myji každý týden jen na Wapce bez šamponu rychlý oplach demi vodou, cca jednou za měsíc umyji kontaktně. Používám Auto Finesse Lather.
#61399
Dost záleží na tvrdosti vody jakou doma máš. Já třeba doma absolutně nemůžu udělat jen rychlý oplach vodou a nechat uschnout, mám pak spot všude.
Jestli máš v pohodě vodu, tak v kombinaci se stříbrnou jednou týdně oplach a jednou za měsíc bych to vzal kontaktně. Na předmytí VP Advanced a šampon ověřenou klasiku DoDo B2BM.
Jestli mluvíš o napěňovací nádobě co je defaultně k Wapce tak ta je k ničemu, na pěnu to chce foam lance. Koupíš za 500,- na Ali, zde
PS. I když je to nové auto, před voskováním bych to dekontaminoval, alespoň chemicky.
Nechci být negativní, ale u předváděčky bych nepočítal s lakem v dobrém stavu, doufám že se budu mýlit.
#61400
Děkuji a nemáte dobrý TIP na nějaký solidní CLAY + lubrikaci? Jen vím že se prodávají v 3 různých tvrdostech, ale jakou potřebuju já to netuším. Nechci lak ještě více doškrábat než je... Potřebuju udělat doma dvě auta, staré laky od VW modré metalízy, a plno hologramů.. a po umytí jsou tam prostě nějaká zaschlá špína. I když jsem to bral leštící pastou MENZERNA FG400, tak to tam na některých místech zůstalo. Je tomu ale tak 3 roky.
#61472
Ahoj,
tak VW jsem udělal CLAYem https://www.detailingshop.cz/cistice-la ... vrdy-clay/ a před tím dekontaminace CORROL.

U nového laku jsem si všiml, že když je umytý, tak se mikroútěrka (učník) při stahování vody jde cítitm, že by to chtělo asi možná dekontaminovat (možná o vzít nějakým CLAYEM ? Ale zase nechci nový lak zbytečně poškrábat.

Viděl bych to na tyto varianty, jen nevím kterou zvolit.
1) kompletně dekontaminovat auto Corrolem + použít měkký clay tak, aby byl lak krásné hladký?

2) nebo udělat pouze dekontaminaci bez claye + následně mytí + použití finišovací pasty Menzerna SF3500 (SuperFinish) a rozleštit ručně?

A následně nějaký tuhý vosk? Mám Collnite ALE problém je, že jsem o víkendu dělal VW a asi po 5ti minutách to nešlo skoro vůbec rozlěštit na tmavém laku, a to jsem dělal pouze kapotu. Myslel jsem že tam nechám ruce..

Tak nevím co je špatně Jestli to že jsem byl venku. Počasí bylo pod mrakem a 26st a nebo je Collnite 476s už 3 roky starý.
Hodně se v poslední době chválí:
SOFT99 Fusso Coat 12 Months Wax Light,
Meguiars Carnauba Plus (311 g)
nebo se nabízí novinka Vosk na auto s keramikou Angelwax Enigma


yankee31 píše:
06 čer 2018, 12:22
na VW klidně ten nejtvrdší
#61546
Ryco píše:
06 čer 2018, 10:20
Dost záleží na tvrdosti vody jakou doma máš. Já třeba doma absolutně nemůžu udělat jen rychlý oplach vodou a nechat uschnout, mám pak spot všude.
Jestli máš v pohodě vodu, tak v kombinaci se stříbrnou jednou týdně oplach a jednou za měsíc bych to vzal kontaktně. Na předmytí VP Advanced a šampon ověřenou klasiku DoDo B2BM.
Jestli mluvíš o napěňovací nádobě co je defaultně k Wapce tak ta je k ničemu, na pěnu to chce foam lance. Koupíš za 500,- na Ali, zde
PS. I když je to nové auto, před voskováním bych to dekontaminoval, alespoň chemicky.
Nechci být negativní, ale u předváděčky bych nepočítal s lakem v dobrém stavu, doufám že se budu mýlit.
S tím novým autem jsi měl pravdu. Provedl jsem na test dekontaminaci kapoty a ty tečky a nerovnosti tam zůstaly. . Prvně jsem umyl vapkou, pak šamponem a pak Coroll dekontaminace. a jsou místa kde prostě zůstaly tečky smůla.. nebo občas i nějaká rezavá nebo černá tečka. Zkoušel jsem na kousek použít i středně tvrdy clay a krásně to odstranil. Ale nechci nic pokazit...

Takže jak by jsi to viděl ty? Mám zakoupit měkký clay např: Bilt Hamber Clay Soft 200g měkký clay ? a přejet celé auto.
Pokud ano, tak pak po clayování oplach + znovu mytí.. A pak můžu hned voskovat Collnite 478s a nebo musím auto doleštit nějakou leštící pastou? pokud pastou tak mám doma Menzerna SF3500 ( po ní je nutno ale auto kompletně odmastit. Pokud existuje něco po čem bych nemusel odmastit tak by to bylo super.
#61547
U chemické dekontaminace je potřeba první odstranit asfalt a pak polétavou rez. Když asfalt neodstraníš zůstanou ti na laku tečky právě asfaltu pod kterýma navíc zůstane i polétavá rez. Ale samozřejmě že ani takto asi nikdy neodstraníš vše na 100%.
Potom příjde na řadu Clay, kup si měkký, třeba ten od BH (já používám od VP) a hlavně pořádně lubrikuj abys nenadělal škrábance. Na Clay vůbec netlač jen lak "hlaď" a radši to místo přejet 10x než tlačit, ale to sis asi nastudoval/víš.
Potom auto znova umýt.
Pokud chceš pod kolohnáta něco co se nemusí odmašťovat tak DJ Lime Prime Pre-wax. Je to velmi lehce abrazivní leštěnka, která spíš maskuje (vyplňuje škrábance) než leští narozdíl od FG3500, která je finishovací leštící pastou. Takže záleží v jakém stavu lak reálně je a jaký chceš výsledek :driving:
#61696
Ahoj,
tak chemická dekontaminace nestačila. Musel jsem to přejet měkkým CLAYEM. + pak nanesem DJ Lime Prime + Collnite 476s.
jenže, když jsem dělal chemickou dekontaminaci, tak jsem stříkl na těsněné mezi kapotou a blatníkem z obou stran a těsnění v tenkém proužku zbělalo, tak jsem to zkoušel čistit IPOu a černé těsnění je pořát do bíla.
Co s tím?

@ Další věc při VAP mytí je to OK, ale někdy člověk zapomene některá místa a hodil by se mi DETAILER. Doporučíte něco ?
Nechci dřít zapomenutá místatekoucí vodou z hadice a mikro útěrkou.
Proto jsem přemýšlel o něčem jako je tekutá leštěnka naředit třeba do postřikovače .. pak nastříkat na daný kus karoserie a dočistit = aby to bylo hladké..

@ Plasty, při nanášení Collnite se mi povedlo některé plasty omylem přejet a nyní je problém, ten že jsou plasty místy lehce bílé, odmaštěno IPA a nepomohlo., takže potřebuji ještě něco na plasty.

Děkuji

Když já nevím...

Stejně tak jako kadeřnická MX-5 :-P Furt j[…]