Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
#18498
Zdravím všechny nadšence detailingu. Jsem tady celkem nováček protože jsem na tohle fórum narazil celkem nedávno úplně čirou náhodou. Zhruba přes rok se zabývám lakováním lakováním aut a i k tomu detailing nepochybně patří. Fórum jsem tak nějako prošel a ze zdejších příspěvku jde celkem snadno vyčíst jak se o lak starat co se týče vosků atd...

Ale nenašel jsem zde moc příspěvků co se týče strojního leštění.

Já osobně používám pasty od 3M. Leštičku mám nějakou no name ale má bohatě dostačující výkon a regulaci otáček. Společně s 3M pastama používám i 3M kotoučky. Co se týče leštění s 3M jsem velice spokojený. Co se týče mého postupu nejdříve na lak použiju brusný papír o hrubosti 2000 nebo 2500 samozřejmě pod vodou (hodně vody) v některých případech používám 1200 nebo i 800 (třeba když při lakování se někde trošku utrhne lak trošku to steče) dá to brousit u těmito hrubostmi ale chce to hodně opatrnosti aby se lak neprobrousil!!! pak je ale potřeba znovu brousit jemnějším a jemnějším dokud se nedojde na hrubost 2000. Osobně leštím každou věc kterou nalakuju. Za prvé stříkám v amatérských podmínkách takže sem tam se v laku objeví nějaké to smítko které je potřeba vybrousit a v neposlední řadě je potřeba vybrousit tak zvanou "krupici" (struktura která připomíná povrch pomerančové kůry kterou lak při slévaní zanechá po zaschnutí pokud nestříkáte v profi lakovacím boxu kde si nastavíte stříkací teplotu ideální pro slévání laku atd... což zatím nemám)....potom je možné pomocí past lak dotáhnout k dokonalosti (kterou nemají ani dnes vyráběná auta v automobilkách)
Jako první používám silně brusnou zelenou ta nádherně zaleští stopy po broušení včetně mělkých škrábanců v laku.
Poté žlutou středně leštící pastu - ta zahladí velmi jemné škrábanečky od zelené pasty
A jako poslední používám modrou jemnou leštící pastu jako finiš.

Zajímalo by mě ale jaké zkušenosti s 3M mají i ostatní. Jedno jestli kladné nebo záporné.
A dále by mě zajímalo s čím dalším se dá slušně leštit. + nějaké zkušenosti, návody atd atd atd

S pozdravem Stodík
Přílohy
nadrz.jpg
#18502
začal jsem Menzernou PF 2500, pak Gtechniq, pak trikolóra od 3M a ted aktuálně Menzerna FG 400, žlutá 3m a modrá 3m. Až dopatlám 3mko tak si koupím místo toho Menzernu!!! Moje zkušenost Zelená 3m versus Menzerna FG400: 3M Fast Cut víc práší a dřív schne, Menzerna míň práší, tvoří lepší film a mnohem lépe se s ní pracuje, takže za mě vyhrála. 3M modrou téměř nepoužívám místo toho jedu DoDo Lime Prime. Smirek ti doporučím 3m trizac, jedu hrubosti 1000, 3000, 6000 a úplně super.
#59324
alo1 píše:ja osobne aktualne jedu koch chemie hruba, gtechniq P1 nebo CarPro Fixer (podle tvrdosti laku), gtechniq P2 nebo CG V38 (podle barvy).
Mohu se zeptat, s jakými konkrétně prostředky máte od Koch chemie zkušenost? Využil jste k práci i jejich leštící kotouče Koch?
Děkuji
#59337
Zdar za mě můžu říct že Koch je ó malinko lepší než Menzerna používám Koch více jak rok a jsem spokojený s kombem Heavy cut 8.02 a hochglanz antihologram.kotouče používám od SM a ChG.Nyní mám objednaný pasty od Shill tak uvidím jestli budou ještě lepší než Koch.Snad jsem ti pomohl
Nissan 350Z Nogaro red

já koukám taky hlavně do německa... […]