Konzultace postupů „kompletního detailingu“ (pro nováčky)
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14 srp 2018, 18:35
- Bydliště: Králův Dvůr
Dobrý den,
jsem tu nový, úplný zelenáč. Docela dost jsem studoval, snad dost, tady a na detailingblogu.
Celkem je mi vše jasné, mám už i nějakou představu produktů do začátku.
Mám 4 měsíce staré auto - KIA Stonic. V zásadě bych se chtěl starat především o exteriér vozu. Dovedl mě k tomu především měkký lak, který je na vozidle - vím, že lak se moc nezlepší, ale mám potřebu pro to alespoň něco udělat. Keramika a celo folie je mimo mé možnosti, podotýkám.
Ale k mému dotazu:
Mám dotaz k chemickému odstraňování železitých nečistot, IronX, třeba. Všude se píše, že není dobré to nechat uschnout na autě, dobrá. Opláchnu to wapkou, ale co s fialovou vodu, která nateče do zádveří, pod plasty - Stonic je v podstatě lemován plasty kolem dokola (prahy, lemy blatníků)?
Předpokládám, že ten bordel zateče dovnitř/pod plasty a odtamtud půjde těžko odstranit. Nebo se pletu a snadno se to smeje wapkou, takřka beze zbytku?
Rozhoduji se zda by mi nestačil jen clay??? Ale chem. dekontaminace následný clay značně usnadní, že je to tak? Ale pokud by mi to mělo zatíkat někam, kde by to mohlo dělat neplechu, tak to raději jen clay a hodně lubrikace, abych nepoškrábal ten měkký lak.
Omlouvám se pokud je to příliš stupidní dotaz. Nikde jsem však nenašel odpověď. Všude jen čtu: nanést, nechat cca 5min působit, opláchnout.
jsem tu nový, úplný zelenáč. Docela dost jsem studoval, snad dost, tady a na detailingblogu.
Celkem je mi vše jasné, mám už i nějakou představu produktů do začátku.
Mám 4 měsíce staré auto - KIA Stonic. V zásadě bych se chtěl starat především o exteriér vozu. Dovedl mě k tomu především měkký lak, který je na vozidle - vím, že lak se moc nezlepší, ale mám potřebu pro to alespoň něco udělat. Keramika a celo folie je mimo mé možnosti, podotýkám.
Ale k mému dotazu:
Mám dotaz k chemickému odstraňování železitých nečistot, IronX, třeba. Všude se píše, že není dobré to nechat uschnout na autě, dobrá. Opláchnu to wapkou, ale co s fialovou vodu, která nateče do zádveří, pod plasty - Stonic je v podstatě lemován plasty kolem dokola (prahy, lemy blatníků)?
Předpokládám, že ten bordel zateče dovnitř/pod plasty a odtamtud půjde těžko odstranit. Nebo se pletu a snadno se to smeje wapkou, takřka beze zbytku?
Rozhoduji se zda by mi nestačil jen clay??? Ale chem. dekontaminace následný clay značně usnadní, že je to tak? Ale pokud by mi to mělo zatíkat někam, kde by to mohlo dělat neplechu, tak to raději jen clay a hodně lubrikace, abych nepoškrábal ten měkký lak.
