Strojni lesteni - uvod?

Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
HonzaV
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 20 kvě 2016, 20:48
Bydliště: Jemnice, okr. Třebíč

Tak snad bude svítit zitra slunce abych viděl co jsem vytvořil. Ale finiš udělám. Díky moc za rady

Odesláno z mého V3 pomocí Tapatalk
Napster
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 371
Registrován: 21 zář 2011, 18:03
Bydliště: Mladá Boleslav

Pokud je to cerna metla,tak se muzou vytvorit i po case,ne hned po korekci laku. Cerna metla je na tohle previt :D
HonzaV
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 20 kvě 2016, 20:48
Bydliště: Jemnice, okr. Třebíč

Ne ne je to oranžová škodovácká na octavii.

Odesláno z mého V3 pomocí Tapatalk
Totić
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 44
Registrován: 02 zář 2016, 10:57
Bydliště: Brněnsko
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Zdravím pánové a dámy, tedy Vážení detailisté,

Poněvadž mám okolo sebe mnoho zanedbaných aut a jsou to především BMW=tvrdé laky, tak si říkám, že to nemá asi moc cenu šudlit ručně. Mám to zatím do začátku jako hobby, ale rád bych aby to nějak odsejpalo a dostavil se brzo dobrý výsledek, poňadž jak známo "čas je sfinstvo.." :smile:

S prvím příspěvkem mám dotaz - a to jestli vůbec? Před půlrokem mi přistál výhodně doma tento stroj:
http://www.autokelly.cz/Product/GV-180C/9411836#
Je to asi spíš parodie na leštičku, možná zdařilá kopie. Nakoupil jsem už z DS nějakou kosmetiku, tak nazrál čas na to vlítnout. Především to asi není DA excentr jak jsem si myslel, ale rotačka co?
Nebo co si o ní myslíte? Dík.
Uživatelský avatar
Laconi
Moderátor
Příspěvky: 1908
Registrován: 14 črc 2013, 18:42
Bydliště: Brandýs nad Labem

To je určitě rotačka.
clean&style

Detailingové služby v Praze - laconi150@gmail.com
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2898
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 5 poděkování
Obdržená poděkování: 5 poděkování
Kontaktovat uživatele:

100% vyměň unašeč za 125mm, ať můžeš používat normální kotouče. Jinak pokud překousneš docela velkou váhu, tak pro začínající hobby použití určitě službu udělá.
Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
KobyVR46
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 20
Registrován: 24 led 2019, 15:05

Ahoj, zkusím trochu oživit tohle téma. Mám pár dotazů po svým prvním lštění, který jsem tu uplně nenašel a zároveň nechci zakládat nové téma, protože to patří sem.

Takže:

1) nikde jsem nenašel pořádně důvod, proč se začíná správně od nejjemnější pasty po hrubší při testovacích passech? Dejme tomu, že budu mít auto s vlásečnicema z myčky. Kotouče a pasty Rupes. Žlutým bych jeden díl přejel 10x a skoro bez výsledku, zelenou kombinací třeba 6x a když vezmu modrou, tak 2x a je to pryč a přesto žlutej na doleštění. Nedává mi smysl, hlavně samozřejmě kvuli úspoře času, dělat něco zbytečně dlouho pro stejný výsledek.

2) Jaká je nějaká ještě snesitelný hranice, kde si vy berete tedy abrazivnější pastu a kdy ještě leštíte s jemnou? Kolik pasů, jestli se to tak dá říct? Mám za sebou jedno auto - 8 let starý, myčka. - udělal jsem 5 pasů modrým rupesem a potom 5 žlutým. Zpětně si říkám, že by stačilo tém modrým jeden a možná i o dva mín že jsem toho sebral zbytečně moc. Příště lepší inspekce na začátku.

3) používáte měřiče tlouštky laku? jde bez něj nějak poznat, že už tam toho clear coatu tolik neni? A dá se třeba říct, nějak v prúměru, kolik pasů tíma abrazivníma pastama - Menz 400, rupes modrý, Scholl s3 xxl atd se dá udělat, než to člověk probrousí? Vím, že clearcoat je zhruba 50% celkové tlouštky - základ, barva, lak. Ale nějak to převést do života :)

4) Pokud je rýha pořád jen v laku a je hlubší, jak se zaleštuje do kulata, aby lom světla nebyl tak ostrý? První co člověka napadne je postavit kotouč na hranu a jezdit kolem té rejhy, ale vlastně všude je tenhle postup hrubě nedopočuván, že má leštička pořád jezdit po laku celou svou rovnoměrně zatíženou plochou. Takže to místo jen vícekrát přejet celou plochou?

