Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
#58817
Nesmíš zapomenout, že pokud budeš auto čistit+leštit, vždy raději doporučuji dekontaminaci ruční - tedy clay. Pokud budeš správně lubrikovat a budeš postupovat opatrně od hora dolu, lak nezničíš. Jakákoli chemikálie navíc je zbytečná. Osobně používám železožrout na lak jen aby mi ukázal, kde se bude clayovat a více a kde méně.

Clay bych doporučil 100%, protože i při převozu auta na salon, třeba na kamionu, se toho nachytá spousty.

F.
#58827
Chces li lak drzet v super kondici, urcite bych dekontaminoval lak pred kazdym voskovanim voskem. Mezitim doplnujes vosk - vysk prizivujes/vyzivujes pomoci napr. Detailer red mist... Coz uz samozrejme bez dekontaminace po peclivem umyti a ususeni.

F.
#58831
clay abrazivum být může, ale v praxi při správném použití by být neměl, pokud bude, bude to zapříčiněno nedodržením/porušením jistých zásad.
Clay se používá pokud i po chemické dekontaminaci jsou na laku cítit či dokonce vidět kontamináty...to zjistíš až po té chemické co po ní na laku zůstane...tohle nejde předem odhadnout. Npř může být auto nové, ale u dealera nebo v místě "narození" mohlo stát na venkovním parkovišti třeba několik měsíců a může být třeba zalepené a zdrsněné pylem z řepky...na to chemie nestačí a musíš mechanicky kupříkladu.

"vždy raději doporučuji dekontaminaci ruční - tedy clay Pokud budeš správně lubrikovat a budeš postupovat opatrně od hora dolu, lak nezničíš. Jakákoli chemikálie navíc je zbytečná. Osobně používám železožrout na lak jen aby mi ukázal, kde se bude clayovat a více a kde méně.
Clay bych doporučil 100%, protože i při převozu auta na salon, třeba na kamionu, se toho nachytá spousty."
Doporučovat hned na nové auto clay bez chemie není ideální.
I pokud bude správně lubrikovat a dodržovat veškeré zásady, pak mu je to platné jak mrtvému tatranka, pokud clay sebere železité částice tak si pěkně tím lak může poškrábat.
Železožrout na lak pouze jako indikaci je zbytečné a nevhodné nevyužití...to je jako jet na kole místo auta. Když už chemii máme nevidím důvod k jejímu nevyužití a zbytečnému zvyšování rizika poškrábání.
Doporučit clay na 100% je další rada, která není úplně pravda...je pravděpodobné, že na nové auto před navoskováním bude laku stačit chemie a mechanicky nebude potřeba, ale vyjímka být může, to se stává.

Ano, lak se čistí/mě by se vyčistit před každým větším úkonem tj voskování nebo leštění.
Pokud však smyješ npř po týdnu nanesený vosk agresivní chemií, někde z veřejné wapky npř, pak není důvod zase lak čistit před znovunavoskováním.
Ano, je vhodné lak vyčistit jak před zimou(po létě především pečlivě od zbytek zatvrdlých zbytků mušek a asfaltu) tak i po zimě(převažovat bude především polétavá rez) a v případě potřeby převoskovat nebo "oddrsnit" od pylu i během léta.
Pokud s autem najezdíš třeba jen 5tis/rok a jezdíš jen za pěkného počasí a auto po každé vyjížďce umyješ, pak stačí velká údržba s voskováním klidně 1x za rok...moc to pravděpodobné není, ale jen tak pro představu, že je rozdíl daily a weekend car ;)

Na stav laku má vliv údržba spíš celkově
Při nájezdu 100 000km ročně můžeš voskovat každé 2 měsíce :D
Umýval jsem auto voskované před 2 měsíci a tolik asfaltu jak kdyby u běžných aut po 2 letech...holt je potřeba zohledňovat všechno se vším :smile:
#58837
svými příspěvky jsem chtěl spíše varovat tady nováčka, že chemická dekontaminace není samospásná. Velmi často, a na českých silnicích v případě denního využití auta, spíše vždy po delší časové periodě, je prostě vhodnější ruční dekontaminace.
Jinak při následném leštění a správném vzužití claye (jak tvrdosti claye, přípravku i postupu) bude "abrasivní" vlastnost claye tak minimální, že při následném leštění zanikne ve světle horších následků pochybení při starání se o vůz (sušení aj.)

