Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
#62178
Ahoj vo spolok. "Troška" som to tu prelúskal, ale zas tak múdrejší nie som (ono fakt by to chcelo raz vidieť, a bolo by to lepšie ako 100x čítať), tak sa tu opýtam na pár vecí.

Postup, ako si ho ja predstavujem (5 mesiacov stará Fabia):

1. Zájdem u nás v dedine na WAP-ku, nahodím aktívnu penu a oWAPkujem, zbavím sa tej najhrubšej špiny, hlavne z podbehov a podobne.
2. Doma na dvore Gyeon Q2M Bug & Grime
3. Potom odstránim prípadný asfalt pomocou Gyeon Q2M Tar
4. Ako poslednú časť chemického procesu odstraňovač náletovej hrdze Gyeon Q2M Iron, s týmto aj disky.
5. Následne Clay s lubrikáciou (tohto kroku sa trocha bojím, ale snáď to zvládnem).
6. Umyjem so šampónom Dodo Juice Supernatural
7. Opláchnem, osuším.
8. Nanesiem vosk Finish Kare 1000P Hi-Temp
9. Naimpregnujem pneumatiky pomocou Gyeon Q2 Tire

Otázkou jedna je, či tam niečo zbytočne neduplikujem, alebo naopak niečo nechýba (ešte som premýšľal nad Dodo Juice Lime Prime Lite pred voskovaním).

Otázka dva je komplexnejšia a to, taký ten celkový postup. Po bodoch 2 až 4 vždy nasleduje oplach zrejme, ale aj sušenie? Alebo môžem vždy nasledujúcu chémiu na ešte mokré auto? Tie chémie (Bug, Tar a Iron) môžu na okná? Alebo čisto len lak s tým umyť? Ak len lak, tak okná až na koniec? A treba tie chémie aj utierkou "umývať", alebo len nechať chvíľu pôsobiť (akú dlhú?) a potom oplach? Prahy a stĺpiky stačí šampónom v kroku 6? Ako to je s voskovaním týchto častí? Rieši to niekto, alebo sa to nerieši? A ešte, pri nanášaní tej impregnácie na pneu, vadí, ak sa to troška dostane na disk (či to nejako sa olepuje, alebo nie)?

Viem, je toho dosť a pre mnohých asi hlúpe otázky, ale doteraz som maximálne umýval auto šampónom a napatlal niečím, čo som našiel v garáži rodičov (túto Fabku som dokonca len bezkontaktne v umývacom boxe umýval pár krát).
#62181
Tak obecně by měl být postup (za mě)
1. předmytí (aktivní pěna + wap)
2. kontaktní mytí (šampon+rukavice+2 kýble+oplach wap)
3. sušení
4. dekontaminace
a) chemická - první tar, pak iron
b) clay (nemusí nutně být u nového auta, ale je lepší to přeletět, alespoň měkkým)
5. oplach wap
6. kontaktní mytí (šampon+rukavice+2 kýble+oplach wap)
7. sušení
8. podklad pod vosk, např. LP (není potřeba, u některých vosků je dokonce na škodu)
9. vosk 1-2 vrstvy

-Chemii na ptačí trus a mouchy můžeš vynechat, pokud nemáš auto hodně poseté muchama a pokud ano stejně je lepší to vzít clayem.
-Chemickou dekontaminaci nanášet na suché auto, na mokrém by se zbytečně ředila a snižovala účinost
-Na okna bych dekontaminaci nepoužíval, vzal bych to jen clayem
-Impregnace na pneu se nemá jak na disk dostat, když ji nanaseš prvni na aplikátor a pak rozetřeš do pneu, pokud se troška na disk dostane nic se neděje. Před impregnací ale doporučuji pneu vyčistit APC, výsledek bude lepší a impregnace bude déle držet.
-prahy a sloupky (mezidveřní prostory) v podstatě stejný postup, umýt, dekontaminovat, navoskovat - já osobně dělám max prahy :-D
#62184
těžko říct, IPA zasychá zcela bez reziduí, což líh s benzínem nemusí... Vyzkoušej, uvidíš.
-Chemickou dekontaminaci nanášet na suché auto, na mokrém by se zbytečně ředila a snižovala účinost

Tady bych jen doplnil, že Ryco myslí případ, kdy na autě stojí louže vody - určitě nemusí být zcela suché.
#62186
HonzaD píše:
10 říj 2018, 20:11
-Chemickou dekontaminaci nanášet na suché auto, na mokrém by se zbytečně ředila a snižovala účinost

Tady bych jen doplnil, že Ryco myslí případ, kdy na autě stojí louže vody - určitě nemusí být zcela suché.
Jojo přesně tak, ja to vždy jen stáhnu ručníkem na hrubo z největší vody. Určitě nema smysl sušit důkladně jako před voskem ci leštěnim/korekci laku.
#62382
Ahoj přátelé čistých aut,

Na jaře jsem pořídil vozidlo a chtěl bych se o něj starat výrazně lépe, než o to předešlé.
Pro začátek jsem pořídil startovací sadu na nové auto od Meguiars a jsem s tím spokojen.
Netušil jsem, že se na autě může ochrana držet tak dlouho a i aplikace byla pro mě jako pro začátečníka jednoduchá.
Jako první mi ze sady došla leštěnka a tu jsem minulý týden doobjednal spolu s Clay sadou.
Následující proceduru jsem dělal od pořízení auta asi 3x.

