Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
#58243
Serus profíci, som začiatočník a potreboval by som pomoc pri finišovacom kroku. Vec sa má takto - robíme s parťákom prvý projekt, čierny Opel meriva (áno, prvé auto čierna metla :pardon: ) a dostali sme docela v pohode finiš. Postup všetko ako má byť - clay, 3 stupne leštenia 400/2200/3500 (aj S3 a S30 sme skúšali) na orbite Liquid Elements & Rupes 75 mini + sem tam nejaké brúsenie > auto leštenie potrebovalo a na konci vyzerá dobre. Avšak mám dosť problém s odlešťovaním poslednej pasty po leštení - stále robím mikroškrabance pri buffovaní pasty mikrovláknom. Utierky mám 3M za cca 12,- €/kus nízky vlas a za cca 4,- €/kus trochu vyšší vlas, - asi TOP kvalita čo sa mikrovlákna týka. Pravdepodobne neviem techniku ako čo najšetrnejšie zbaviť povrch karosérie ostatkov leštiacej pasty :unknw: Mám pár možno stupídnych otázok ohľadne tejto témy ale nikde som sa nedopátral k bližšiemu rozboru práce s mikrovláknom ako takým a dosť by mi to pomohlo. Ešte dodatok - áno myslím si že po dokončení leštenia JE lak 100% bez škrabancov a škrabance robím až pri zotieraní a buffovaní pasty (aj som si to pod reflektorom odsledoval a videl som že mi to škrabe). Jedná sa ALE o úplné mikroškrabance ktoré je vidno dosť ťažko a iba pod istým uhlom. Vidno ich pod reflektorom aj na slnku ale ozaj sú len sem-tam a vidí ich iba ten kto vie čo a kde má hľadať. Nejedná sa asi o micro marring v pravom slova zmysle, tých vlásočníc je na jednom panely možno dokopy 10 a sú rozhádzané po celej ploche, proste sem tam vlas ktorý ani nevidno ale proste tam je :ireful: Skúšal som to aj fotiť no fotoaparát to nevidí. Handry sa snažím prekladať často + s nimi pracujem dosť soft a netlačím na nich ako blázen. Skúšal som to odlešťovať aj nasucho iba s mikrovláknom, aj Ipou riedenou aj neriedenou a stále tam sem tam vlások spravím. Ešte poznámka - medzi úrovňami leštenia stále odmasťujem povrch a dávam dole zvyšky pást, takže aj keď začínam 3500vku tak idem na čistý lak čiže nehrozí že mám navrstvených viac pást na sebe.

1. - Máte (alebo mali ste pri začiatkoch) s takýmto niečím problém? Ak áno, ako ste ho riešili?

2. Riešiť vôbec niečo takéto? Nikdy som nevidel auto ktoré vyšlo z detailingovej dielne a teda neviem posúdiť či si nelámem hlavu nad nejakou ptákovinou ktorá ani nieje podstatná ale teda myslím si že je keďže vidím že to tam je a narúša to dokonalý výsledný efekt. Počul som také reči že väčšina detailerov takéto veci ani nerieši a nezaujíma ich že tam sem tam nejaký vlások je no nejak sa mi to nezdá

3. Čo môže tieto mikro škrabančeky spôsobovať? Zaschnutá pasta v mikrovlákne? Prach medzi handrou a lakom (to by ale bolo tých škrabancov o hodne viac, nie?) ? Fakt sa handry tak rýchlo zanášajú? Vizuálne nemám šancu zistiť že je handra špinavá, stále vyzerá čisto no nie je tomu tak.

4. Kedy vlastne odlešťovať finálnu pastu? Prejsť celé auto (tým pádom ju nechávať uschnúť) alebo bezprostredne po doleštení ju zotierať?

