Všeobecná diskuse na libovolné téma.
Od Dokonaly.kary
#44333
Oficiálně jsme na trhu asi 3 měsíce. Tak nějak jsme každej měli práci v kanceláři jako projektanti, manažeři atd.... Detailingu jsme se věnovali pouze pro sebe jako nadšenci.
Řekli jsme s že chceme dělat něco co nás baví a co můžeme dělat srdcem pro lidi, kteří to snad ocení. zatím moc lidí nejezdí, jelikož nás zatím neznají. Snad se to brzo obrátí a lidi uvidí, že myčka a tzv. ruční myčky ,který jedou na kvantitu a ne kvalitu.
Každopádně jste všichni u nás vítáni na čumendu pokec a jiné :) Máme dost prostoru a budeme na jaro připravovat srazy detailerů, klubů a jiných. Detailingu zdar!!!
#45849
Zdravím, jsem tady nový a pokoušel jsem se najít nějaké příspěvky, které by mi pomohly, ale bohužel jsem nenašel.
Mám nové auto a chtěl bych jeho lak nějakým způsobem ošetřit. Poradíte mi, kde v Brně najdu někoho, kdo to dokáže kvalitně a ne moc draze?
Případně jakým prostředkem by to bylo nejvhodnější jestli nějaké ty nano prosttředky nebo něco jako tvrdé vosky?
Auto bude potřeba nejprve umýt a následně ošetřit něčím, co bude dlouhodobě fungovat.
Díky za každý tip.

Zatím jsem našel
http://www.starlak.cz
http://rucni-myti-cisteni-aut.smetko.cz

ale nikde jsem nenašel nějaké podrobnosti či recenze. Není to reklama, bylo mi to tak nějak v okolí sděleno, že tam lidi jezdí, ale nikdo nedokázal říct, co je nej na nový lak.

Díky moc
Naposledy upravil(a) wildT dne 04 led 2016, 22:17, celkem upraveno 1 x. Důvod: presunuto
Od Robbert
#46159
Tak jsem dneska navštívil Joshikiho a po pár hodinách se základní ochrana laku snad povedle. Tímto mu děkuji a dám pak vědět, co a jak bude dál. Snad jen poprosím o informaci, co to bylo za vosk, nějak jsem to zapomněl... :fool:
Od vit-burian
#59387
Ahoj, právě jsem se zde registroval, protože mám komplexnější dotaz. Snad mi můžete poradit vy, zatím jsem dostával samé polovičaté rady a sám se v tomhle nevyznám... Mám youngtimera, Ford Sierra, rok 1988, v původním laku (černý klasický lak). Za ty roky původní lak utrpěl děsné rány, ale chci se vyhnout novému laku - zas tak špatný, myslím si, původní lak není. V podstatě je narušený v těchto věcech:
a) odletující kamínky a neopatrné zacházení - drobné oděrky na základ, některé povrchově zarezlé (není to hluboká koroze!)
b) hlubší škrábance (zlehka prohnutá karoserie a lak odřený na základ)
c) menší důlky bez porušení laku (snad kroupy, neopatrnost ostatních na parkovišti...)
d) jedna větší promáčklina PP blatníku (zde bude určitě nutné přelakovat)
e) lak povrchově porušený od kartáčů myček (klasika)
Moje představa je taková, že bych samozřejmě u známého-klempíře před opravou zajistil opravu blatníku. Poté bych však rád auto svěřil do péče někomu, kdo komplexně provede opravu výše zmíněných míst, s co možná nejmenší nutností nového laku. Přestříká pouze místa s poškozeným lakem, zapraví nějakým lakem menší oděrky, a lak rozleští takovým způsobem, aby změny nástřiku byly co nejméně vidět. Nevyžaduji úplně precizní práci (ta se s mým požadavkem asi vylučuje) jako na nějakém novém voze, určitá patina se k vozu tohoto věku prostě váže (a v minulosti byla některá lokální místa už zastříkávaná, takže se ani teď nic prémiového neočekává), ale aby auto na pohled působilo jednotně a hezky, bylo bez škrábanců na základ, ale uchovalo si ve většině původní lak. Na závěr by lak celého auta rozleštil, opět rozumným způsobem cena-kvalita vůči hodnotě vozu. Pokud bych to cenově vycházelo dobře, tak i lak zakonzervovat nějakou ochranou. Můj dotaz zní, zda je toto vůbec možné (protože nabídky sedící na můj požadavek jsem moc nenašel) a zda jsem s těmito požadavky schopen vlézt se tak do 10.000 Kč?
Díky mnohokrát za rady a pomoc. Jo, a jsem z Brna, takže kdyby byly tipy na nějaké firmy v Brně, bylo by to super :)
Uživatelský avatar
Od joshiki
#59388
Ahoj, následovně zhruba takto:
a) retuše přední části od kamínků vč přebroušení opravovaných míst pod tisícovku se to určitě nevejde.
b)prohnuté plechy lze řešit PDR, kterou v Brně dělá npř Pospíšil. Prohnutí plechu od rýhy bude problém a kdoví jestli to tím pdr půjde, když je už lak narušený...tj oprava od tisíce ale spíš počítat s tmelením a lakováním celého dílu tj počítat tak 4ku.
c) zajet si k Pospíšilovi na to PDR, cenu těžko odhadovat
d) možná by promáčklina šla PDR, pak by se dalo lakování vyhnout, přesto to může oprava stát až 3-4tis, pokud je to hodně promáčklé.
e) nějaké to základní 1 stupňové leštění se v Brně pohybuje cca 6-10tis, v případě vyšších požadavků na odleštění jsou to částky nad 10tis. Je možné narazit i na zázračné nabídky za ceny 3-4tis, ale to bych určitě nedoporučoval očekávat kdovíco, když je to hotovo za odpoledne a kor ne u černého laku, tam by to mohlo dopadnout velice nemile.

