Škrábání ledu z oken, zahřívání auta

Specializovaná sekce s informacemi, jak dobře připravit Váš vůz na drsnější zimní období.
Uživatelský avatar
Austin
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 12 led 2013, 00:17
Bydliště: Brno

Mi se dlouhodobě osvědčil tento drahý Sonax (160)
Obrázek
na rozdíl od jiných umí hloubkově roztrhat led (1cm) asi obsahuje více alkoholu...

jinak mám koupenou stříbrnou folii za 40 Kč na čelní sklo a funguje dokonale, nepřimrzne jako karton.
nemo
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 272
Registrován: 06 bře 2014, 14:30
Bydliště: Tomášikova, Bratislava

moja reč, tiež mám len ten trojuholníček a fičí oživot (akurát ak ho používa polovička musí mať rukavice inak by jej prsty omrzli :D ) :-) aj keď raz som mal taký, čo nezvládol nič ani tá gumička na ňom nedržala poriadne ale to bol nejaký reklamný :-D
Uživatelský avatar
rskedar
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 29 pro 2013, 22:02
Bydliště: Havířov

ten sonax muzu taky potvrdit, funguje skvele.
Toyot
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 01 úno 2015, 09:17

Někdo tu zmiňovaal, že to rychle oškrábe a nemusí mít motor nastartovaný 10 min. na volnoběh. Pro motor je v zimě dobré když ho právě pár minut necháte rozehřát na volnoběh.
Today. Tomorrow. Toyota
Uživatelský avatar
Feri
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 767
Registrován: 10 črc 2013, 12:38
Bydliště: Brno

A někdo jiný ti zase řekne, že není dobré nechat motor běžet jen tak na volnoběh, protože tam není dostatečný tlak oleje (a navíc doby nekultivovaných motorů za studena už jsou dávno pryč)... ;)
A teď babo raď :D
Toyot
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 01 úno 2015, 09:17

O tomhle bychom se mohli hadat tri dny a nic bychom nevyresili... :D stejne to kazdy budeme delat po svem :D
Today. Tomorrow. Toyota
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2679
Registrován: 11 kvě 2012, 19:59
Bydliště: Praha, Vrané nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Feri píše:A někdo jiný ti zase řekne, že není dobré nechat motor běžet jen tak na volnoběh, protože tam není dostatečný tlak oleje (a navíc doby nekultivovaných motorů za studena už jsou dávno pryč)... ;)
A teď babo raď :D
V medvědovi mám (jako spoustu dalších věcí, co má dneska minimum aut :D) i ručičku ukazující tlak oleje... když je auto studený a na volnoběh, je na 3. Po zahřátí spadne pod 2. Při jízdě pak je zase na 3... takže s tvrzením, že má olej malej tlak nesouhlasím :)
MB w124 300TE-24 R6, BMW E12 525 R6, BMW E28 525i (na jaře 535i), BMW E23 735i R6, BMW E30 316i, Simca 1000 1,3 rok 66
Úplný blázni jsou ty lidi... Místo na koních jezděj v medvědech

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
rskedar
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 112
Registrován: 29 pro 2013, 22:02
Bydliště: Havířov

Ja slysel ze po nastartovani (zvlaste studene zimni starty) dochazi k nedokonalemu spalovani a ze to treba primovstriku moc dobre nedela...
Tommyk
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 331
Registrován: 22 zář 2014, 10:56
Bydliště: Louny, Brno

Ono jde spíš o to, že za studena je to bohatý - tzn velká dávka benzínu/nafty. A ten benzín má potom snahu smývat olejový film ze stěn válců. Proto je dobré nastartovat a vyrazit. Pomalu, zvolna... nikam to nehonit. Až se to zahřeje (což trvá oleji na provozní teplotu cca 15-17km) potom děj se vůle boží a točte si to třeba do červenýho :D

Navíc se to zahřeje daleko dřív během jízdy (pod zátěží - ikdyž třeba malou), než když to necháte blafat na volnoběh. Klidně si to někdy vyzkoušejte...
Uživatelský avatar
Austin
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 12 led 2013, 00:17
Bydliště: Brno

To snad ale každý ví ne ? nejhorší je nechat motor běžet na volnoběh, navíc spousta mamrdů nemá seřízený motor na Fobiích, Feldách; ba i Hjondé souseda vypouští z výfuku to co multikára. Ani mu to nepřijde divné.
Odpovědět