Galerie vašich miláčků.
Od Helmut
#60517
Tak se také pochlubím se svým služebákem. Jedná se o Passat B8. Ke mě se dostal cca jako rok a půl starý s nájezdem cca 76 000km a o ručním (ale i myčkovém) mytí se mu mohlo pouze zdát.
Jelikož měl od posledního mytí (z myčky) najeto několik tisíc km, rozhodnul jsem se mu obětovat Vánoční svátky:
- Zbavení se nejhrubších nečistot WAPkou
- Koncentrovanější roztok šampónu do WAP zpěňovače
- WAP oplach (moc toho nepustilo)
- Znovu koncentrovanější roztok šampónu do WAP zpěňovače
- WAP oplach (tudy evidentně cesta nevede, nicméně něco se zase uvolnilo)
- První kontaktní mytí s rukavicící. Radši spíš méně než více, absolutně bez tlaku na lak a oplach po částech.
- Celkový oplach již jen hadicí
- Druhé kontaktní mytí rukavící (s roztokem JARu pro odstranění všeho možného)
- Celkový oplach již jen hadicí
- Osušení sušícími ručníky
- Mytí prahů, blatníků a dalších exponovaných míst od asfaltu atd. Obli TARem
- Dekontaminace laku od poletavé rzi Ironem (prakticky celé auto)
- Oplach Ironu
- Znovu mytí JARem
- Oplach
- Kontaktní mytí AF Lather Šampónem a rukavicí od Chemiků
- Oplach
- Sušení sušícími ručníky
- Odmaštění 20% roztoku IPA s destilovanou vodou
- Nanášení FUSSO 12 po částech a rozlešťování cca po 20-40 minutách, exponovaná místa 2 vrstvy (prahy, pod lištu, maska, předek kapoty, cca prvních 30cm střechy)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
Od Helmut
#60518
Doplňky
Tak ještě nějaké drobnosti jako montáž palubní kamery (černé skříňky) v decentním skrytém provedení (na čelní sklo vedle zrdcátka jsem dal černou vinylovou fólii a za ní schoval klínovitou kameru Viofo A119S – nejkvalitnější kamera do 3000,- na které jdou i v noci – tedy ve městě – číst RZ) tak, že je vidět jen objektiv). Sundal tapecírunk na A sloupku a protáhnul kablík k pojistkám (nechtěl jsem – jak často kutilové tahají kabel pouze pod lemovací gumou mezi karosérií a tapacírungem – kabel pak křižuje air-bag a hrozí, že by se správně nerozvinul). Kamera se zapne spolu s klíčkem.

Zadní RZ jsem přidělal na oboustranku VHP od 3M kolem dokola. Neskutečně mě vytáčí když odkapává voda z pod držáku RZ – tímto jsem to eliminoval a navíc to vypadá čistěji :)
Jinak pro vymezení kam přijde RZ (jakmile jí připlácnete, tak dolu nepůjde) jsem si udělal „rámeček“ z maskovací 3M pásky, tento rámeček po přesném oměření (je přesně vycentrovaný na zlomky mm – resp. tl. čárky na pravítku) jsem připlácl značku a je to dokonalé :)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
Od Helmut
#60519
Tak to šlo celkem pěkně a teď kola. Kola prakticky nikdy ručně nemyta (auto je automat, takže frekvence brždění o dost vyšší než u manuálu) zapečený brzdový prach mno žádná výhra. Každé kolo jsem čistil a opečovával cca 3 hodiny:
- Demontáž z auta
- Hrubý oplach ve vaně
- Mytí šampónem
- Iron
- Oplach
- Iron
- Oplach
- Desítky minut drhnutí benzínem jak kol tak zbytků lepidel atd
- Oplach
- IPA
- Fusso
- Zpětná montáž
- Meguiars Endurance Tire gel
- Jo a ještě chromové návleky na ventilky a chromové čepičky – takový final touch :)
Ale stálo to za to :)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
Od Helmut
#60520
K údržbě:
Měsíční nájezd je u mě cca 2-3000km, auto myji 1-2x týdně jen demineralizovanou vodou na WAPce u pumpy bez šamponu (pouze cca 2-3 min oplach cca za 30Kč). Díky syntetice Fusso jde špína velmi dobře dolu (i na kolech). Auto na parkovišti před prací a i jinde je prakticky pořád mezi 5% nejčistších s tímto minimem pravidelné údržby.
Cca jednou měsíčně auto myji na WAPce a pak doma kontaktně rukavicí od Chemiků s AF Lather šamponem (dvě vědra + grit guardy). Kola myji dlouhou žinylkovou prachovkou (kterou ale namáčím ve třetím vědru na kola) + obyč rukavicí z hobby marketu. Kola resp. gumy myji buď šamponem nebo Muc-Off Bike Cleanerem (jsou pak krásně černá, matná), stejně tak koberečky a plasty v interiéru. Na kola ještě také cca jednou měsíčně Meguiars Endurance Tire gel (o lesk mi ani tolik nejde nicméně po pár dnech lesk mírně povolí a kola jsou krásně tmavě černá a lesk je trochu tlumený ale dlouho vydrží). Navíc při oplachu WAPkou mi přijde, že se z Tire Gelu umyje bordel a kola jsou opět zase krásně černá, i když lesk je již trochu mírnější, což ale beru spíše jako pozitivum. Takto po "měsíčním" kontaktním mytí je auto tak týden rozhodně mezi 1% nejčistších na parkovišti :)

Update cca po 2 měsících a 5000km
Druhé kontaktní mytí:
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
Uživatelský avatar
Od Frozz
#60527
Hezky se o toho služebáka staráš, to se jen tak nevidí. Navíc tady je krásně vidět, jak i obyčejná stříbrná dokáže být pěkná! Jsem zvědavý, jak dlouho ti tam vydrží ten Fusso.... :smile:
Od Helmut
#60758
Update po cca 3 měsících od voskování (Fusso), cca 7600km a 2x kontaktních mytí (vzhledem k počasí, se na třetí teprve chystám cca za týden) a cca 12-15 demi-wap.
Níže jsou fotografie při mém každotýdenním (někdy i 2x týdně) oplachu demineralizovanou vodou bez dalších přípravků (cca za 20-30 Kč - 2-3 minuty). Jedná se tedy o průběžnou údržbu mezi kontaktními mytími:
B8-01.jpg
B8-02.jpg
B8-03.jpg
B8-04.jpg
Uživatelský avatar
Od pattapuf
#60759
Kdysi jsem měl zadní spz taky přilepenou oboustrankou. Po čase došlo až ke korodování spz. Začal jsem pátrat, jestli je to vada značky. A dozvěděl se, že se to stává, protože voda za spz nemůže odtékat. Dneska, pokud spz lepím, dávám proužky pouze svisle.
Od Helmut
#60760
Ahoj, mám to právě aby mi netekla voda z pod rámečku SPZ. Nicméně jsem orientoval jednotlivé pruhy tak aby minimalizovaly množství zátoků a v případě, že se tam něco dostane, tak aby to vyteklo. Viz schéma níže:
SPZ.png
SPZ.png (1.77 KiB) Zobrazeno 2384 x
Od Helmut
#60807
Třetí kontaktní mytí (Auto Finesse - Lather) po 3 měsících a pár dnech a cca 8400km od voskování. Fusso se zdá, že stále drží. Kola jsem opět pajcnul Meguiar's Endurance Tire Gel.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
Od Cyanide_Power
#61010
Perfektné, chápem že to asi berieš ako svoju vizitku, no nedá sa mi neopýtať... preplatí ti aspoň časť nákladov na umývanie zamestnávateľ ? :) (Keďže je to služobné auto)
Mercedes Benz C Class

Trošku podzimní ladění...

Audi A4 Aruba Blue

A další várka...

Díky!