Zdravim lidi,
jakozto naprosty zacatecnik a clovek co uz ma po krk sveho laku na aute jsem se rozhodl do "toho" vrhnout. Na rady jsem poridil excentr Dodo, kotouce Rupes a pasty Rupes. Myti a detox nechme byt, ten chapu. Ted ale k dotazu.
Kotouce a pasty jsou zlute, zelene, modre.
1) Chapu spravne, ze na dany kotouc se pouziva dana pasta?
2) Chapu, ze zluty kotouc je finis. Jak ale poznam, kdy staci stredni (zeleny) kotouc, a kdy uz je potreba modreho, tedy tvrdeho a hrube pasty?
3) Jak poznam, kdy uz muzu finisovat a kdy jeste trosku "posudlit" strednim kotoucem?
Predem diky za odpoved
Rupes kotouce + pasty
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
ad 1) ano, rupes to tak zamýšlí. Neber to ale nutně jako dogma.
ad 2) jednoduše se snažíš o co nejmenší úběr materiálu při korekci laku. Zkoušej... Např. rozděl si nějakou poměrně zmatnělou oblast na 4 sekce, jednu nech, na druhé zkus žlutý, na třetí zelený pak žlutý a na čtvrté modrý pak žlutý. Pozoruj rozdíly (nejlépe i v průběhu práce) a uč se.
ad 3) pro základní pochopení si musíš uvědomit jednu věc - tu nejzásadnější a nejtěžší práci děláš vlastně jenom při tom prvním kroku (rozuměj nejagresivnějším z té posloupnosti) z vícestupňové korekce laku (ve tvém případě např. modrý). Tady se rozhoduje, jestli škrábanec odleštíš nebo ne. Jakékoliv další jemnější kroky (ve tvém případě žlutý) vedou pouze k tomu, že napravuješ tu drobnou spoušť, co si způsobil tím prvním krokem . Pochopitelně za předpokladu, že vše děláš správně, tedy že například zaneseným nevyčištěným kotoučem si ten lak rovnou zpátky neškrábeš.
Navíc musíš se naučit škrábance v laku vidět, poslepu neuděláš nic => to je možná ta nejtěžší část,
Bonus tip: Nejseš-li zrovna zapálený průkopník slepých uliček strojního leštění laku, zkus si najít zkušenějšího detailera, který ti za úplatu ukáže během jednoho odpoledne nějaké základy, na kterých pak můžeš stavět a učit se sám Pokud to myslíš s leštěním vážně, bude to nejlepší investice, jakou můžeš udělat.
ad 2) jednoduše se snažíš o co nejmenší úběr materiálu při korekci laku. Zkoušej... Např. rozděl si nějakou poměrně zmatnělou oblast na 4 sekce, jednu nech, na druhé zkus žlutý, na třetí zelený pak žlutý a na čtvrté modrý pak žlutý. Pozoruj rozdíly (nejlépe i v průběhu práce) a uč se.
ad 3) pro základní pochopení si musíš uvědomit jednu věc - tu nejzásadnější a nejtěžší práci děláš vlastně jenom při tom prvním kroku (rozuměj nejagresivnějším z té posloupnosti) z vícestupňové korekce laku (ve tvém případě např. modrý). Tady se rozhoduje, jestli škrábanec odleštíš nebo ne. Jakékoliv další jemnější kroky (ve tvém případě žlutý) vedou pouze k tomu, že napravuješ tu drobnou spoušť, co si způsobil tím prvním krokem . Pochopitelně za předpokladu, že vše děláš správně, tedy že například zaneseným nevyčištěným kotoučem si ten lak rovnou zpátky neškrábeš.
Navíc musíš se naučit škrábance v laku vidět, poslepu neuděláš nic => to je možná ta nejtěžší část,
Bonus tip: Nejseš-li zrovna zapálený průkopník slepých uliček strojního leštění laku, zkus si najít zkušenějšího detailera, který ti za úplatu ukáže během jednoho odpoledne nějaké základy, na kterých pak můžeš stavět a učit se sám Pokud to myslíš s leštěním vážně, bude to nejlepší investice, jakou můžeš udělat.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 13 zář 2018, 18:43
Wow. Diky moc za urcite vycerpavajici odpoved. Dobra zkusim to jak radis a zacnu kapotou. Paskou si oddelim kapotu na tri casti a budu zkouset. Takze jsem si to tak nekaj myslel spravne, ze finisovaci (zluty) uz jen dolestuje hologramy z predchoziho kotouce a dokud se vetsiho poskozeni nezbavim predchozim lestenim (zeleny, modry), nema smysl prechazet na finisovaci.
Ja uz se na to tesim, ale druhym dechem se toho bojim. Na ruce kopyto nejsem, co jde si na aute delam sam a trpelivy i dukladny jsem, jen mi slo o zakladni rady a za ty moc dekuju.
Ja uz se na to tesim, ale druhym dechem se toho bojim. Na ruce kopyto nejsem, co jde si na aute delam sam a trpelivy i dukladny jsem, jen mi slo o zakladni rady a za ty moc dekuju.
- soray
- Administrátor
- Příspěvky: 2946
- Registrován: 26 říj 2010, 14:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 12 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek ve špatné sekci, zakladatel potrestán a zde zamykám
viewtopic.php?f=28&t=3188
viewtopic.php?f=28&t=3188
M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150