- 19 dub 2015, 09:21
#35845
Škoda Octavia II Combi – příprava na léto (a snad i zimu)
Protože auto bylo od posledního mytí docela čistý, tak jsem se na předmytí vykašlal. Podběhy byly taky hotový z dřívějška (měl jsem vyndaný všechny „koberce“ a důkladně je propláchl), to samý letní kola (full servis a dvě vrstvy Hard Body).
Co se týká leštění, tak superfinišovací pasta a finišovací kotouč neodstranilo úplně všechno, ale jsem s tím hodně spokojenej. Stav laku i před leštěním byl relativně OK, měl jsem kolikrát problém zachytit 50/50 – naživo to bylo vidět docela dobře (lak se výrazně projasnil), kromě drobných škrábanců to odstranilo takový jemný haze a červená byla ještě červenější.
Potom některý místa jsem bral PF2500 (sestra nacouvala do kola, co jsem blbě postavil v garáži), a na kapotě jsem několik největších ďubanců od kamínků zakápl barvou (na prasáka štětečkem), zbrousil a vzal FG400+PF2500 (rotačkou) a nakonec SF4500 při leštění celku (na orbitce). Několik hlubších škrábanců zůstalo, ale největší jsem zbrousil P2500 a vyleštil – některý už tam byly i několik let, tak jsou konečně pryč.
Nakonec dvojitý IPA wipedown, na který jsem spotřeboval asi 10 čistých utěrek, chtěl jsem se prostě ujistit, že to bude fakt bez mastnost, protože ta SF4500 se nerozlešťuje zrovna nejlíp (občas někde něco zůstalo). Nakonec stav laku byl opak co je po Lime Prime, kde i po rovince se lego kostičky kloužou – lak 100% odmaštěný, a když jsem na něj dal prst, tak se zasekl a nemohl jsem posunout.
Na většinu venkovních plastů přišel Wolfs Nano Trim nebo jak se to jmenuje.
Aplikace Hard Body: Rád bych tady poděkoval Ferimu, který mi splašil někde takovou houbičku a hadříky na aplikaci keramických povlaků. Urychlilo to velmi výrazně práci – třeba střecha pokrytá za minutku. Kdybych to musel šudlat odličovacím polštářkem tak by mi z toho hráblo. Celý auto jsem takhle zvládl zhruba za 15 minut, takže akorát v čase, abych mohl začít pomalu rozlešťovat. Rozleštění bylo docela v pohodě, až na to že jsem zjistil, že mám jednu jedinou krátkosrstou utěrku. Ono to šlo i kikama, ale krátkochlupá na to byla lepší. A i když pod světlem to už bylo OK, při výjezdu na slunce byl vidět haze, resp. jakoby tam zbývalo ještě reziduum, který bylo fakt problém dovyleštit kikama, ale nakonec jsem to nějak zvládl. Takže aplikace úplná pohoda, zato příprava a rozleštění náročné. A to se ještě uvidí, jestli jsem to udělal dobře. První vrstvu jsem jinak dal večer asi v devět, druhou ráno v osm.
Na světla jsem dal dvě vrstvy Poorboys EX-P.
Interiér: Klasika, vysát, VP Heavy Dutym 1:10 všechno vyčistit, občas jsem si pomohl párou (sedačky a stropnice), docela v pohodě jelikož si to samozřejmě udržuju čistý průběžně.
Potom jsem ale snad poprvé za ty roky kompletně nakrmil všechny plasty Natural Lookem – kdysi jsem sice v interiéru zkoušel Raceglaze dressing, ale bylo s tím moc práce, takže jsem se vždycky spokojil s tím, že jsem plasty jen čistil a občas přetáhl interiérovým detailerem. Takže večer jsem úplně všechny možný plasty nakrmil. Ze začátku jsem z toho nebyl moc nadšenej, ale nechal jsem to vcucnou, ráno jsem vyleštil zbytky co se nevcucly a naprostá paráda – prostě natural look.
Klimatizací jsem potom profoukl Odour Neutralizer od ValetPra a potom auto navoněl New Car Smell od ChG, ale ten vozím naředěný jako hlavní voňavku tak jako tak.
Minimalistický tuning:
- SPZ jsem přidělal suchým zipem z Číny (ale je to pořádnej suchej zip, použivá se v modelech na připevnění akumulátorů a v modelech fakt udrží baterku dobře – jednou jsem model obrazně rozlámal na kousíčky při nehodě, odlítlo z toho všechno možný, ale akumulátor na šasi držel jak přibitej
).
- Nový loga do kol (ještě chci i na kastli, jak se k tomu dostanu)
K dokonalosti už chybí asi jen nějaký větší kola, ale tak…
Použitý vercajk:
Mytí: Valet Pro Classic Wash 1:500 (2BM + teplá voda)
Dekontaminace: Bilt Hamber Korrosol
Dekontaminace: Autosmart Tardis
Dekontaminace: DJ Born Slippy + Bilt Hamber clay (měkký)
Mytí: Valet Pro Classic Wash 1:500
Oplach domací osmotickou vodou
Vyhnání vody ze spár fukarem a usušení ručníkama
Kola: hotovka z dřívějška
Jednostupňové leštění: Menzerna SF4500 + černý Hex + orbitka
Oprava míst zakápnutých barvou: P1500, P2500, FG400, PF2500 (3” kotouče na rotačce)
Dvojité odmaštění IPAou 1:4 (s destilkou)
Ochrana: Wolf’s Chemicals Hard Body (dvě vrstvy)
Okna: Meguiars D120, a na ně Sonax BSD, v brzké době nahodím nějaký sealant
Plasty: Wolf’s Nano Trim
Těsnění: Swissvax Seal Feed
Impregnace pneu: Tradice
Interiér:
Sedačky a stropnice VP Heavy Duty 1:10 + pára (tepoval jsem před zimou a celkem čisto i tak)
Plasty ValetPro APC, Autoglym Interior Shampoo
Impregnace Poorboys Natural Look a Meguiars Quik Detailer
Podlaha kufru (vylitý benzín a kafe): Surfex 1:4 a pára
Auto před
(Myto cca týden zpět.)