- Nejprve jsem u pumpy wapkou asi 6x po sobě nastříkal tu jejich pěnu a nechal vždy chvíli působit. Možná zbytečné, ale bral jsem to jako předmytí, než vůbec začnu.
- Pak jsem auto umyl tou syntetickou rukavící za pomocí Ultimate Wash & Wax (voní to, že bych ho i ochutnal) a už po něm bylo vždy auto o poznání více v lesku.
- Sušení ručníkem – tam mám slabinu, protože jeden je málo a taky jsem ho tahal po autě a to už dělat nebudu. Teď již mám ready 2-3 kusy na příště.
- Na závěr Ultimate Liquid Wax dodanými tampóny a setřeno mikrovláknem.
- Kola jsou koupena nová, někdy uprostřed léta, hned po koupi jsem na ně na radu prodejce dal ten Ultimate Liquid Wax patřící na kastli a musím říct, že stačí ofouknout wapkou. Taky mám něco na okna, gumy, palubku a kůži, ale s tím nemám žádné dilema co bych potřeboval řešit.

Tolik k představení a teď bych se chtěl zeptat na dvě, tři věci co mi dělají starost.

- Po této kůře, kterou jsem nahoře shrnul myju auto wapkou vlastně bez použití chemie a tak ani neřeším, který šampón by mi smyl můj vosk a který ne.
Co mi ale vadí, jsou zaschlé kapky vody. Přijde mi, že u Golfa 7 snad neproudí vzduch okolo kapoty a to za žádné rychlosti. Dovezu kapky tak jak jsme je tam nechal až domů. Zkusím se na myčce kde to provozuji zeptat, jestli nemají program jen na sušení, ale to pochybuju. To by pak byla pecka. Nebo auto opláchnout destilkou?
Wapkou to dělám poměrně často a nechci to pokaždé šudlat ručníkem.

- Druhá věc co mě trápí je ten Meguiar's Smooth Surface Clay Kit, nebo obecně jakýkoli jiný Clay v budoucnu. Vím, že je tam ten lubrikant, ale nikdy jsem to nedělal a i s tou vodičkou mám strach, že to poškrábu. Resp. mi není jasné, jak se to nedá nepoškrábat, když s tím šoupu po laku… Asi bych byl klidnější, kdybych udělal clayem jen ty nejhorší místa za kolama a zbytek nějakou chemií. Poradíte jakou?

- No a asi poslední věc. Ze starších hliníkáčů jsem udělal zimáky a ty mají zevnitř takový hnědo-rezavý povlak, který mi nejde umýt. Zkoušel jsem to jen takovou univerzální pěnou a proto jsem neuspěl. Fungovala by na to taková ta vodička co zčervená a kterou bych zároveň mohl použít namísto claye na kastli?
Kola vypadají asi takto.

Díky za nasměrování
20181125_152111.jpg
#62384
Po této kůře, kterou jsem nahoře shrnul myju auto wapkou vlastně bez použití chemie a tak ani neřeším, který šampón by mi smyl můj vosk a který ne.
Co mi ale vadí, jsou zaschlé kapky vody. Přijde mi, že u Golfa 7 snad neproudí vzduch okolo kapoty a to za žádné rychlosti. Dovezu kapky tak jak jsme je tam nechal až domů. Zkusím se na myčce kde to provozuji zeptat, jestli nemají program jen na sušení, ale to pochybuju. To by pak byla pecka. Nebo auto opláchnout destilkou?
Wapkou to dělám poměrně často a nechci to pokaždé šudlat ručníkem.
Ano, idealni je aby na mycce meli program na cistou vodu, casto se skryva pod programy: demineralizovana, destilovana, lestici, susici, osmoticka. Proste voda bez mineralu ktery po zaschnuti delaji ty kapky.

Pokud ho mycka nema a neni moznost jet jinam, tak by mohlo pomoct dat destilku do rozprasovace, ten nastavit tak aby strikal hodne vody a cele auto tim pred odjezdem pokropit. Nekdo psal ze to tady tak dela s domacky vyfiltrovanou osmotickou vodou a pry to pomaha i kdyz tu vodu na laku jen takto "zredis". Sam jsem to nezkousel ale dava to smysl.
Druhá věc co mě trápí je ten Meguiar's Smooth Surface Clay Kit, nebo obecně jakýkoli jiný Clay v budoucnu. Vím, že je tam ten lubrikant, ale nikdy jsem to nedělal a i s tou vodičkou mám strach, že to poškrábu. Resp. mi není jasné, jak se to nedá nepoškrábat, když s tím šoupu po laku… Asi bych byl klidnější, kdybych udělal clayem jen ty nejhorší místa za kolama a zbytek nějakou chemií. Poradíte jakou?
Velmi dobry pristup, je totiz pravda ze i mekky clay muze napachat skody. Vetsinu bordelu sundas bezdotykove Gyeonem Q2M Tar a Q2M Iron.
- No a asi poslední věc. Ze starších hliníkáčů jsem udělal zimáky a ty mají zevnitř takový hnědo-rezavý povlak, který mi nejde umýt. Zkoušel jsem to jen takovou univerzální pěnou a proto jsem neuspěl. Fungovala by na to taková ta vodička co zčervená a kterou bych zároveň mohl použít namísto claye na kastli?Kola vypadají asi takto.
Opet Gyeon Q2M Iron sunda pomerne bez namahy (nebo jakykoliv jiny zelezozrout, Iron X, Dragons Breath atd.)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Nissan 350Z Nogaro red

já koukám taky hlavně do německa... […]