Rupes kotouce + pasty

Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
Zamčeno
Pixick
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 13 zář 2018, 18:43

Zdravim lidi,
jakozto naprosty zacatecnik a clovek co uz ma po krk sveho laku na aute jsem se rozhodl do "toho" vrhnout. Na rady jsem poridil excentr Dodo, kotouce Rupes a pasty Rupes. Myti a detox nechme byt, ten chapu. Ted ale k dotazu.
Kotouce a pasty jsou zlute, zelene, modre.
1) Chapu spravne, ze na dany kotouc se pouziva dana pasta?
2) Chapu, ze zluty kotouc je finis. Jak ale poznam, kdy staci stredni (zeleny) kotouc, a kdy uz je potreba modreho, tedy tvrdeho a hrube pasty?
3) Jak poznam, kdy uz muzu finisovat a kdy jeste trosku "posudlit" strednim kotoucem?

Predem diky za odpoved :)
Uživatelský avatar
brabus
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: 28 úno 2015, 17:42
Bydliště: kousek od Brna

zajedes napr. za Joshikim a ten te vyskoli :D
BSD maniac
HonzaD
Administrátor
Příspěvky: 504
Registrován: 17 úno 2016, 21:53
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 7 poděkování

ad 1) ano, rupes to tak zamýšlí. Neber to ale nutně jako dogma.
ad 2) jednoduše se snažíš o co nejmenší úběr materiálu při korekci laku. Zkoušej... Např. rozděl si nějakou poměrně zmatnělou oblast na 4 sekce, jednu nech, na druhé zkus žlutý, na třetí zelený pak žlutý a na čtvrté modrý pak žlutý. Pozoruj rozdíly (nejlépe i v průběhu práce) a uč se.
ad 3) pro základní pochopení si musíš uvědomit jednu věc - tu nejzásadnější a nejtěžší práci děláš vlastně jenom při tom prvním kroku (rozuměj nejagresivnějším z té posloupnosti) z vícestupňové korekce laku (ve tvém případě např. modrý). Tady se rozhoduje, jestli škrábanec odleštíš nebo ne. Jakékoliv další jemnější kroky (ve tvém případě žlutý) vedou pouze k tomu, že napravuješ tu drobnou spoušť, co si způsobil tím prvním krokem . Pochopitelně za předpokladu, že vše děláš správně, tedy že například zaneseným nevyčištěným kotoučem si ten lak rovnou zpátky neškrábeš.
Navíc musíš se naučit škrábance v laku vidět, poslepu neuděláš nic => to je možná ta nejtěžší část,

Bonus tip: Nejseš-li zrovna zapálený průkopník slepých uliček strojního leštění laku, zkus si najít zkušenějšího detailera, který ti za úplatu ukáže během jednoho odpoledne nějaké základy, na kterých pak můžeš stavět a učit se sám ;) Pokud to myslíš s leštěním vážně, bude to nejlepší investice, jakou můžeš udělat.
Pixick
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 13 zář 2018, 18:43

Wow. Diky moc za urcite vycerpavajici odpoved. Dobra zkusim to jak radis a zacnu kapotou. Paskou si oddelim kapotu na tri casti a budu zkouset. Takze jsem si to tak nekaj myslel spravne, ze finisovaci (zluty) uz jen dolestuje hologramy z predchoziho kotouce a dokud se vetsiho poskozeni nezbavim predchozim lestenim (zeleny, modry), nema smysl prechazet na finisovaci.

Ja uz se na to tesim, ale druhym dechem se toho bojim. Na ruce kopyto nejsem, co jde si na aute delam sam a trpelivy i dukladny jsem, jen mi slo o zakladni rady a za ty moc dekuju. :)
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2947
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek ve špatné sekci, zakladatel potrestán a zde zamykám :roll:
viewtopic.php?f=28&t=3188
Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
Zamčeno