50/50 Wolfs Trim Coat aplikovaný asi před dvěma týdny:

Během



Trošku jsem to s broušním přehnal jak vidno, ale pořád o 100 % lepší jak ty tři velký bílý lupance od kamínků co tam byly předtím. Normálně to vůbec nejde vidět.






Vyleštěná je ta prává/horní část, kdyby to nešlo poznat






Tady se nacouvalo do kola, škrábanec od páčky brzdy:


A tady od bajkových pláštů:







IPA wipedown:


Aplikace Hard Body:

Hotovo




















Spodní plast jsem zapomněl ošetřit, napraveno po nafocení

Vidíte ten jemný haze? Resp. ty čáry od slunce? Tak to jsou ještě zbytky po rozlešťování HB. Opět po nafocení doladěno. Musím si nakoupit asi víc krátkosrstých hader.



A na závěr ještě interiér:
Před:











Po:












Protože auto bylo od posledního mytí docela čistý, tak jsem se na předmytí vykašlal. Podběhy byly taky hotový z dřívějška (měl jsem vyndaný všechny „koberce“ a důkladně je propláchl), to samý letní kola (full servis a dvě vrstvy Hard Body).
Co se týká leštění, tak superfinišovací pasta a finišovací kotouč neodstranilo úplně všechno, ale jsem s tím hodně spokojenej. Stav laku i před leštěním byl relativně OK, měl jsem kolikrát problém zachytit 50/50 – naživo to bylo vidět docela dobře (lak se výrazně projasnil), kromě drobných škrábanců to odstranilo takový jemný haze a červená byla ještě červenější.
Potom některý místa jsem bral PF2500 (sestra nacouvala do kola, co jsem blbě postavil v garáži), a na kapotě jsem několik největších ďubanců od kamínků zakápl barvou (na prasáka štětečkem), zbrousil a vzal FG400+PF2500 (rotačkou) a nakonec SF4500 při leštění celku (na orbitce). Několik hlubších škrábanců zůstalo, ale největší jsem zbrousil P2500 a vyleštil – některý už tam byly i několik let, tak jsou konečně pryč.
Nakonec dvojitý IPA wipedown, na který jsem spotřeboval asi 10 čistých utěrek, chtěl jsem se prostě ujistit, že to bude fakt bez mastnost, protože ta SF4500 se nerozlešťuje zrovna nejlíp (občas někde něco zůstalo). Nakonec stav laku byl opak co je po Lime Prime, kde i po rovince se lego kostičky kloužou – lak 100% odmaštěný, a když jsem na něj dal prst, tak se zasekl a nemohl jsem posunout.

