Clay - co to je

Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
Uživatelský avatar
mathyas
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 26 srp 2011, 08:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Lak vozu i když je po umytí krásně lesklý a zdá se být čistý, často bývá špinavý a zoxidovaný.
Jak je to možné? To si vysvětlíme v tomto článku.


Jak může být lak po umytí špinavý když je krásně lesklý? Ač se to zdá neuvěřitelné, lak je špinavý i po umytí, tento fakt potvrzuje například výskyt téru a poletavé rzi, která v letních měsících trápí nejednoho majitele vozu.
Také je nelze umýt běžným šamponem, že?

Přítomnost tohoto znečištění zjistíte jednoduše, vůz umyjte a vysuště. Viditelné budou pouze kapičky téru a větší zrnka poletavé rzi a to především u světlých barev, zbytek je dokonale skryt před vašimi zraky, ovšem toto znečištění je důvodem, proč se Váš vůz špiní rychleji než by jste si přáli.
Po umytí vozu a jeho vysušení přejeďte suchou rukou po laku. Když je znečištěný, tak jakoby "šustí" při přejíždění rukou a jsou cítit droboulinké hrbolky.

Jak jednoduše lak vyčistit?

Snadná odpověď - přípravky typu Clay!

Clay

Jedná se o plastickou hmotu se speciálním složením, která umožňuje, při dostatečné lubrikaci čištění laku efektivním a šetrným způsobem.

Clay před použitím:



Clay po použití na jednom dílu karoserie:



Clay je nabízen v několika stupních hrubosti

Dle informací od výrobce se rozlišují hmoty Clay takto:

Hard - používají jej lakýrníci, když dojde při nedostatečném zakrytí vozu k poprášení nelakovaného dílu lakem.

Medium - používá se u silně znečištěných automobilů, a u automobilů u kterých nebyla provedena renovace laku.

Soft - používá se u vozidel, která mají provedenou renovaci laku.

Doporučuji si najít takového výrobce, který toto členění nerozlišuje, nerozlišené hmoty Clay pracují lépe. A nebo pokud to výrobce či prodejce rozlišuje, vyžádejte si předváděcí akci a vyzkoušejte si jak se Vám s tou či onou hmotou pracuje, neřiďte se popisem, ale zkušeností.

NÁVOD POUŽITÍ:
Doporučuji nejdříve chemicky vyčistit lak od téru a poletavé rzi, prodloužíte životnost Clay, lépe se Vám bude pracovat a povrch bude o mnoho čistější.

Připravený kus hmoty Clay rozhněteme, nejlépe za pokojové teploty.

Použijeme přípravek typu Quick Detailer pro lubrikování a nebo přímo určený lubrikant na hmotu Clay.

Poprášímě rovnoměrně, dostatečným množstvím lubrikantu díl, který chceme čistit. A trochu nalubrikujeme i samotný připravený Clay.

Pak už jen rychlými rovnými pohyby se pohybujeme po dílu.

NIKDE NÁM NESMÍ CLAY ZADRHÁVAT, RIZIKO VZNIKU DROBNÝCH ŠKRÁBANEČKŮ.

Stejně tak by neměl být na voze písek, nebo kamínky.

Špinavou stranu složíme k sobě a zahněteme. NIKDY NEPOUŽÍVÁME OBĚ STRANY CLAYe. Vždy musí být minimálně jedna strana čistá, aby Clay fungoval správně a absorboval nečistoty do sebe.
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel a detailingu

Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže

http://www.matejveprek.cz
Miras 92
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 70
Registrován: 24 úno 2014, 19:55

Tyhle rady a návody na co a hlavně jak dané produkty používat jsou naprosto supr.
Díky :thumbup:
VW Golf Mk2 a VW Golf Mk3
VW is my life
Uživatelský avatar
joshiki
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2908
Registrován: 10 lis 2013, 18:30
Bydliště: CZ 30km od D2
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Klasický clay je momentálě již přežitek-na trhu jsou o dost zajímavější věci :)
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49

----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Uživatelský avatar
nexus_cz
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 03 zář 2013, 06:38
Bydliště: Praha

Já po prvním clayování svého vozu každé další dělám spíš jen pro pocit (a sundání stávajícího vosku), jelikož už z laku nic nevytáhnu. Předpokládám, že je to proto, jelikož vosk lak zakonzervuje natolik, že tér a polétavá rez nemá možnost se do laku usadit.
Uživatelský avatar
BigBang
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 3320
Registrován: 19 říj 2011, 23:29
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

joshiki, sice máš pravdu, že jsou na trhu zajímavější produkty, ale vem si, kolik spotřebuješ odstraňovače poletavý rzi/asfaltu pokud se budeme bavit o chem. čištění a pokud o opravdových alternativách, tak kterou můžeš použít bez nutnosti následně sáhnout do laku leštičkou ;)
GERMAN ENGINEERING...(\X/)

Fóbie a Šurikeny :) ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
Uživatelský avatar
Bejby
Partner DCČR
Příspěvky: 795
Registrován: 01 bře 2013, 22:31
Bydliště: Chomutov

Má pravdu ten chlapec :fool:
Uživatelský avatar
BigBang
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 3320
Registrován: 19 říj 2011, 23:29
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Ale takovej clayblock pokud jde auto na strojárnu, tak proč ne pokud to vyjde levněji...
GERMAN ENGINEERING...(\X/)

Fóbie a Šurikeny :) ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
Uživatelský avatar
joshiki
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2908
Registrován: 10 lis 2013, 18:30
Bydliště: CZ 30km od D2
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

omlouvám se, nenapsal jsem že myslím clayování před leštěním :)
Cenově to vychází de facto asi stejně...ale ta rychlost-konvenční clayování npř kapoty mi trvá asi 10 a více minut a s pokrokovýma metodama stačí ani ne 2 minuty...je to neskutečné :)
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49

----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Mozna bys to mohl trosku rozvest, protoze ja uz jsem nejake alternativy claye zkousel a dosel jsem k nazoru, ze na klasicky clay zatim nic nema, predevsim co do setrnosti a co do ceny.

Samozrejme ze kdyz komplet auto pocakam tardisem a fallout removerem pred clayovanim, tak si mi cas potrebny ke clayovani podstatne zkrati, ale ze by sel vynechat/nahradit, to asi ne...

Je jasny ze kdyz jde auto na lesteni, tak se to da vzit necim agresivnejsem (clay block/autoscrub), coz je rychlejsi, ale myslim si ze plastelinka z procesu proste vyradit nejde :)
Uživatelský avatar
joshiki
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2908
Registrován: 10 lis 2013, 18:30
Bydliště: CZ 30km od D2
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

před strojařinou alternativy rozhodně doporučuju
před obyč převoskování raději obyč modelínu clay
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49

----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Odpovědět