Rozpočet 10tis je bohužel nereálný a spíš pokryje jen vyrovnání a zdeformovaných plechů než celý rozsah opravy.
Přesto si můžeš projít toto téma od začátku a zkontaktovat uvedené firmy s požadavkem na leštění, alespoň bude představa o cenách :)
Uživatelský avatar
Od Frozz
#59392
Ahoj,

souhlas s Joshiki. 10.000Kč je opravdu malý rozpočet na to vše, co s lakem chceš dělat. Pokud si nějakým způsobem (PDR, rozstřik) zajistíš a lak bude už pak jen připravený na strojní leštění (samoz. vč. mytí, vyčištění) a ochranu (volil bych klasický odolný syntetický vosk) - s malým nájezdem ti tam vydrží fakt dlouho - tak jsem schopný ti z toho laku vytáhnout to nejlepší. Těžko takhle na dálku říct, co vše půjde a co už ne, byla by nejlepší osobní prohlídka. Za mě cena dvoustupňového leštění (na takovou černou jednostupeň moc nedoporučuju, když už do toho budeš investovat) + ochrana počítej kolem 10-12 tisíc.

Kdyby si měl zájem, napiš mail, můžem provést buď u tebe, pokud máš prostory, nebo u mě v Praze. Doba práce 2 dny.

Měj se,

Lukáš
Od vit-burian
#59394
Díky za reakce ... je to těžké, názor je deformován množstvím pochybných nabídek z internetu. Bohužel, jak mi to tak popisujete, je to fajn, ale investovat do toho teď asi nemůžu. Ne, že bych nechtěl, ale bohužel hodnota auta není zas tak vysoká a v prvé řadě by bylo zapotřebí investovat do komplexní opravy karoserie (vyvaření některých částí atp.), komplexně celou karoserii vyspravit, nastříkat kvalitně poškozená a spravená místa a pak teprve řešit vzhled laku jako celku. Někdy na to dojde, ale předtím je halt potřeba výše zmíněné. Ono je fajn mít hezkou karoserii, ale aby se pak nerozpadlo všechno to pod ní :D
Každopádně díky za rady, utvořil jsem si na věc nyní již správný názor a nějaký menší přehled :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Work from samot0506

OK už to jede nesmí se použít ten n&[…]