Renovace světlometů

Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
Odpovědět
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2947
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Na PlastX se vyprdni. Vezmi si klasické pasty (silnou a finišovací), k tomu odpovídající kotouče. V případě potřeby to pak využiješ i na leštění laku. V případě největší nouze bych vzal jen modrou Rupes pastu a k tomu modrý nebo zelený kotouč Rupes. Vyleštíš to také, jen díky absenci finišovací kombinace to nebude v top lesku.
A hlavně to pak nezapomeň důkladně odmastit a uzavřít ideálně keramikou.
Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Jak píše Soray, PlastX je fajn na lehké doleštění/oživení předních i zadních světlometů s nějakou drobnou mapou nebo lehkou oxidací, oživení zažloutlého plastového "slídového" okna na střechách starších cabrio popř. jako poslední finišovací krok při kompletní renovaci (alespoň u mě našel tyto 3 použití) => obecně jako leštěnka spíše čistí, než silněji leští.

Pokud budeš komplet renovovat včetně zbroušení brusným papírem, pak si dle rady vezmi klasické brusné pasty, protože ti udělají spoustu práce i jinde na laku.
Tomas.Riha89
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 úno 2020, 13:49

Zdravím,

Chtěl bych Vás poprosit o radu. Dnes jsem si leštil světla na mém autě a někde jsem zřejmně udělal chybu :( . Vzal jsem to pod vodou šmirglem od 400 po 2000 , odmastil a vzal jsem to rotační leštičkou a zeleným 3M + zeleným 3M kotoučem.
A dopadlo to takhle :
Obrázek
Obrázek

Můžete mi prosím vysvětlit kde se stala chyba a co s tím dále dělat.

Moc díky :smile:
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Čus, mě to teda přijde jako špatně vybroušené, minimálně tam máš dost škrábanců.
Já to teda dělal zrnitostí 400-3000, přičemž 400 nebyla pod vodou, a dělal jsem to s ní do doby než byl světlomet celý mléčně bílý, matný. V prvním kroku odstraníš nejvíce vad.
Tomas.Riha89
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 10 úno 2020, 13:49

No já to pravé brousil od 400 po 2000 celé pod vodou. A světlomet byl právě celý mléčný, matný. A potom sem to přejel leštičku. Na velkých plochách mě to krásné rozlestilo, ale na malých a na hranách tam zůstalo světlo zakalené. Je možné že jsem to spatně rozleštil ? Nebo je to teda špatně vybroušené šmirglem? Vzít to teda ještě celé jednou šmirglem a pak přebrousit? Dělal jsem to právě unašečem 150, protože menší nemám. Nebo skusit ty menší plochy unašečem 75, který bych upnul do vrtačky?

Diky
Uživatelský avatar
yankee31
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 08 dub 2018, 21:48

zkusil bych ten menší unašeč
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

jj, 150 unašeč mi přijde na světla moc velkej, dá se to případně dělat i ručně.
Za mě bych tu 400 nedělal pod vodou, jakmile ale odflákneš 1. krok broušení, už to pak moc nezachráníš. :)
Uživatelský avatar
majxi
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 13 dub 2016, 19:38

Mě vrtačka přijde hrozně neohrabaná. Teď jsem zkoušel zachránit světla u starého Citroena Xsara,vedle kterého shořelo auto a světla byly totálně ohořele žlutý :D . Vzal jsem 3" unašeč z Ali a použil načatou sadu od carexu,co jsem někde našel . Upnul do orbit leštičky DoDo na rychlost 1.5. Začal jsem 600 na sucho několik passů,dokud světlo nebylo světlejší . Důležitý je v tomto kroku rovnoměrně ubrat co nejvíce kazů. Pak postupně 1000 pod vodou ( měl jsem ve flakonu mix H2O s IPOu ),1500,2000,3000. Pak zase sada z Aliexpressu ,ve které je unašeč do vrtačky a sada kotoučů. Dle hmatu :D jsem vybral ten nejtvrdší na něj S3 GOLD od Schollu,pak odmastit . Další 3 passy měkčím kotoučem z té sady. Odmastit a navrch Fusso coat. Bohužel foto před nemám, protože jsem ani nevěřil, že to půjde :D .
IMG_20200122_112155.jpg
IMG_20200122_112059.jpg
Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk

detcarista5
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 09 dub 2020, 11:03

Za mne jednoznačně autolesk.cz, resp. CAREX, ať nedělám reklamu webu, protože to je snad všude. 3M jsem zkoušel v minulosti taky, do roka byla světla opět mléčná. Možná to bylo tím, že už na světlech nebylo moc původního krycího laku. Kolega na Oplu ho například úplně zbrousil i 12ti stovkou :lol1: Kukal jsem na fora a carex prý vydrží dlouho, tak jsem ho koupil. Raději budu leštit déle a kotoučem, než zázračnou sadou, kterou se něco na povrch nanese, podle mého to chemicky povrch doj*ebe, rozleptá a sice to je OK, ale na jak dlouho, když to je přes chemii. Pokud je na světle hooodně laku, tak to asi nevadí, nevím. Dám sem vědět třeba za další rok, ale zatím zkušenost velice pozitivní. Teď jsem leštil i světla na našem užitkáči a super. S renovační sadou by to bylo asi úplně top, ale i ta leštící od carexu dopadla si myslím dobře...viz. fotky.
Přílohy
CAREX.JPG
PŘED.JPG
Patrik
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 22 úno 2021, 09:42

Dobrý den,

prosím o radu v případě renovace světel viz. foto.

V minulosti jsem již renovoval světla na jiných autech a bylo to bez problému.

V tomto případě světla již na renovaci v minulosti byla a byla nejspíše "zastříknuta" bezbarvým lakem.

Světla se začala postupně loupat a aktuálně vypadají takto.

Loupající vrstva světlometu je průhledná, ale její další odstranění je skoro nemožné.

Setkal se s tímto někdo?

Děkuji
Přílohy
BF11EECF-C348-47EE-9BA7-C4CF68CFCA8A.jpeg
2801694F-903E-4A2B-BCB5-2C170C2A48AB.jpeg
0972881F-870E-4A0A-B83A-A98B79C7644A.jpeg
Odpovědět