Kryt budíků (plexi) šetrné očištění

Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
Mara2000
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 zář 2019, 21:53

Ahoj,

Je nějaký osvědčený postup jak očistit u nového auta plexi kryt budíků aby nevznikly mikroškrábance? Bohužel ten plast je extrémně náchylný na jakékoliv mechanické čistění. Na superbu mám již kryt od předchozího majitele poškrabaný zřejmě od nějaké běžné utěrky :( Na novém autě bych se toho rád vyvaroval, umělci při předávání tam nechali na pár místech otisk prstů a já se na to bojím čímkoliv máknout, navíc jednou za čas z toho prostě prach odstranit by bylo dobré ...

Díky.
LadyTomcat
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 06 zář 2019, 13:59

Pokud se toho fakt hodně bojíš (i když mi osobně nepřipadá že by to bylo až tak jemné) tak bych se inspirovala způsoby čištění zrcadlovek nebo klavírních laků interiérů. Více méně základ u obou je podobný jako u laku - dostat z toho co nejvíc prachových a dalších částeček aniž by ses toho muset nějak extra dotýkat a poté vyleštit jemným mikrovláknem (v případě potřeby i s lubrikací). Takže jemná prachovka, štětec na makeup (nebo nějaký z podobným účelem, bývají nejjemnější), u plexi bych to neřešila, ale u klavírního laku se dá ještě s úspěchem použít vzduch (ať už pumpičku jak se používá u zrcadlovek nebo si pohrát se stlačeným vzduchem) a pak jemné případně výrazně chlupaté mikrovlákno, u kterého hlavně musíš dohlédnout na správné uchovávání, protože stačí že ti na něj sedne prach a můžeš mít problém. Ale opět, nejsem si jistá do jak extrémní míry bych to řešila zrovna u krytu budíků, kde to podle mě není tak kritické.
Uživatelský avatar
3dclub
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 led 2019, 19:59
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Tak tenhle postup mi přijde docela přehnanej :D

Já pokaždý stříknu trochu APC a pak lehounce setřu chlupatým mikrovláknem, dělám to takhle u dvou aut (víc jich nemám) a nikdy jsem nezaznamenal problém :)

Ani bych neřekl, že to plexi je nějak extra náchylné na poškození. Bůh víc co s tím původní majitel dělal.
Mara2000
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 zář 2019, 21:53

Ahoj, uplně jsi mi potvrdila postup na který se chystám :-) Dneska jdu koupit štetec do DM na odstranění prachu a pak zítra příjde z shopu 800g mikrovlákno a musí to fungovat. Dokud to neosvítí slunko tak je plexi jak nové .. u Superba to budu řešit komplet vyleštěním. U nového auta které jsme teď přivezli už chci mít připravky.

Díky moc ...
LadyTomcat píše: 29 zář 2019, 09:14 Pokud se toho fakt hodně bojíš (i když mi osobně nepřipadá že by to bylo až tak jemné) tak bych se inspirovala způsoby čištění zrcadlovek nebo klavírních laků interiérů. Více méně základ u obou je podobný jako u laku - dostat z toho co nejvíc prachových a dalších částeček aniž by ses toho muset nějak extra dotýkat a poté vyleštit jemným mikrovláknem (v případě potřeby i s lubrikací). Takže jemná prachovka, štětec na makeup (nebo nějaký z podobným účelem, bývají nejjemnější), u plexi bych to neřešila, ale u klavírního laku se dá ještě s úspěchem použít vzduch (ať už pumpičku jak se používá u zrcadlovek nebo si pohrát se stlačeným vzduchem) a pak jemné případně výrazně chlupaté mikrovlákno, u kterého hlavně musíš dohlédnout na správné uchovávání, protože stačí že ti na něj sedne prach a můžeš mít problém. Ale opět, nejsem si jistá do jak extrémní míry bych to řešila zrovna u krytu budíků, kde to podle mě není tak kritické.
Mara2000
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 zář 2019, 21:53

On sice zní přehnaně ale zabere jen chvilinku, na škoda foru je dost lidí co si na OIII obyčejným mikrovláknem kryty už poškrabaly a ted neví co stím... Výrobci aut tam dávají fakt sračkoplast - nepovrchovaný polykarbonát.
3dclub píše: 29 zář 2019, 20:56 Tak tenhle postup mi přijde docela přehnanej :D