Omlouvám se pokud je to příliš stupidní dotaz. Nikde jsem však nenašel odpověď. Všude jen čtu: nanést, nechat cca 5min působit, opláchnout.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
Tvůj dotaz je pěkně položený a klidně by mohl být ve specifickém vláknu k dekontaminaci, nejen takhle v obecných radách na postup. A mohu-li mluvit za všechny, klidně nám tu tykej
Ohledně dekontaminace: Je zbytečné ji dělat, pokud to není potřeba. Vezmi si mikrotenový pytlík (ten tenounký průhledný na pečivo a pod.), strč do něj ruku a přejížděj po čistém, umytém a suchém laku na autě. Mikroten nádherně zvýrazní veškeré usazené kontaminanty na povrchu (tj lak není hladký). A škrábanců se z pytlíku neboj, stačí jedno nepozorné mytí či sušení a máš jich tam násobně víc
Pamatuj si místa, kde byly nečistoty a naopak, kde jsi nic nenašel (může se stát, 4 měsíce staré auto nemusí být moc zadělané). Kde jsi opravdu nic nenašel, nemá moc smysl plácat drahou chemii, stačí jen místo velmi decentně a jemně "zkontrolovat" měkkým clayem. Kde naopak spad / tér byl, pochopitelně naopak
Většinou po chem. dekontaminaci ještě na mokrém autě následuje mechanická, po které je lubrikaci - "mýdlo" - vhodné klasicky umýt šamponem a opláchnout (pokud lubrikuješ rovnou šamponem, tak máš dva v jednom). A kdyby něco někde náhodou zůstalo, je už to většinou neškodně zředěné. Samozřejmě bys ale měl zárubně usušit a ještě lépe pod plasty vyfoukat kompresorem nebo fukarem (jako po každém mytí - je-li ta možnost).
Pokud po chemické dekontaminaci chceš rovnou voskovat / leštit atd, je vhodné tam to umytí taktéž zařadit, zejména pokud používáš odstraňovač asfaltu, téru a lepidel. To je dost mrcha, co žere nejen rozprašovače. Alespoň z mojí zkušenosti, kdy jsem se bohužel na starším autě přesvědčil, že po samotné chem. dekont. pouze důkladný oplach některým 15 let starým plastům nestačí.
Dává to takhle smysl?
Ohledně dekontaminace: Je zbytečné ji dělat, pokud to není potřeba. Vezmi si mikrotenový pytlík (ten tenounký průhledný na pečivo a pod.), strč do něj ruku a přejížděj po čistém, umytém a suchém laku na autě. Mikroten nádherně zvýrazní veškeré usazené kontaminanty na povrchu (tj lak není hladký). A škrábanců se z pytlíku neboj, stačí jedno nepozorné mytí či sušení a máš jich tam násobně víc
Pamatuj si místa, kde byly nečistoty a naopak, kde jsi nic nenašel (může se stát, 4 měsíce staré auto nemusí být moc zadělané). Kde jsi opravdu nic nenašel, nemá moc smysl plácat drahou chemii, stačí jen místo velmi decentně a jemně "zkontrolovat" měkkým clayem. Kde naopak spad / tér byl, pochopitelně naopak
Ano, je to tak.Zydrunas píše:... chem. dekontaminace následný clay značně usnadní, že je to tak?
Většinou po chem. dekontaminaci ještě na mokrém autě následuje mechanická, po které je lubrikaci - "mýdlo" - vhodné klasicky umýt šamponem a opláchnout (pokud lubrikuješ rovnou šamponem, tak máš dva v jednom). A kdyby něco někde náhodou zůstalo, je už to většinou neškodně zředěné. Samozřejmě bys ale měl zárubně usušit a ještě lépe pod plasty vyfoukat kompresorem nebo fukarem (jako po každém mytí - je-li ta možnost).
Pokud po chemické dekontaminaci chceš rovnou voskovat / leštit atd, je vhodné tam to umytí taktéž zařadit, zejména pokud používáš odstraňovač asfaltu, téru a lepidel. To je dost mrcha, co žere nejen rozprašovače. Alespoň z mojí zkušenosti, kdy jsem se bohužel na starším autě přesvědčil, že po samotné chem. dekont. pouze důkladný oplach některým 15 let starým plastům nestačí.
Dává to takhle smysl?
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14 srp 2018, 18:35
- Bydliště: Králův Dvůr
Jo, jo. Díky.
Nic méně dnes jsem trochu pátral a studoval, zase. A zamlouvá se mi alternativa v podobě [url=ttps://www.detailingpro.cz/p/carpro-iron-x-snow-soap]IronX Soap[/url].
