Galerie vašich miláčků.
Od Helmut
#60517
Tak se také pochlubím se svým služebákem. Jedná se o Passat B8. Ke mě se dostal cca jako rok a půl starý s nájezdem cca 76 000km a o ručním (ale i myčkovém) mytí se mu mohlo pouze zdát.
Jelikož měl od posledního mytí (z myčky) najeto několik tisíc km, rozhodnul jsem se mu obětovat Vánoční svátky:
- Zbavení se nejhrubších nečistot WAPkou
- Koncentrovanější roztok šampónu do WAP zpěňovače
- WAP oplach (moc toho nepustilo)
- Znovu koncentrovanější roztok šampónu do WAP zpěňovače
- WAP oplach (tudy evidentně cesta nevede, nicméně něco se zase uvolnilo)
- První kontaktní mytí s rukavicící. Radši spíš méně než více, absolutně bez tlaku na lak a oplach po částech.
- Celkový oplach již jen hadicí
- Druhé kontaktní mytí rukavící (s roztokem JARu pro odstranění všeho možného)
- Celkový oplach již jen hadicí
- Osušení sušícími ručníky
- Mytí prahů, blatníků a dalších exponovaných míst od asfaltu atd. Obli TARem
- Dekontaminace laku od poletavé rzi Ironem (prakticky celé auto)
- Oplach Ironu
- Znovu mytí JARem
- Oplach
- Kontaktní mytí AF Lather Šampónem a rukavicí od Chemiků
- Oplach
- Sušení sušícími ručníky
- Odmaštění 20% roztoku IPA s destilovanou vodou
- Nanášení FUSSO 12 po částech a rozlešťování cca po 20-40 minutách, exponovaná místa 2 vrstvy (prahy, pod lištu, maska, předek kapoty, cca prvních 30cm střechy)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
Od Helmut
#60518
Doplňky
Tak ještě nějaké drobnosti jako montáž palubní kamery (černé skříňky) v decentním skrytém provedení (na čelní sklo vedle zrdcátka jsem dal černou vinylovou fólii a za ní schoval klínovitou kameru Viofo A119S – nejkvalitnější kamera do 3000,- na které jdou i v noci – tedy ve městě – číst RZ) tak, že je vidět jen objektiv). Sundal tapecírunk na A sloupku a protáhnul kablík k pojistkám (nechtěl jsem – jak často kutilové tahají kabel pouze pod lemovací gumou mezi karosérií a tapacírungem – kabel pak křižuje air-bag a hrozí, že by se správně nerozvinul). Kamera se zapne spolu s klíčkem.

Zadní RZ jsem přidělal na oboustranku VHP od 3M kolem dokola. Neskutečně mě vytáčí když odkapává voda z pod držáku RZ – tímto jsem to eliminoval a navíc to vypadá čistěji :)
Jinak pro vymezení kam přijde RZ (jakmile jí připlácnete, tak dolu nepůjde) jsem si udělal „rámeček“ z maskovací 3M pásky, tento rámeček po přesném oměření (je přesně vycentrovaný na zlomky mm – resp. tl. čárky na pravítku) jsem připlácl značku a je to dokonalé :)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
Od Helmut
#60519
Tak to šlo celkem pěkně a teď kola. Kola prakticky nikdy ručně nemyta (auto je automat, takže frekvence brždění o dost vyšší než u manuálu) zapečený brzdový prach mno žádná výhra. Každé kolo jsem čistil a opečovával cca 3 hodiny:
- Demontáž z auta
- Hrubý oplach ve vaně
- Mytí šampónem
- Iron
- Oplach
- Iron
- Oplach
- Desítky minut drhnutí benzínem jak kol tak zbytků lepidel atd
- Oplach
- IPA
- Fusso
- Zpětná montáž
- Meguiars Endurance Tire gel
- Jo a ještě chromové návleky na ventilky a chromové čepičky – takový final touch :)
Ale stálo to za to :)
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
Od Helmut
#60520
K údržbě:
Měsíční nájezd je u mě cca 2-3000km, auto myji 1-2x týdně jen demineralizovanou vodou na WAPce u pumpy bez šamponu (pouze cca 2-3 min oplach cca za 30Kč). Díky syntetice Fusso jde špína velmi dobře dolu (i na kolech). Auto na parkovišti před prací a i jinde je prakticky pořád mezi 5% nejčistších s tímto minimem pravidelné údržby.
Cca jednou měsíčně auto myji na WAPce a pak doma kontaktně rukavicí od Chemiků s AF Lather šamponem (dvě vědra + grit guardy). Kola myji dlouhou žinylkovou prachovkou (kterou ale namáčím ve třetím vědru na kola) + obyč rukavicí z hobby marketu. Kola resp. gumy myji buď šamponem nebo Muc-Off Bike Cleanerem (jsou pak krásně černá, matná), stejně tak koberečky a plasty v interiéru. Na kola ještě také cca jednou měsíčně Meguiars Endurance Tire gel (o lesk mi ani tolik nejde nicméně po pár dnech lesk mírně povolí a kola jsou krásně tmavě černá a lesk je trochu tlumený ale dlouho vydrží). Navíc při oplachu WAPkou mi přijde, že se z Tire Gelu umyje bordel a kola jsou opět zase krásně černá, i když lesk je již trochu mírnější, což ale beru spíše jako pozitivum. Takto po "měsíčním" kontaktním mytí je auto tak týden rozhodně mezi 1% nejčistších na parkovišti :)

Update cca po 2 měsících a 5000km
Druhé kontaktní mytí:
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
Uživatelský avatar
Od Frozz
#60527
Hezky se o toho služebáka staráš, to se jen tak nevidí. Navíc tady je krásně vidět, jak i obyčejná stříbrná dokáže být pěkná! Jsem zvědavý, jak dlouho ti tam vydrží ten Fusso.... :smile:
Od Helmut
#60758
Update po cca 3 měsících od voskování (Fusso), cca 7600km a 2x kontaktních mytí (vzhledem k počasí, se na třetí teprve chystám cca za týden) a cca 12-15 demi-wap.
Níže jsou fotografie při mém každotýdenním (někdy i 2x týdně) oplachu demineralizovanou vodou bez dalších přípravků (cca za 20-30 Kč - 2-3 minuty). Jedná se tedy o průběžnou údržbu mezi kontaktními mytími:
B8-01.jpg
B8-02.jpg
B8-03.jpg
B8-04.jpg
Uživatelský avatar
Od pattapuf
#60759
Kdysi jsem měl zadní spz taky přilepenou oboustrankou. Po čase došlo až ke korodování spz. Začal jsem pátrat, jestli je to vada značky. A dozvěděl se, že se to stává, protože voda za spz nemůže odtékat. Dneska, pokud spz lepím, dávám proužky pouze svisle.
Od Helmut
#60760
Ahoj, mám to právě aby mi netekla voda z pod rámečku SPZ. Nicméně jsem orientoval jednotlivé pruhy tak aby minimalizovaly množství zátoků a v případě, že se tam něco dostane, tak aby to vyteklo. Viz schéma níže:
SPZ.png
SPZ.png (1.77 KiB) Zobrazeno 769 x
Od Helmut
#60807
Třetí kontaktní mytí (Auto Finesse - Lather) po 3 měsících a pár dnech a cca 8400km od voskování. Fusso se zdá, že stále drží. Kola jsem opět pajcnul Meguiar's Endurance Tire Gel.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg

pekny detailing, spatny fotograf ...

MB SL500 "žehlička"

Ahoj, díky. Nepamatuju si už jestli APC neb[…]

Helmut - Passat B8

Třetí kontaktní mytí (Auto Fi[…]