Černá leštěnka karoserie?

Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
Odpovědět
Stickler
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 lis 2019, 16:56

Ahoj,

ví někdo o černé leštěnce karoserie (stačí asi finiš)? Všechny dosud zkušené byly světlé a na černém autě tak zbylo mnoho poškozených míst, které po vyplnění tou světlou leštěnkou vylezlo na povrch.

Díky.
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Barevné leštěnky vyrabí snad jen Sonax, úplně si ale nejsem jist jejich kvalitou..
Každopádně se mi nezdá, že by ti po aplikaci leštěnky vylezli nedokonalosti (každopádně nezakryje vše)

Co jsi používal za leštěnku a jak jsi aplikoval ?
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Taky se mi to úplně nezdá, tím "vylezlo na povrch" myslíš, že byly vidět více, než předtím?
Stickler
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 lis 2019, 16:56

Posledně jsem použil Menzernu (středně abrazivní a finiš) strojním leštěním a vylezlo toho hodně - ono se to postupně pak vymývá a mizí, ale mnoho týdnů je auto puntíkaté jako beruška - v plánu je celolak, ale teď to je, jak to je, no..
Černý vosk pak už nic neřeší, protože se v těch místech už nechytá.
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Pravděpodobně si pleteš pojmy, leštěnka není to samé co leštící pasta.
- Leštěnka hloubkově vyčistí lak auta od nečistot, odstraní oxidaci, prohloubí lesk a připraví lak pro aplikaci vosku nebo jiné ochrany, obsahují i lehká abraziva, používá se převážne pro maskování a jako podklad pod vosk.
- Leštící pasty jsou zejména pro strojní leštění laku, v závislosti na jejich stupni abraze odstraní drobné i výrazné škrábance, hologramy a další defekty laku auta a perfektně jej připraví pro nanesení vosku nebo jiné ochranu laku.

Ty jsi použil 2500 a 3500 ? Co máš za stroj a kotouče ? Můžeš sem dát fotku míry poškození laku ?
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Jak píše 3dclub, leštěnka je speciálním typem leštící pasty.
Jako pokud na tom trváš, tak černá pasta je třeba Scholl S20, ale v první řadě by ti nikde pasta zůstavat neměla.

Jestli tě chápu dobře, tak máš např. spoustu osštíplých ťukanců v laku od štěrku a po přeleštění v těchto prohlubních pasta zůstane napěchovaná.
Ano, to se stává a proto je potřeba vzít příslušný čistič laku a po leštění odmastit, resp. z těch prohlubní pastu dostat. Stačí např. destilkou naředěný isopropanol na konc. cca 20 - 25 % + čistá mikrovláknová utěrka
Stejně bys před voskováním měl mít odmaštěno tak jako tak.

Pokud náhodou používáš produkty typu all-in-one jako leštěnka s voskem najednou, tak ty jsou právě pro tuto aplikaci zřejmě nevhodné.
Stickler
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 lis 2019, 16:56

Aha, děkuji za upřesnění, jde mi tedy o ty leštící pasty - a pravdou je, že jsem po aplikaci nikdy žádný čistič nepoužíval, mimo jiné bych se bál hned dalšího poškození (asi neoprávněně, ale nenapadlo mě ani něco takového hledat). :thumbup:
Jinak míra poškození laku je individuální, kolem a dokola je lak špatný a proto auto potřebuje celolak. Momentálně se ale potýkám stále až dodnes s hlubšími škrábanci, dírami po kamínkách, či sem tam se loupe bezbarvý lak a vznikne tak malá prohloubená "mapa".
Poškození je trošku vidět na fotce z loňského jara, kdy jsem auto trochu leštil - lak je poprskaný od pasty, ale jsou vidět i ty škrábance:
10E81C5E-7D4E-42BA-9B54-C9AA4A21CBD8.jpeg
Jinak jsem spíše nadšenec než profesionál, čemuž odpovídá i kvalita používané leštičky:

https://m.alza.cz/auto/lesticka-karoser ... gKz9PD_BwE

Jinak jak píše 3dclub, použil jsem Menzernu 2500 a 3500, leštící kotoučky mám obyčejné modré a žluté od 3M.
Celek jsem zakončil voskem Collinite 476s.
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

lak popraskaný od pasty - tomu nějak nerozumím, jako že to tam před leštěním nebylo ?

Každopádně na tohle budeš muset asi silnější pastou a pravděpodobně i tvrdším kotoučem, v případě 3M zeleným, záleží ale taky na laku.
Otázka je, jestli tohle má vůbec smysl rešit, když se ti jinde loupe lak a je v plánu celolak.
Stickler
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 05 lis 2019, 16:56

Ano, ty světlé tečky nejsou poškození od kamínků, ale jen rozstřik leštící pasty.
Jinak ta smysluplnost je samozřejmě relativní. Protože jde o novější BMW, které mělo u bývalého majitele jen smůlu na vandalismus a s kvalitou celolaku si lakovna, kam to dal, moc hlavu nedělala, chci, aby auto vypadalo v rámci možností co možná nejlépe, protože na první pohled ta poškození, způsobená loupáním horního laku, nejsou vidět.
Na druhou stranu uvidím co mi přinese teď březnový/dubnový projekt, kdyby zbylo dost peněz na bodykit (80k) a celolak (tak 60k), což musí jít ruku v ruce spolu, rovnou bych to udělal a pak jen nechal udělat přeleštění a X letou keramiku od nějaké firmy co to nabízí.
Uživatelský avatar
Frozz
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 697
Registrován: 12 čer 2014, 19:57
Bydliště: Praha/stř. Čechy
Odeslaná poděkování: 1 poděkování
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Ahoj, nemůžu ti napsat SZ, kdybys měl po tom celolaku zájem o odborné strojní leštění a aplikaci odolné keramiky, dej vědět, rád poskytnu své služby. Podívej na mé reference zde - www.ltdetailing.cz, nebo na FB https://www.facebook.com/LTDetailing/

Díky a měj se, L.
FB - https://www.facebook.com/LTDetailing/
Web - https://www.ltdetailing.cz

Profesionální strojní leštění | keramické povlaky | individuální školení

Více info: info@ltdetailing.cz
Odpovědět