Já pokaždý stříknu trochu APC a pak lehounce setřu chlupatým mikrovláknem, dělám to takhle u dvou aut (víc jich nemám) a nikdy jsem nezaznamenal problém :)

Ani bych neřekl, že to plexi je nějak extra náchylné na poškození. Bůh víc co s tím původní majitel dělal.
LadyTomcat
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 06 zář 2019, 13:59

Tak to už si musí rozhodnout sám jestli mu fakt připadá že je to tak moc citlivé nebo ne. Mě se to taky nezdá, ale zas možné je všechno. A pokud by to mělo být fakt takhle citlivé, tak tohle je více méně nejlepší co můžeš udělat a jak píše Mára - ono to není na dlouho. Je to jen o správných nástrojích a postupu. Ve skutečnosti v autech, kde se víc práší nebo se uklízí po delší době to může být i stejně rychlé/rychlejší než rozmazávat prach APCčkem. Upřímně řečeno tímhle stylem beru doma i konzole, tv, displeje apod. práší se tu docela dost a i kdyby mi nešlo o minimalizaci rizika škrábanců, tak je to rychlejší a s lepšími výsledky než kdybych ten prach a bordel namočila a stírala hadrem.
3dclub píše: 29 zář 2019, 20:56 Tak tenhle postup mi přijde docela přehnanej :D

Já pokaždý stříknu trochu APC a pak lehounce setřu chlupatým mikrovláknem, dělám to takhle u dvou aut (víc jich nemám) a nikdy jsem nezaznamenal problém :)

Ani bych neřekl, že to plexi je nějak extra náchylné na poškození. Bůh víc co s tím původní majitel dělal.
LadyTomcat
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 06 zář 2019, 13:59

Na druhou stranu zrovna plexi se nechá poměrně snadno vyleštit, tudíž... :D
Mara2000
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 zář 2019, 21:53

Tomu supovi už nic jinyho nezbude, předchozí majitel to musel vzít hadrou na kola :-D dobitek
optimas
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 202
Registrován: 22 led 2018, 15:58

Tak ono zas taková prdel to není. Vše záleží kdo jaké auto má a z čeho a jak je to plexi vyrobeno. Tak třeba taková Honda Civic 8g UFO tak tam je dost slušný problém když to vezmete sebe jemnější pastou v domění, že si to plexi vyleštíte. Ano vyleštíte to je fakt, ale až pak zjistíte co jste udělali za kokotinu když pojedete v noci a uvidíte na předním skle odraz budíku v plné palbě. A to jen proto, že jste si chtěli vyleštit sklo a budikách. Ony ty budíky na Hondě 8g mají i reflexní vrstvu, která tlumí odraz světla z budíku. Tak je třeba zjistit jestli náhodou nemají ty vaše popelnice ten samý problém než začnšte leštit.
bramboram340
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2020, 17:00
Obdržená poděkování: 1 poděkování

Pokud jde kryt "klasickych budiku", je to opravdu jedna z nejnachylnejsich veci na poskrabani v interieru, prave diky te anti-reflexni vrstve. Kam se na to hrabe klavirovy lak. Postup, ktery tu padnul na zacatku, neni vubec prehnany. Je to prakticky jedina sance, jak to plexi neposkrabat. Tj. dostat z toho prach bez fyzickeho dotyku - stlaceny vzduch a nebo vysavac v kombinaci s jemnym stetcem. Protoze uz i jemne setreni mikrovlaknem a kort na sucho tam udela vlasove skrabance. Staci pak trochu pritlacit a skrabance uz nejsou jen "mikro". Ze zacatku to neni videt, ale staci, kdyz se do toho v lete opre slunicko a .... U novych digitalnich kokpkitu uz tohle je nastesti pase, protoze kryt nemaji a ten TFT displej je mene nachylny na poskrbani. Presto postup doporucuju stejny - prach dat dolu alespon stetcem. Dal na to neni potreba sahat. Pokud to neni poprskane :)
Odpovědět