Jak vyleštit tvrdý nemetalický lak?

Korekce zašlých a poškozených laků, leštící pasty.
Odpovědět
frantuvdedek
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11 srp 2020, 15:42

Zdravím přátelé

Jsem dlouhodobý fanda leštění aut, ovšem teprve loni jsem si koupil excentrickou leštičku (Dual Action). Kdysi jsem měl Focuse s metlou a ten se krásně naleštil holou rukou, navíc díky metle nebyl nikdy problém s děsnými hologramy.

Nyní mám Volvo (r.v. 2010) a mám tam Ice White bílý nemetalický lak. Na tomto laku jsou po aplikaci rakoviny jménem Pikatec (+ také z mytí houbou za ta léta) jemné škrábance a hologramy. Tak jsem si podle youtube nakoupil nejvíce abrazivní produkt jménem Sonax Cutmax a k tomu jsem si koupil 3 oranžové kotouče, které na videu pán používá (Apex Detail).
Na videu tím vyleští škrábance od šmirglu, ovšem já PO 8 HODINÁCH SAMOTNÉHO LEŠTĚNÍ na laku škrábance stále mám!!!

Řekl bych, že hologramy ubyly +- o 30%, ovšem stále jsou pod zářivkou znatelné.
Na autě jsem měl sealant Fusso Coat White (nejlepší věc), který na laku byl již něco přes 14 měsíců.

Nakonec jsem auto leštil nejhrubším pěnovým kotoučem (Žlutým) rychlost otáček 4000 až 5000 a jsem vcelku nespokojen. Myslím že jsem aplikoval dostatečný tlak na leštění a kažé místo jsem projel minimálně 3x.


Nevíte někdo čím to může být???
To mají Volva tak tvrdý lak, že mu ani kombinace tvrdého kotouče a Cutmaxu nic moc neudělá?
Kdybyste někdo tušil jak dál, byl bych vděčen za každou radu :)


p.s. auto bylo odmaštěno IPOU a DA leštička je značky Extol
Uživatelský avatar
brabus
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: 28 úno 2015, 17:42
Bydliště: kousek od Brna

FG 400 + oranzovy ...
BSD maniac
frantuvdedek
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 11 srp 2020, 15:42

Děkuji za odpověď. Objednám FG 400, to se zdá být kalibr co potřebuji. Myslíte že ty vlnové kotouče jsou již moc brusné?
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

Zdravím, vítej na fóru.

Zcela upřímně tě myslím FG400 nezachrání, ten Sonax Cutmax podle recenzí se tváří jako poměrně schopná a silná pasta, chyba bude jinde.
Variant je strašně moc, ale pokud máš v pořádku samotnou techniku ovládání leštičky a před leštěním jsi správně dekontaminoval, resp. pracuješ na čistém "odhaleném" laku, pak myslím to může být kombinace:
1) auto skutečně velmi velmi dodrbané - odleštit všechny hluboké vrypy by třeba ani nebylo smysluplné
2) pracuješ jenom s jedním a to ještě zaneseným/špinavým kotoučem nevalné kvality, co byl u leštičky - kotoučů je fajn mít na celé auto cca tři až pět a ještě potřeba pravidelně vydrbat kartáčkem nebo nejlépe vždy vyfouknout stlačeným vzduchem.

Kvalitní kotouče ti vydrží dlouho, udělají dobrou práci, ale pořád je to spotřební materiál. Než kotouče po práci vymyješ, je fajn je hned po sundání z leštičky dát do vody, aby pasta nezaschla.
Odpovědět