Strojni lesteni - uvod?

Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
michal95
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 led 2020, 16:35

Čaute ,

Chtěl bych poradit s výběrem pasty na leštění. Budu leštit pujčenou leštičkou RUPES BigFoot LHR 15 MarkIII .

1. Chtěl jsem se zeptat jakou pastu by jste mi doporučily na jednokrokové leštění?
Chtěl bych se zbavit hologramů a nějakých jemných škrábanců. Tak aby auto prokouklo.
Uvažuji nad Scholl S20 nebo menzernou 400, popřípadě něco od rupesu ?
A jaký kotouč na jednokrok použít?

2. Jaké pasty by jste doporučily na vícekrokové leštění ?
Na druhém autě už mám trochu hrubší škrábance, kde budu provádět celkovou renovaci laku. Auto bude samozdřejmně umyto, dekontaminováno
chemicky i clayem a odmaštěno. Uvažuji nad Menzernou 400 a poté Menzernou 2500. Nebo vzít od rupesu modrou a žlutou?
A jaké kotouče k tomu použít? Od rupesu modrý a na finiš žlutý?

Uvítám každou radu,

Díky
miloskahanek
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13 úno 2020, 10:15

Ahoj .chystám se nakoupit kotouče a pasty. Bude mi stačit jednokrokovr Lesteni.jsem začátečník a budu zkoušet leštit auto u kterého je jedno jestli se mi to povede nebo ne a pak až bych chtěl udělat svoje daily auto .prosím o radu co koupit... :driving:
Uživatelský avatar
yankee31
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 127
Registrován: 08 dub 2018, 21:48

no já myslím, že každému vyhovuje něco jiného, ale když si tady o tom něco přečteš a pak sem nahodíš nějakou představu tvého výběru, tak ti určitě každý rád poradí
Daniel13
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 čer 2021, 13:15

Neviem, kde by som sa mal spýtať a samostatnú tému zakladať nechcem, tak to skúsim tu.
Chystám sa na svoj prvý leštiaci pokus. Jedná sa o feliciu v tmavo zelenej farbe bez metalízy - ide o tzv. single stage paint, váham s prekladom... jednostupňový lak? Určite viete čo myslím.
Zvolil som leštičku Liquid Elements T2500, k tomu žltý kotúč od Koch Chemie a pastu F6.01, tiež od Kochu. Bude to teda len jednostupňové leštenie (pre úplného amatéra mi to príde lepšia voľba, alebo nie?)

Chcem sa ale spýtať, máte nejaké tipy a rady čo sa týka tohto typu laku? Na čo si dať pozor? Niečo som si už načítal na detailingworldu, ale ide mi skôr o vaše postrehy na tento konkrétny model auta - predpokladám, že sa už väčšina z vás s feliciou stretla. Tieto laky sú vraj mäkké a ľahšie na prepálenie, je to pravda? Je to vôbec dobrý nápad púšťať sa do takého laku, ak som úplný amatér s nulovými skúsenosťami?

Ešte aby ste mali predstavu, v akom stave je lak - nie je zoxidovaný, teda trochu určite bude, ale nie je to tak viditeľné (lak sa leskne pekne, nie je zoxidovaný na toľko aby bol až matný, ako to zvykne byť najmä u červených felicií). Horšie je to so škrabancami, poškrabaný je riadne, slniečka a občasné hlbšie škrabance sú po celom aute. Keďže ako som už spomínal, môže ísť o mäkký lak, vybral som len (vyššie spomenutý) stredne tvrdý kotúč a slabšiu pastu. Mohla by táto moja kombinácia byť stále príliš silná a treba ísť ešte k niečomu jemnejšiemu?

Celkovo mi tu akosi chýba nejaké vlákno, ktoré by sa do hĺbky zaoberalo SS lakmi, alebo na tom nič nie je a ja sa zbytočne stresujem? :D
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Ahoj. dobrá volba na začátek.
Tahle kombinace je OK a není agresivní, moc přímé škody nehrozí :) Lak rozhodně "rozjasníš", ale hluboké škrábance tolik nezmizí => ani bych se o ně s tímto set-upem nesnažil.

Pochopil jsem, že máš kotouč jen jeden - to je rozhodně málo. Na jeden zátah auta velikosti Feldy to podle mě chce mít kotouče alespoň 3, lépe 4 a víc. Kotouč ideálně po každém panelu čistit a jakmile to začne najednou mnohem víc "prášit", je na čase vzít další. Tady je největší rozdíl od dvouvrstvého laku, že obecně se kotouč víc zanáší, jinak nic na poprvé nehroť ;)

Obecná rada: pozor na hrany, spáry karoserie a hlavně gumová těsnění a plastové lišty - všemu tomu se leštičkou zdaleka vyhni a nejlépe i zamaskuj.
Daniel13
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07 čer 2021, 13:15

4 kotúče? :shok: tak to sa mi to leštenie začína predražovať :D a to mám aj 75mm unášač na menšie plochy, takže predpokladám, že aj tam bude treba aspoň 2 kusy. Je nejaká lacnejšia alternatíva k tým kotúčom, v podobnej kvalite?
S čistením kotúča by nemal byť problém, mám k dispozícii kompresor.
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Ano, zkoušet s jedním kotoučem dát celé auto je poukázka na to, že ho na tom úplně odděláš. Hezky vysvětleno např. zde: https://youtu.be/m-PIDUzIIRY
75mm by bylo fajn mít taky.
Jediná výrazně levnější varianta na kotouče je aliexpress, ale kvalita je kolísavá (dobré jsou od SPTA). Na úplné začátky a učení se na tvojí Feldě by zřejmě postačily dobře, jinak bych se ale držel systému jedné značky co sis vybral :thumbup:
vodi
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15 lis 2016, 14:28

Položím dotaz od začátečníka.
Nově nastříkaný lak, srovnaný smirkem pod vodou 1000 - 1500 - 2000 krásně do matu. (sem tam jsou vidět vlasový škrábance od smirků, ale to se dořeší)
jde mi o to, že se mi nedaří vyleštit do lesku jako na originálním panelu vedle.
napřed rotačka s beránkem/rotačka s SPTA heavy cut kotoučem, pak LE orbitka s Zvizzer heavy cut a Zvizzer pasta/žlutý Zvizzer fine cut s menzernou 400 a pořád je lak takovej mléčnej.
vedle na kapotě na původním laku jsem vzal jenom beránka a pak ten červenej zvizzer a výsledek parádní.

Jediný co jsem si všiml, tak jsem měl hodně mastný povrch po střídání kotoučů. Může tohle bejt způsobeno ''neodmašťováním'' ? Nebo čistotou kotoučů?
Odpovědět