Bjornovo

Galerie vašich miláčků.
Bjorn
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 20 črc 2015, 15:44

Tak skromné začátky... výsledek přesto překvapil. Sice uvažuji o leštičce, ale zatím je to ruční prácička.

mytí: Meguiar's Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner
clay: Meguiar's clay + Meguiar's Ultimate Quik Detailer
leštění: Meguiar's Ultimate Compound
vosk: Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax - plánováno přidat ještě jednu vrstvu.

Na cestě je ValetPRO Black to the Future a půjde, mimo jiné, především na hagusy, ty po hlubší černé volají jako sůl :D
Přílohy
SAM_2842.JPG
Bjorn
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 20 črc 2015, 15:44

Kapota, střecha 2 vrstvy vosku a 3-denní vrstva prachu :D
Celá strana spolujezdce jen umytá a cleyovaná. Vosk nejspíše dnes.

Ale mám na zkušené dotaz. Čím podrobněji jsem ten lak opečovával, tím více si všímám, že je poškozený více, než jsem původně předpokládal a nejvíce na kapotě motoru od kamínků. Je posetá drobnými ťukanci, které jdou asi až do podkladu laku (mají bílou barvu) a za dva z nich se mi zachytává i MF utěrka, tedy je to dost hluboké. Lze to nějakou korekcí opravit, nebo je řešením jen nový lak? Je jasné, že leštění zde nepomůže. Jaký postup navrhujete?

Za rady děkuji
Přílohy
SAM_2849.JPG
SAM_2848.JPG
Naposledy upravil(a) Bjorn dne 14 srp 2015, 16:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Rocco
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 741
Registrován: 18 úno 2015, 19:28
Bydliště: okr.Kutná Hora

Jsem taky začátečník,ale osobně bych šel touto cestou:

Pokud je to hodně hluboké,tak zatřít korekční sadou (nech si namíchat barvu dle VIN) a pak strojně rozleštit.
Ale třeba ti tu profíci poradí jinou možnost.
Kdo si hraje,nezlobí ... tak pořád myji a leštím auto,abych nezlobil. 8-)
Uživatelský avatar
joshiki
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2908
Registrován: 10 lis 2013, 18:30
Bydliště: CZ 30km od D2
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zajet do autosalonu a dle vin koupit retušovací barvu tzv. retušovací tužku.
Opravy retušováním jsou různě na YT videích, které ti umožní načerpat hodně potřebné teorie než se pustíš do praxe.

Obecně: je potřeba co nejvíc precizní práce a čím přesněji a pečlivěji budeš postupovat při zakapávání barvou, tím snažší bude pak následné dolaďování smirkováním a leštěním.
Pozn: mokrý lak/barva uschnutím vypaří i 75% svého objemu=tloušťky, tudíž není možné zaretušovat napoprvé jedno vrstvou.
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49

----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Pítrs
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 56
Registrován: 27 dub 2014, 15:42

joshiki píše:Zajet do autosalonu a dle vin koupit retušovací barvu tzv. retušovací tužku.
Spíš bych doporučoval navštívit lakýrníka a dle výsledku ze spektrofotometru si nechat namíchat barvu dle reálného stavu.
Jistě, bude to nejspíš o něco dražší, ale nepochybně přesnější.

Jako prevenci (aspoň částečnou, když ne stopro) proti ťukancům od kamínků vidím:
- nelepit se na vozidla přede mnou, je to i výhoda bezpečnostní
- na vozovkách posetých kamínky zpomalit jízdu

Hodně může pomoci aplikace "keramiky", kde je deklarována dostatečná tloušťka povlaku. To by mohlo před těmi nejmenšími ťukanci apoň nějak pomoci.
Dalším řešením je fólie. (k tomu bych se ale moc nevyjadřoval)
Bjorn
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 20 črc 2015, 15:44

Děkuji za rady, zařídím se podle nich. Návštěvu lakýrníka jsem stejně plánoval, neboť bych s ním rád konzultoval, zda by nebylo menší "zlo" přelakovat celou haubnu. Zvláště na kraji kapoty, takových 15 cm od hrany, je těch ťukanců opravdu moc a každý zakapávat opakovaně (kvůli tomu efektu co popsal joshiki) a pak leštit... no nevím, jak by to dopadlo.
Bjorn
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 20 črc 2015, 15:44

Tak konečně zapršelo a já jsem se mohl podívat, jaký vytvoří Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax beading. Celkem se mi to líbí, co na to zkušení? Na kapotě nebylo co fotit... všechno steklo :drinks:
Přílohy
SAM_2859.JPG
SAM_2858.JPG
SAM_2857.JPG
SAM_2856.JPG
Uživatelský avatar
Feri
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 767
Registrován: 10 črc 2013, 12:38
Bydliště: Brno

Já ti nechci kazit radost, ale vypadá to už trochu "vyšeptaně"...
Čerstvý beading by měl vypadat takto - (ale samozřejmě každý vosk děla kuličky trochu jiný):
DoDo Juice Purple Haze


Wolfs Hard Body
Bjorn
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 20 črc 2015, 15:44

Feri: No, tak už jsi mi tu radost zkazil :threaten: :-P

Auto stálo na dešti od 15:30 hod. a pak celou noc, celkem více než 15 hodin. Když déšť trval krátce, dělalo to více menších kapiček a byly i více jako bochníčky, ale tak pěkné, jako u toho Dodo, nejspíš ne :-( Ten je fakt moc pěkný, kam se na něj hrabe beading toho vlčího HB.

Čím to může být? Vosk je ve dvou vrstvách na celém autě a je tam tak 2 týdny. Je to jeho vlastnost, dělat takový beading? Nebo jsem něco podělal při přípravě, nebo při aplikaci vosku? (přípravu před voskem jsem popsal v prvním příspěvku) Může mít vliv třeba to, že auto hodně jezdí? Za poslední dva týdny, co je vosk na autě, přesně 1847 km.

A když koukám do své evidence, tak ve zmíněném období byl nájezd ještě celkem slabý... Od 6.7. do 18.7. auto najelo 2883 km. Vím, že některá auta jezdí i více, ale tyhle km jsou čistě soukromé a soukromým vozidlem. Služebák nevoskuji, neboť se na něm jednak střídáme a navíc jsem ještě šéfa nepřesvědčil, aby uvolnil nějaký peníz na jeho detailing :D Až pustí chlup, tak to rozfofruju u soraye v eshopu :smile:

A už vážně... rady sem, abych měl hezčí beading.
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

A kdy jsi to naposledy umyval?
Odpovědět