Na většinu venkovních plastů přišel Wolfs Nano Trim nebo jak se to jmenuje.
Aplikace Hard Body: Rád bych tady poděkoval Ferimu, který mi splašil někde takovou houbičku a hadříky na aplikaci keramických povlaků. Urychlilo to velmi výrazně práci – třeba střecha pokrytá za minutku. Kdybych to musel šudlat odličovacím polštářkem tak by mi z toho hráblo. Celý auto jsem takhle zvládl zhruba za 15 minut, takže akorát v čase, abych mohl začít pomalu rozlešťovat. Rozleštění bylo docela v pohodě, až na to že jsem zjistil, že mám jednu jedinou krátkosrstou utěrku. Ono to šlo i kikama, ale krátkochlupá na to byla lepší. A i když pod světlem to už bylo OK, při výjezdu na slunce byl vidět haze, resp. jakoby tam zbývalo ještě reziduum, který bylo fakt problém dovyleštit kikama, ale nakonec jsem to nějak zvládl. Takže aplikace úplná pohoda, zato příprava a rozleštění náročné. A to se ještě uvidí, jestli jsem to udělal dobře. První vrstvu jsem jinak dal večer asi v devět, druhou ráno v osm.
Na světla jsem dal dvě vrstvy Poorboys EX-P.
Interiér: Klasika, vysát, VP Heavy Dutym 1:10 všechno vyčistit, občas jsem si pomohl párou (sedačky a stropnice), docela v pohodě jelikož si to samozřejmě udržuju čistý průběžně.
Potom jsem ale snad poprvé za ty roky kompletně nakrmil všechny plasty Natural Lookem – kdysi jsem sice v interiéru zkoušel Raceglaze dressing, ale bylo s tím moc práce, takže jsem se vždycky spokojil s tím, že jsem plasty jen čistil a občas přetáhl interiérovým detailerem. Takže večer jsem úplně všechny možný plasty nakrmil. Ze začátku jsem z toho nebyl moc nadšenej, ale nechal jsem to vcucnou, ráno jsem vyleštil zbytky co se nevcucly a naprostá paráda – prostě natural look.
Klimatizací jsem potom profoukl Odour Neutralizer od ValetPra a potom auto navoněl New Car Smell od ChG, ale ten vozím naředěný jako hlavní voňavku tak jako tak.
Minimalistický tuning:
- SPZ jsem přidělal suchým zipem z Číny (ale je to pořádnej suchej zip, použivá se v modelech na připevnění akumulátorů a v modelech fakt udrží baterku dobře – jednou jsem model obrazně rozlámal na kousíčky při nehodě, odlítlo z toho všechno možný, ale akumulátor na šasi držel jak přibitej

- Nový loga do kol (ještě chci i na kastli, jak se k tomu dostanu)
K dokonalosti už chybí asi jen nějaký větší kola, ale tak…

Použitý vercajk:
Mytí: Valet Pro Classic Wash 1:500 (2BM + teplá voda)
Dekontaminace: Bilt Hamber Korrosol
Dekontaminace: Autosmart Tardis
Dekontaminace: DJ Born Slippy + Bilt Hamber clay (měkký)
Mytí: Valet Pro Classic Wash 1:500
Oplach domací osmotickou vodou
Vyhnání vody ze spár fukarem a usušení ručníkama
Kola: hotovka z dřívějška
Jednostupňové leštění: Menzerna SF4500 + černý Hex + orbitka
Oprava míst zakápnutých barvou: P1500, P2500, FG400, PF2500 (3” kotouče na rotačce)
Dvojité odmaštění IPAou 1:4 (s destilkou)
Ochrana: Wolf’s Chemicals Hard Body (dvě vrstvy)
Okna: Meguiars D120, a na ně Sonax BSD, v brzké době nahodím nějaký sealant
Plasty: Wolf’s Nano Trim
Těsnění: Swissvax Seal Feed
Impregnace pneu: Tradice
Interiér:
Sedačky a stropnice VP Heavy Duty 1:10 + pára (tepoval jsem před zimou a celkem čisto i tak)
Plasty ValetPro APC, Autoglym Interior Shampoo
Impregnace Poorboys Natural Look a Meguiars Quik Detailer
Podlaha kufru (vylitý benzín a kafe): Surfex 1:4 a pára
Auto před
(Myto cca týden zpět.)





50/50 Wolfs Trim Coat aplikovaný asi před dvěma týdny:

Během



Trošku jsem to s broušním přehnal jak vidno, ale pořád o 100 % lepší jak ty tři velký bílý lupance od kamínků co tam byly předtím. Normálně to vůbec nejde vidět.






Vyleštěná je ta prává/horní část, kdyby to nešlo poznat







Tady se nacouvalo do kola, škrábanec od páčky brzdy:


A tady od bajkových pláštů:







IPA wipedown:


Aplikace Hard Body:

Hotovo




















Spodní plast jsem zapomněl ošetřit, napraveno po nafocení


Vidíte ten jemný haze? Resp. ty čáry od slunce? Tak to jsou ještě zbytky po rozlešťování HB. Opět po nafocení doladěno. Musím si nakoupit asi víc krátkosrstých hader.



A na závěr ještě interiér:
Před:











Po:











