Lak vozu i když je po umytí krásně lesklý a zdá se být čistý, často bývá špinavý a zoxidovaný.
Jak je to možné? To si vysvětlíme v tomto článku.
Jak může být lak po umytí špinavý když je krásně lesklý? Ač se to zdá neuvěřitelné, lak je špinavý i po umytí, tento fakt potvrzuje například výskyt téru a poletavé rzi, která v letních měsících trápí nejednoho majitele vozu.
Také je nelze umýt běžným šamponem, že?
Přítomnost tohoto znečištění zjistíte jednoduše, vůz umyjte a vysuště. Viditelné budou pouze kapičky téru a větší zrnka poletavé rzi a to především u světlých barev, zbytek je dokonale skryt před vašimi zraky, ovšem toto znečištění je důvodem, proč se Váš vůz špiní rychleji než by jste si přáli.
Po umytí vozu a jeho vysušení přejeďte suchou rukou po laku. Když je znečištěný, tak jakoby "šustí" při přejíždění rukou a jsou cítit droboulinké hrbolky.
Jak jednoduše lak vyčistit?
Snadná odpověď - přípravky typu Clay!
Clay
Jedná se o plastickou hmotu se speciálním složením, která umožňuje, při dostatečné lubrikaci čištění laku efektivním a šetrným způsobem.
Clay před použitím:
Clay po použití na jednom dílu karoserie:
Clay je nabízen v několika stupních hrubosti
Dle informací od výrobce se rozlišují hmoty Clay takto:
Hard - používají jej lakýrníci, když dojde při nedostatečném zakrytí vozu k poprášení nelakovaného dílu lakem.
Medium - používá se u silně znečištěných automobilů, a u automobilů u kterých nebyla provedena renovace laku.
Soft - používá se u vozidel, která mají provedenou renovaci laku.
Doporučuji si najít takového výrobce, který toto členění nerozlišuje, nerozlišené hmoty Clay pracují lépe. A nebo pokud to výrobce či prodejce rozlišuje, vyžádejte si předváděcí akci a vyzkoušejte si jak se Vám s tou či onou hmotou pracuje, neřiďte se popisem, ale zkušeností.
NÁVOD POUŽITÍ:
Doporučuji nejdříve chemicky vyčistit lak od téru a poletavé rzi, prodloužíte životnost Clay, lépe se Vám bude pracovat a povrch bude o mnoho čistější.
Připravený kus hmoty Clay rozhněteme, nejlépe za pokojové teploty.
Použijeme přípravek typu Quick Detailer pro lubrikování a nebo přímo určený lubrikant na hmotu Clay.
Poprášímě rovnoměrně, dostatečným množstvím lubrikantu díl, který chceme čistit. A trochu nalubrikujeme i samotný připravený Clay.
Pak už jen rychlými rovnými pohyby se pohybujeme po dílu.
NIKDE NÁM NESMÍ CLAY ZADRHÁVAT, RIZIKO VZNIKU DROBNÝCH ŠKRÁBANEČKŮ.
Stejně tak by neměl být na voze písek, nebo kamínky.
Špinavou stranu složíme k sobě a zahněteme. NIKDY NEPOUŽÍVÁME OBĚ STRANY CLAYe. Vždy musí být minimálně jedna strana čistá, aby Clay fungoval správně a absorboval nečistoty do sebe.
Clay - co to je
- mathyas
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 310
- Registrován: 26 srp 2011, 08:03
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel a detailingu
Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže
http://www.matejveprek.cz
Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže
http://www.matejveprek.cz
- joshiki
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 2908
- Registrován: 10 lis 2013, 18:30
- Bydliště: CZ 30km od D2
- Obdržená poděkování: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Klasický clay je momentálě již přežitek-na trhu jsou o dost zajímavější věci
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
- nexus_cz
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 03 zář 2013, 06:38
- Bydliště: Praha
Já po prvním clayování svého vozu každé další dělám spíš jen pro pocit (a sundání stávajícího vosku), jelikož už z laku nic nevytáhnu. Předpokládám, že je to proto, jelikož vosk lak zakonzervuje natolik, že tér a polétavá rez nemá možnost se do laku usadit.
- BigBang
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 3320
- Registrován: 19 říj 2011, 23:29
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
joshiki, sice máš pravdu, že jsou na trhu zajímavější produkty, ale vem si, kolik spotřebuješ odstraňovače poletavý rzi/asfaltu pokud se budeme bavit o chem. čištění a pokud o opravdových alternativách, tak kterou můžeš použít bez nutnosti následně sáhnout do laku leštičkou
GERMAN ENGINEERING...(\X/)
Fóbie a Šurikeny ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
Fóbie a Šurikeny ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
- Bejby
- Partner DCČR
- Příspěvky: 795
- Registrován: 01 bře 2013, 22:31
- Bydliště: Chomutov
- BigBang
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 3320
- Registrován: 19 říj 2011, 23:29
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Ale takovej clayblock pokud jde auto na strojárnu, tak proč ne pokud to vyjde levněji...
GERMAN ENGINEERING...(\X/)
Fóbie a Šurikeny ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
Fóbie a Šurikeny ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
- joshiki
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 2908
- Registrován: 10 lis 2013, 18:30
- Bydliště: CZ 30km od D2
- Obdržená poděkování: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
omlouvám se, nenapsal jsem že myslím clayování před leštěním
Cenově to vychází de facto asi stejně...ale ta rychlost-konvenční clayování npř kapoty mi trvá asi 10 a více minut a s pokrokovýma metodama stačí ani ne 2 minuty...je to neskutečné
Cenově to vychází de facto asi stejně...ale ta rychlost-konvenční clayování npř kapoty mi trvá asi 10 a více minut a s pokrokovýma metodama stačí ani ne 2 minuty...je to neskutečné
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 06 dub 2012, 22:42
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mozna bys to mohl trosku rozvest, protoze ja uz jsem nejake alternativy claye zkousel a dosel jsem k nazoru, ze na klasicky clay zatim nic nema, predevsim co do setrnosti a co do ceny.
Samozrejme ze kdyz komplet auto pocakam tardisem a fallout removerem pred clayovanim, tak si mi cas potrebny ke clayovani podstatne zkrati, ale ze by sel vynechat/nahradit, to asi ne...
Je jasny ze kdyz jde auto na lesteni, tak se to da vzit necim agresivnejsem (clay block/autoscrub), coz je rychlejsi, ale myslim si ze plastelinka z procesu proste vyradit nejde
Samozrejme ze kdyz komplet auto pocakam tardisem a fallout removerem pred clayovanim, tak si mi cas potrebny ke clayovani podstatne zkrati, ale ze by sel vynechat/nahradit, to asi ne...
Je jasny ze kdyz jde auto na lesteni, tak se to da vzit necim agresivnejsem (clay block/autoscrub), coz je rychlejsi, ale myslim si ze plastelinka z procesu proste vyradit nejde
- joshiki
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 2908
- Registrován: 10 lis 2013, 18:30
- Bydliště: CZ 30km od D2
- Obdržená poděkování: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
před strojařinou alternativy rozhodně doporučuju
před obyč převoskování raději obyč modelínu clay
před obyč převoskování raději obyč modelínu clay
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056