Je to vhodnější k mým podmínkám ve kterých budu auto dělat. Bydlím totiž v bytovce, auto parkuje venku a tam budu i většinu procesu provádět + veřejná wap. Na wapce budu umývat, dekontaminovat chemicky (Iron) a zase umývat. Už takhle tam trávím cca 2 hodiny a s dekontaminací to bude ještě déle. Proto se mi zamlouvá ten "šampon", uspoří mi to čas. Dekontaminaci od asfaltu pak udělám už doma, kdy to setřu mikrovláknem, oplach šamponem a pak měkký clay.
Nic méně dnes jsem trochu pátral a studoval, zase. A zamlouvá se mi alternativa v podobě [url=ttps://www.detailingpro.cz/p/carpro-iron-x-snow-soap]IronX Soap[/url].
Je to vhodnější k mým podmínkám ve kterých budu auto dělat. Bydlím totiž v bytovce, auto parkuje venku a tam budu i většinu procesu provádět + veřejná wap. Na wapce budu umývat, dekontaminovat chemicky (Iron) a zase umývat. Už takhle tam trávím cca 2 hodiny a s dekontaminací to bude ještě déle. Proto se mi zamlouvá ten "šampon", uspoří mi to čas. Dekontaminaci od asfaltu pak udělám už doma, kdy to setřu mikrovláknem, oplach šamponem a pak měkký clay.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 27 zář 2018, 19:08
Zdravím
Rád bych aby mi někdo z místních profíků schválil a případně opravil představu postupu péče o nové auto. Podotýkam že se jedná o ochranu karoserie. V tomto postupu neřeším ošetření kol, skel, plastů, atd...
Protože se jedná o japonské auto s měkkým lakem a nejsem zkušený detailer tak jsem zvolil následující postup bez claye.
1. Umytí a vysušení. ( Pěna, APC, Šampon)
2. Chemická dekontaminace poletavé rzi. (BH korrosol).
3. V případě nutnosti chemická dekontaminace asfaltu. (Gyeon Q2M Tar).
4. Opětovné umytí auta a vysušení. (PH Šampon).
5. Příprava podkladu pro vosk. (BH Cleanser-Fluid).
6. Vosk. (BH finish wax).
Protože auto bude nové nevím v jakém stavu ho prodejci prodávají a zda je nutné hned po koupi provézt tento krok nebo můžu nechat nějakou dobu ochranu od prodejce.
Vzhledem k tomu že auto bude na přelomu října a listopadu je vůbec možné ve venkovních podmínkách tento postup provézt.
Děkuji za případné odpovědi a korekce.
Rád bych aby mi někdo z místních profíků schválil a případně opravil představu postupu péče o nové auto. Podotýkam že se jedná o ochranu karoserie. V tomto postupu neřeším ošetření kol, skel, plastů, atd...
Protože se jedná o japonské auto s měkkým lakem a nejsem zkušený detailer tak jsem zvolil následující postup bez claye.
1. Umytí a vysušení. ( Pěna, APC, Šampon)
2. Chemická dekontaminace poletavé rzi. (BH korrosol).
3. V případě nutnosti chemická dekontaminace asfaltu. (Gyeon Q2M Tar).
4. Opětovné umytí auta a vysušení. (PH Šampon).
5. Příprava podkladu pro vosk. (BH Cleanser-Fluid).
6. Vosk. (BH finish wax).
Protože auto bude nové nevím v jakém stavu ho prodejci prodávají a zda je nutné hned po koupi provézt tento krok nebo můžu nechat nějakou dobu ochranu od prodejce.
Vzhledem k tomu že auto bude na přelomu října a listopadu je vůbec možné ve venkovních podmínkách tento postup provézt.
Děkuji za případné odpovědi a korekce.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
Tvrdost laku u nových aut je dost zbytečný předsudek, který tě reálně zajímá až při jeho leštění.
