Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
Od markos
#59997
Ahojte chcem sa spýtať. leštím auto jednokrokovo Menzernou 2v1 a keď mám napríklad na kapote malý škrabanec ktorý mi nejde dobre odleštiť a musel by som použiť menzernu 400 a následne by som dal tu 2v1. Otázka znie musím preleštiť celý diel tou 400 alebo stačí ak zaleštím štvorec kde je ten škrabanec a ostatne spravím tou 2v1? Bolo by vidno rozdiel?
Od wildT
#59998
Ja to bezne delam tak, ze kdyz delam jednostupen a vidim neco horsiho, tak vezmu druhou lesticku s 3" padem a silnou pastou a odlestim to jenom lokalne. Rozdil je videt jenom pod lampou, pri celkem pohledu to videt neni. Ale hodne zalezi v jakem stavu byl ten lak pred lestenim (cim horsi, tim vyraznejsi ten rozdil bude) a na barve (na tmavych barvach to bude vyrazneji videt nez na svetlejsich).
Od konkurent
#61045
Ahojte zneuzijem tuto temu, nech nevytravam zbytocne novu, kupil som lesticku DAS-6 Pro (mam 5" aj 3" unasac) kotuce velke Hexalogic zlty, zeleny, cierny a male Shinemate Diamond cerveny, oranzovy a modry, pasty Manzerna 400 a 3500, dnes som sa konecne (po vsetkych ostatnych krokoch pred lestenim) dostal k vyskusaniu lesticky, spravil som kufor, zadny naraznik, zadne blatniky a polku strechy, niektore miesta som predtym este rucne brusil pod vodou papiermi 1500-2000, toto lesticka pekne prelestila, taktiez vsetky slniecka a jemnucke skrabance su fuc, ale hlbsie skrabance, ktore su v laku (nie az do farby) mi to uz nechce zobrat..
A moja otazka znie robim nieco zle alebo je to proste je to dane lestickou, ze viac toho uz nezoberie, a potreboval by som nato rotacku?
Zabudol som na auto, jedna sa o passat b6 v ciernej metalize, toto je jeho prve lestenie a lak bol uz v v dost zlom stave

Vopred dakujem za vsetky odpovede :)
Od HonzaD
#61181
Je naprosto běžné, že i škrábanec, co se zdá být jen lehounký, ve skutečnosti jde hluboko do laku :)
Sice nemusi byt skrz, ale po jeho realnem odbrouseni ti napriklad zustane tak malo bezbarveho laku, ze to za to nestoji. Uvedom si, ze porad nenavratne odebiras lak a co jednou odbrousis, nikdy nedas zpatky. Uplne nejlepsi je na tohle si poridit testovaci panel nebo si takto hrat na nejakem dile auta, ktery stejne so laku jit musi ;)
A jedna drobnost, dokup si k lesticce i brusne vyseky na suchy zip a molitanovou mezipodlozku, napr. 3M Trizact nebo Mirka Abralon, jde tak improvizovane s orbitkou i brousit. Co vic, kupodivu jsi jemnejsi, nez pri rucnim brouseni (co se tyka velkych ploch).
Mitsubishi Lancer

Ďakujem :smile: za obeť padli 3 handričky a 2h[…]