5. IPA 100% alebo 25%/75% ? Pri zaschnutej paste nemá riedená IPA žiadny efekt -
nastriekam ju, prechádzam zľahka handrou a pasta vôbec nejde dole. Skúsim neriedenú a pasta ide docela fajn dole AVŠAK na druhej strane sa ipa rýchlo vyparuje a robí do pasty fľaky ktoré je potom náročnejšie odstrániť (mám taký pocit)

6. Koľko kvalitných mikrohandier používate vy na celé auto?

Auto vyzerá fakt dobre a na prvotinu som s výsledkom spokojný no trápi ma to finále, babrem sa hodiny s lakom, hlboké škrabance nie sú problém a nakoniec neviem spraviť finiš lebo si furt doškriabem výsledok :rofl:

Mohli by ste napísať svoj detailný postup ako odstraňujete finálnu pastu vy, aby som sa vedel priučiť a byť so sebou spokojný. Zatiaľ mi to pripadá ako strašná veda a neviem sa posunúť ďalej, za každú radu budem vďačný :thumbup:
#58255
V první řadě bych zahodil Ipu, protože je moc "suchá". Zkus si vzít Prepa nebo Veritas a hned poznáš rozdíl, odmaštění je rychlejší a utěrka tolik "nedrhne".
V druhé řadě to chce kvalitní a hlavně čisté utěrky, bez různých nesmyslů jako okraje, štítky, nápisy apod. Zkrátka čisté mikrovlákno. Já mám třeba na tuhle činnost vyhrazené utěrky, které na nic jiného nepoužívám a jakmile se mi po pár použitích nezdají, přesouvám je na méně ušlechtilou činnost. Cena za tuhle práci by měla být odpovídající, aby jsi si tohle mohl dovolit a nemusel šetřit.
#58474
Diky chlapi, problém s mikro-ledva-viditeľnými vlásočnicami sme vyriešili dvoma vrstvami BlackLightu, prvú vrstvu aplikovanú viac-menej na spôsob leštenia keďže som kdesi čítal že ten BL v sebe má nejaké mikroabrazívne častice (viac passov, trochu vyššia rýchlosť), druhá vrstva už len tak narýchlo a na to JetSeal finiš. Auto vyzerá super no bolo okolo toho dosť špekulovania a trápenia takže myslím že Opel Meriva okolo roku 2000 má hodne citlivý lak (pozor na to! :pardon: )
Mám za sebou aj Peugeot 207 Gáborík edícia 2010 rok , farba hnedá metla a tam som žiadny takýto problém nemal, na inej farbe ako čiernej tento marring asi nevidno no. Taktiež som finiš riešil BL a JS.
Momentálne mám rozrobenú Octaviu combi II. čiernu metlu, lak vyzeral katastrofálne no je to na dobrej ceste, zatiaľ nie som pri finišovacom kroku takže nemám ešte odsledované či zase škrabem alebo nie.

Čo sa týka handier tak áno, tie 3Mkové majú nasprejované logo v rohu, dosť nešťastné riešenie. Taktiež som zistil že sa u nás predávajú za absurdné ceny a ani práca s tým ultranízkym vlasom sa mi moc nepozdáva, preto budem riešiť iné finišovacie handry. Tie Gyeony sa mi páčia, bezokraj a štruktúra vlákna je to čo potrebujem. Taktiež bola niekedy v kurze značka Kimberly myslím no nejak ju už nikde neviem nájsť.

S IPOu som taktiež hodne bojoval a myslím že to nie je teda žiadna sláva, 100%tná schne veľmi rýchlo a pastu vysúša > ešte horšie sa potom zotiera ; 50/50 je zase už moc slabá a moc sa jej nechce rozpúšťať pastu :rolleyes: a 25/75 je už dočista slabá jak výber Slovenskej repre na MS v ľadovom hokeji... Študoval som o tom Gyeon Prep a vyzerá to super, skúsim túto alternatívu :shok:

Taktiež sa ale musím priznať že "nebo nepracuješ v bezprašném/bezprůvanovém prostředí" je 100% pravda a zatiaľ mám garáž aký mám takže aj prach je dosť veľký problém.. Snáď bude čas v priebehu leta dať si do poriadku podlahu :friends:
MB SL500 "žehlička"

Co dodat. Perfektní. Úžasné a[…]

Díky, žádný zázrak jse[…]