F.
#58904
Sice trochu pozdeji, ale... :D


––––––––––––

Zdravím všechny, jsem zde nový a taky bych chtěl poprosit o radu s novým nákupem, přečetl jsem celý blog a nějak jsem to podle něj dal dohromady. Auto bude nové, černé barvy.

Ručníky, rukavice, utěrky, aplikátory, kartáče

https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... -rukavice/
https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... e-na-kola/
https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... ci-rucnik/
https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... ci-rucnik/
2x https://www.detailingshop.cz/okna/micro ... ci-uterka/
2x https://www.detailingshop.cz/lesteni/mi ... va-uterka/
2x https://www.detailingshop.cz/uterky-a-r ... kna-zluty/
https://www.detailingshop.cz/interier/m ... plikatory/

Viz HonzaD, uz to pekne srhnul. Za sebe snad jen dodam, ze v pohode se i na novem aute da vyzit tak, ze kvalitni vezmes jenom rukavici na myti, kvalitni rucnik a 3-5 uterek na zaverecne voskovani. Zbytek (kola a prace okolo) se da zvladnout s levnou rukavici a uterkama z kiku. To jen kdyby nekdo chtel osekat cenu co to jde. Susici rucnik nevim jak jsou na tom ted cenove, za sebe doporucuju spis velky a maly Gyeon Silk Dryer (mam je oba i s Dry Me Crazy a proste se mi zda ze Silk mnohem lip nabira vodu, i kdyz oba jsou asi to nej co se da sehnat).

https://www.detailingshop.cz/kola-a-pne ... -na-disky/ Suprova vec, ale koupil jsem ji az po 5+ letech detailingovani. Urcite se bez ni da zit, a uprimne na spouste aut je mezera mezi brake dust coverem a diskem tak mala, ze se tam clovek s kartacem ani nevejde.

Okna


https://www.detailingshop.cz/okna/gyeon ... k-na-okna/
https://www.detailingshop.cz/okna/gyeon ... stic-oken/
https://www.detailingshop.cz/okna/autog ... a-na-okna/

Tady jsem 100% jen za Car Glass Polish. Q2 View me nepresvedcil vykonem (subjektivne neodvadi vodu hezky a az od cca 80+), vydrzi (pravda, po par mesicich jsem to odlestil a dal Dodo) ani spotrebou (1 baleni = 1 auto). Doporocil bych spis Dodo Glass Sealant (50 ml = jedno baleni = hodne aut). Cistic oken od Gyeonu jsem jeste nezkousel

Vosk

https://www.detailingshop.cz/ochrana-la ... 76s-500ml/
:thumbup: ale viz HD, mensi baleni bohate staci.

Šampony

https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... -s-voskem/
https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... ivni-pena/
viz HonzaD. Ale v Glorii funguje Combo2 taky suprove, ale Auto foam se zda setrnejsi k uz nanesenemu vosku.

APC

https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... -cistic-2/
:thumbup:

Kožené sedačky

https://www.detailingshop.cz/pece-o-kuz ... alcantary/
https://www.detailingshop.cz/pece-o-kuz ... stic-kuze/
https://www.detailingshop.cz/pece-o-kuz ... m-na-kuzi/
https://www.detailingshop.cz/cistice-la ... va-uterka/

Od Raceglaze jsem mel (vlastne furt mam) cistic kuze, a nic moc (spis nic). Vzal bych osvedcene kombo Dodo Juice WipeOut/Leather Cleaner – redeni se tu na foru nekde resilo – a jejich sealant + slonik jak psal Hozna.

Ostatní

https://www.detailingshop.cz/kola-a-pne ... istic-kol/
https://www.detailingshop.cz/cistice-la ... etave-rzi/
https://www.detailingshop.cz/cistice-la ... etave-rzi/
https://www.detailingshop.cz/cistice-la ... -detailer/
https://www.detailingshop.cz/cistice-la ... ekky-clay/
https://www.detailingshop.cz/lesteni/do ... -lestenka/
https://www.detailingpro.cz/p/gloria-foammaster-fm-10[/quote]

Opet viz HonzaD. Clay bych doporucil Bilt Hamber soft 200g+ detailer Gyeon Clay Lube (koncentrat). Ty i cenove vyjde zhruba nejlepe. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Nissan 350Z Nogaro red

já koukám taky hlavně do německa... […]