Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
Od HonzaV
#52538
Tak snad bude svítit zitra slunce abych viděl co jsem vytvořil. Ale finiš udělám. Díky moc za rady

Odesláno z mého V3 pomocí Tapatalk
Od Totić
#52887
Zdravím pánové a dámy, tedy Vážení detailisté,

Poněvadž mám okolo sebe mnoho zanedbaných aut a jsou to především BMW=tvrdé laky, tak si říkám, že to nemá asi moc cenu šudlit ručně. Mám to zatím do začátku jako hobby, ale rád bych aby to nějak odsejpalo a dostavil se brzo dobrý výsledek, poňadž jak známo "čas je sfinstvo.." :smile:

S prvím příspěvkem mám dotaz - a to jestli vůbec? Před půlrokem mi přistál výhodně doma tento stroj:
http://www.autokelly.cz/Product/GV-180C/9411836#
Je to asi spíš parodie na leštičku, možná zdařilá kopie. Nakoupil jsem už z DS nějakou kosmetiku, tak nazrál čas na to vlítnout. Především to asi není DA excentr jak jsem si myslel, ale rotačka co?
Nebo co si o ní myslíte? Dík.
Uživatelský avatar
Od soray
#52891
100% vyměň unašeč za 125mm, ať můžeš používat normální kotouče. Jinak pokud překousneš docela velkou váhu, tak pro začínající hobby použití určitě službu udělá.
Od KobyVR46
#63432
Ahoj, zkusím trochu oživit tohle téma. Mám pár dotazů po svým prvním lštění, který jsem tu uplně nenašel a zároveň nechci zakládat nové téma, protože to patří sem.

Takže:

1) nikde jsem nenašel pořádně důvod, proč se začíná správně od nejjemnější pasty po hrubší při testovacích passech? Dejme tomu, že budu mít auto s vlásečnicema z myčky. Kotouče a pasty Rupes. Žlutým bych jeden díl přejel 10x a skoro bez výsledku, zelenou kombinací třeba 6x a když vezmu modrou, tak 2x a je to pryč a přesto žlutej na doleštění. Nedává mi smysl, hlavně samozřejmě kvuli úspoře času, dělat něco zbytečně dlouho pro stejný výsledek.

2) Jaká je nějaká ještě snesitelný hranice, kde si vy berete tedy abrazivnější pastu a kdy ještě leštíte s jemnou? Kolik pasů, jestli se to tak dá říct? Mám za sebou jedno auto - 8 let starý, myčka. - udělal jsem 5 pasů modrým rupesem a potom 5 žlutým. Zpětně si říkám, že by stačilo tém modrým jeden a možná i o dva mín že jsem toho sebral zbytečně moc. Příště lepší inspekce na začátku.

3) používáte měřiče tlouštky laku? jde bez něj nějak poznat, že už tam toho clear coatu tolik neni? A dá se třeba říct, nějak v prúměru, kolik pasů tíma abrazivníma pastama - Menz 400, rupes modrý, Scholl s3 xxl atd se dá udělat, než to člověk probrousí? Vím, že clearcoat je zhruba 50% celkové tlouštky - základ, barva, lak. Ale nějak to převést do života :)

4) Pokud je rýha pořád jen v laku a je hlubší, jak se zaleštuje do kulata, aby lom světla nebyl tak ostrý? První co člověka napadne je postavit kotouč na hranu a jezdit kolem té rejhy, ale vlastně všude je tenhle postup hrubě nedopočuván, že má leštička pořád jezdit po laku celou svou rovnoměrně zatíženou plochou. Takže to místo jen vícekrát přejet celou plochou?

5) Otáčky během řezání a finiš a rychlost leštičky po laku a tlak na leštičku máte stejnou? Mám orbitálku 900W, 1-6. Při řezání jsem jel na pětku, pohyb pomalý. Během finiše žlutým rupesem jsem z nějakého pocitu :D ubral rychlost o jeden stupen, ale jinak všechno stejné. Dělal jsem stříbrné auto, rozdíl byl tak malý až nijaký, takže zpětná vazba při pokusech žádná a proto se ptám spíš do budoucna.

6) všiml jsem si, že auta po renovaci ztmavnou, čím je to dané?



Děkuji moc a snad nejsem sám, koho tyhle věci zajímaj.
Od HonzaD
#63435
Ahoj, téma jsi trefil pěkně ;)

Zkusím odpovědět stručně a jednoduše ze svých zkušeností, i když každý z bodů je na velkou diskuzi a nebojte se mě prosím ostatní doplnit nebo opravit:

ad 1) celé se to schovává za myšlenku že chceš najít tu nejméně agresivní metodu, která už provede na laku požadovaný efekt. Postup silně záleží na zkušenostech a možnostech. Zavřít oči a bezmyšlenkovitě sáhnout po tom nejagresivnějším co mám jen pro to, že tam je pár škrábanců je laxnost a nezodpovědnost. Ve tvém případě např. kde stačí jen zelený rupes a hotovo, nebudeš brát zbytečně modrý a pak žlutý.

ad 2) navazuje na předchozí - nelze obecně říct. Počet přejezdů jednoho místa leštičkou je jeden z mnoha parametrů, které lze měnit. Co jsem vypozoroval v začátcích na sobě i na pár lidech (co jsem je základy učil), tak největší chyba bývá práce na moc velké ploše se zbytečným množstvím přejezdů tam a zpět. Čím více ubíráš materiálu, tím více je třeba zmenšit plochu, na které pracuješ a tím pak většinou stačí několik málo přejezdů a hotovo.

ad 3) používám, je to fajn věc pro nějaký základní odhad, ale nelze na ni extra spoléhat. Při šetrných metodách jsou úběry minimální a to včetně lehkého broušení - v ploše. Na hranách se agresivním kotoučem nebo brusným papírem dostaneš skrz raz dva.

ad 4) leštěním molitanovým kotoučem na orbitce blbě. Jestli za rýhu chytáš nehtem, tak je lepší vzít kvalitní smirový papír P2500 až 3000 a navlhko opatrně zbrousit hrany toho škrábance, snažit se jakoby dostat dovnitř.

ad 5) jde vlatně jen o výsledek, zvol si co funguje a vyhovuje ti. Nejdůležitější je pracovat v čistotě s nezaneseným kotoučem, oproti tomu jsou tohle takové "řemeslné" parádičky, někdo je nedělá, někdo se bez nich neobejde ;)

ad 6) víc škrábanců a oxidace => větší rozptyl světla => na pohled světlejší matnější odstín

Všechno jasný? :D
Mercedes Benz C Class

Tak a máme léto, po jarní smr[…]