Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
#62178
Ahoj vo spolok. "Troška" som to tu prelúskal, ale zas tak múdrejší nie som (ono fakt by to chcelo raz vidieť, a bolo by to lepšie ako 100x čítať), tak sa tu opýtam na pár vecí.

Postup, ako si ho ja predstavujem (5 mesiacov stará Fabia):

1. Zájdem u nás v dedine na WAP-ku, nahodím aktívnu penu a oWAPkujem, zbavím sa tej najhrubšej špiny, hlavne z podbehov a podobne.
2. Doma na dvore Gyeon Q2M Bug & Grime
3. Potom odstránim prípadný asfalt pomocou Gyeon Q2M Tar
4. Ako poslednú časť chemického procesu odstraňovač náletovej hrdze Gyeon Q2M Iron, s týmto aj disky.
5. Následne Clay s lubrikáciou (tohto kroku sa trocha bojím, ale snáď to zvládnem).
6. Umyjem so šampónom Dodo Juice Supernatural
7. Opláchnem, osuším.
8. Nanesiem vosk Finish Kare 1000P Hi-Temp
9. Naimpregnujem pneumatiky pomocou Gyeon Q2 Tire

Otázkou jedna je, či tam niečo zbytočne neduplikujem, alebo naopak niečo nechýba (ešte som premýšľal nad Dodo Juice Lime Prime Lite pred voskovaním).

Otázka dva je komplexnejšia a to, taký ten celkový postup. Po bodoch 2 až 4 vždy nasleduje oplach zrejme, ale aj sušenie? Alebo môžem vždy nasledujúcu chémiu na ešte mokré auto? Tie chémie (Bug, Tar a Iron) môžu na okná? Alebo čisto len lak s tým umyť? Ak len lak, tak okná až na koniec? A treba tie chémie aj utierkou "umývať", alebo len nechať chvíľu pôsobiť (akú dlhú?) a potom oplach? Prahy a stĺpiky stačí šampónom v kroku 6? Ako to je s voskovaním týchto častí? Rieši to niekto, alebo sa to nerieši? A ešte, pri nanášaní tej impregnácie na pneu, vadí, ak sa to troška dostane na disk (či to nejako sa olepuje, alebo nie)?

Viem, je toho dosť a pre mnohých asi hlúpe otázky, ale doteraz som maximálne umýval auto šampónom a napatlal niečím, čo som našiel v garáži rodičov (túto Fabku som dokonca len bezkontaktne v umývacom boxe umýval pár krát).
#62181
Tak obecně by měl být postup (za mě)
1. předmytí (aktivní pěna + wap)
2. kontaktní mytí (šampon+rukavice+2 kýble+oplach wap)
3. sušení
4. dekontaminace
a) chemická - první tar, pak iron
b) clay (nemusí nutně být u nového auta, ale je lepší to přeletět, alespoň měkkým)
5. oplach wap
6. kontaktní mytí (šampon+rukavice+2 kýble+oplach wap)
7. sušení
8. podklad pod vosk, např. LP (není potřeba, u některých vosků je dokonce na škodu)
9. vosk 1-2 vrstvy

-Chemii na ptačí trus a mouchy můžeš vynechat, pokud nemáš auto hodně poseté muchama a pokud ano stejně je lepší to vzít clayem.
-Chemickou dekontaminaci nanášet na suché auto, na mokrém by se zbytečně ředila a snižovala účinost
-Na okna bych dekontaminaci nepoužíval, vzal bych to jen clayem
-Impregnace na pneu se nemá jak na disk dostat, když ji nanaseš prvni na aplikátor a pak rozetřeš do pneu, pokud se troška na disk dostane nic se neděje. Před impregnací ale doporučuji pneu vyčistit APC, výsledek bude lepší a impregnace bude déle držet.
-prahy a sloupky (mezidveřní prostory) v podstatě stejný postup, umýt, dekontaminovat, navoskovat - já osobně dělám max prahy :-D
#62184
těžko říct, IPA zasychá zcela bez reziduí, což líh s benzínem nemusí... Vyzkoušej, uvidíš.
-Chemickou dekontaminaci nanášet na suché auto, na mokrém by se zbytečně ředila a snižovala účinost

Tady bych jen doplnil, že Ryco myslí případ, kdy na autě stojí louže vody - určitě nemusí být zcela suché.
#62186
HonzaD píše:
10 říj 2018, 20:11
-Chemickou dekontaminaci nanášet na suché auto, na mokrém by se zbytečně ředila a snižovala účinost

Tady bych jen doplnil, že Ryco myslí případ, kdy na autě stojí louže vody - určitě nemusí být zcela suché.
Jojo přesně tak, ja to vždy jen stáhnu ručníkem na hrubo z největší vody. Určitě nema smysl sušit důkladně jako před voskem ci leštěnim/korekci laku.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Když já nevím...

Stejně tak jako kadeřnická MX-5 :-P Furt j[…]