5) Otáčky během řezání a finiš a rychlost leštičky po laku a tlak na leštičku máte stejnou? Mám orbitálku 900W, 1-6. Při řezání jsem jel na pětku, pohyb pomalý. Během finiše žlutým rupesem jsem z nějakého pocitu :D ubral rychlost o jeden stupen, ale jinak všechno stejné. Dělal jsem stříbrné auto, rozdíl byl tak malý až nijaký, takže zpětná vazba při pokusech žádná a proto se ptám spíš do budoucna.

6) všiml jsem si, že auta po renovaci ztmavnou, čím je to dané?



Děkuji moc a snad nejsem sám, koho tyhle věci zajímaj.
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 501
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 5 poděkování

Ahoj, téma jsi trefil pěkně ;)

Zkusím odpovědět stručně a jednoduše ze svých zkušeností, i když každý z bodů je na velkou diskuzi a nebojte se mě prosím ostatní doplnit nebo opravit:

ad 1) celé se to schovává za myšlenku že chceš najít tu nejméně agresivní metodu, která už provede na laku požadovaný efekt. Postup silně záleží na zkušenostech a možnostech. Zavřít oči a bezmyšlenkovitě sáhnout po tom nejagresivnějším co mám jen pro to, že tam je pár škrábanců je laxnost a nezodpovědnost. Ve tvém případě např. kde stačí jen zelený rupes a hotovo, nebudeš brát zbytečně modrý a pak žlutý.

ad 2) navazuje na předchozí - nelze obecně říct. Počet přejezdů jednoho místa leštičkou je jeden z mnoha parametrů, které lze měnit. Co jsem vypozoroval v začátcích na sobě i na pár lidech (co jsem je základy učil), tak největší chyba bývá práce na moc velké ploše se zbytečným množstvím přejezdů tam a zpět. Čím více ubíráš materiálu, tím více je třeba zmenšit plochu, na které pracuješ a tím pak většinou stačí několik málo přejezdů a hotovo.

ad 3) používám, je to fajn věc pro nějaký základní odhad, ale nelze na ni extra spoléhat. Při šetrných metodách jsou úběry minimální a to včetně lehkého broušení - v ploše. Na hranách se agresivním kotoučem nebo brusným papírem dostaneš skrz raz dva.

ad 4) leštěním molitanovým kotoučem na orbitce blbě. Jestli za rýhu chytáš nehtem, tak je lepší vzít kvalitní smirový papír P2500 až 3000 a navlhko opatrně zbrousit hrany toho škrábance, snažit se jakoby dostat dovnitř.

ad 5) jde vlatně jen o výsledek, zvol si co funguje a vyhovuje ti. Nejdůležitější je pracovat v čistotě s nezaneseným kotoučem, oproti tomu jsou tohle takové "řemeslné" parádičky, někdo je nedělá, někdo se bez nich neobejde ;)

ad 6) víc škrábanců a oxidace => větší rozptyl světla => na pohled světlejší matnější odstín

Všechno jasný? :D
Pejcha
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 06 bře 2018, 10:51

Ahoj,

k Vánocům jsem si pořídil leštičku Vertool Force Drive Dual Action Polisher Kit, teď řeším, jaké pasty a kotouče vybrat jako základ. Máme doma jen VW, nic jiného zatím leštit nebudu, můj stříbrný Tiguan je OK, nechával jsem rozleštit, ale černý Touran 2011 je na tom dost špatně, Němec očividně jezdil stále do myčky. Myslím, že jeden krok stačit nebude. Můžete mi něco doporučit? Nepotřebuji úplně top, mám to jako hobby. Na Tiguanu mám teď keramiku od AF, ke konci životnosti bych to chtěl přeleštit a nanést inovované Fusso. Na Touran přijde také Fusso, jen to starší, protože ho mám doma ještě dost.
Ještě to sesumarizuju, potřebuji něco na leštění více kroky na toho Tourana a pak něco jen na lehké přeleštění(sundání zbytků keramiky) na Tiguana.
Lze něco doporučit, prosím?
Jinak auta myju ručně doma, přes zimu na veřejných wapkach, leštit jsem zkoušel jen 2x pár dílů u člověka, co mi leštil Tiguan, ale je to lakýra nemá moc čas a upřímně myslím, že nemá ani to správné knowhow, proto nechci jít za ním pro doporučení produktů.

Díky za doporučení.
Kuba
Uživatelský avatar
yankee31
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 08 dub 2018, 21:48

myslet si, že zrovna lakýrník nemá to správné know-how je blbost
Odpovědět