Postup je dobře, jen není nutné před chemickou dekontaminací sušit zcela dosucha. Toho claye se ale dobudoucna neboj, ovšem jen na místech, která budou zanesená (poznáš, když lak "osaháš" přes mikrotenový sáček), což mimochodem může být potřeba i teď na novém autě, ale nemuselo by po chemické dekontaminaci... Když budeš počítat s drobným nepohodlím, lze za hezkého dne pracovat venku i třeba jen lehce nad nulou.
Co znamená "ochrana od výrobce"? Hlavně si auto nenech umýt a fólie si taky můžeš sloupat sám
Postup je dobře, jen není nutné před chemickou dekontaminací sušit zcela dosucha. Toho claye se ale dobudoucna neboj, ovšem jen na místech, která budou zanesená (poznáš, když lak "osaháš" přes mikrotenový sáček), což mimochodem může být potřeba i teď na novém autě, ale nemuselo by po chemické dekontaminaci... Když budeš počítat s drobným nepohodlím, lze za hezkého dne pracovat venku i třeba jen lehce nad nulou.
Co znamená "ochrana od výrobce"? Hlavně si auto nenech umýt a fólie si taky můžeš sloupat sám
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 27 zář 2018, 19:08
Ochranou od výrobce myslim to že to předávají v naleštěném stavu tak jsem předpokladál že když to tak řeší tak tam něco napatlají.
S tím clayem jsem si říkal že po chemický cestě pokud někde bude hrubé místo tak to tím přejedu mam koupení ten nejjemnější od VP ale nechtěl jsem tím ze začátku přejíždět celé auto.
Jinak předpokládám že v okamžiku kdy je auto navoskované stačí již klasické udržovací mytí PH šamponem a případně přejet nějakým detailerem např. Chemical Guys Pro Detailer P40.
Děkuji za rady
S tím clayem jsem si říkal že po chemický cestě pokud někde bude hrubé místo tak to tím přejedu mam koupení ten nejjemnější od VP ale nechtěl jsem tím ze začátku přejíždět celé auto.
Jinak předpokládám že v okamžiku kdy je auto navoskované stačí již klasické udržovací mytí PH šamponem a případně přejet nějakým detailerem např. Chemical Guys Pro Detailer P40.
Děkuji za rady
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
Jasně, takto je to naprosto v pořádku
Ano, ale pouze po dobu, co je vosk přítomen na autě. Některé detailery jsou schopny vosk překrýt že často ani nepoznáš, že tam nějaký ještě je nebo už není. Pokud tento detailer máš, tak neřeš, pokud budeš kupovat, tak zvaž například BH Auto-QDMateo píše: ... kdy je auto navoskované stačí již klasické udržovací mytí PH šamponem a případně přejet nějakým detailerem např. Chemical Guys Pro Detailer P40.
Mno, určitě si dovedeš představit, jak tahle procedůra asi v podání česakého dealera vypadá... Přečti si, cos vlastně napsal jestli vážně chceš, aby ti nějaký předávací technik ošmudlal a čímsi napatlal tvoje nové autoMateo píše:Ochranou od výrobce myslim to že to předávají v naleštěném stavu tak jsem předpokladál že když to tak řeší tak tam něco napatlají.
- yankee31
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 127
- Registrován: 08 dub 2018, 21:48
já ti tu proceduru českého dealera klidně popíšu. kousek od wapky kam jezdím je Hyundai salon a mají štěstí, že tahle wapka je fakt nejbližší myčka, jinak to vezmou před předáním klidně do kartáčů. a to nemluvím o tom, že hned vedle salonu mají kluky, co se věnují detailingu a určitě by jim udělali cenu. a jestli bych to vzal clayem hned na poprvé? vzal, přece jenom ty auta nestojí někde pod střechou, takže já bych klidně přejel celé auto