Nevíte si rady? Potřebujete poradit s výběrem produktů? Narazili jste na problém při detailingu a neznáte řešení? Zde můžete položit dotaz a zkušenější vám poradí.
#63740
Ahoj,

Je nějaký osvědčený postup jak očistit u nového auta plexi kryt budíků aby nevznikly mikroškrábance? Bohužel ten plast je extrémně náchylný na jakékoliv mechanické čistění. Na superbu mám již kryt od předchozího majitele poškrabaný zřejmě od nějaké běžné utěrky :( Na novém autě bych se toho rád vyvaroval, umělci při předávání tam nechali na pár místech otisk prstů a já se na to bojím čímkoliv máknout, navíc jednou za čas z toho prostě prach odstranit by bylo dobré ...

Díky.
#63742
Pokud se toho fakt hodně bojíš (i když mi osobně nepřipadá že by to bylo až tak jemné) tak bych se inspirovala způsoby čištění zrcadlovek nebo klavírních laků interiérů. Více méně základ u obou je podobný jako u laku - dostat z toho co nejvíc prachových a dalších částeček aniž by ses toho muset nějak extra dotýkat a poté vyleštit jemným mikrovláknem (v případě potřeby i s lubrikací). Takže jemná prachovka, štětec na makeup (nebo nějaký z podobným účelem, bývají nejjemnější), u plexi bych to neřešila, ale u klavírního laku se dá ještě s úspěchem použít vzduch (ať už pumpičku jak se používá u zrcadlovek nebo si pohrát se stlačeným vzduchem) a pak jemné případně výrazně chlupaté mikrovlákno, u kterého hlavně musíš dohlédnout na správné uchovávání, protože stačí že ti na něj sedne prach a můžeš mít problém. Ale opět, nejsem si jistá do jak extrémní míry bych to řešila zrovna u krytu budíků, kde to podle mě není tak kritické.
#63752
Tak tenhle postup mi přijde docela přehnanej :D

Já pokaždý stříknu trochu APC a pak lehounce setřu chlupatým mikrovláknem, dělám to takhle u dvou aut (víc jich nemám) a nikdy jsem nezaznamenal problém :)

Ani bych neřekl, že to plexi je nějak extra náchylné na poškození. Bůh víc co s tím původní majitel dělal.
#63753
Ahoj, uplně jsi mi potvrdila postup na který se chystám :-) Dneska jdu koupit štetec do DM na odstranění prachu a pak zítra příjde z shopu 800g mikrovlákno a musí to fungovat. Dokud to neosvítí slunko tak je plexi jak nové .. u Superba to budu řešit komplet vyleštěním. U nového auta které jsme teď přivezli už chci mít připravky.

Díky moc ...
LadyTomcat píše:
29 zář 2019, 09:14
Pokud se toho fakt hodně bojíš (i když mi osobně nepřipadá že by to bylo až tak jemné) tak bych se inspirovala způsoby čištění zrcadlovek nebo klavírních laků interiérů. Více méně základ u obou je podobný jako u laku - dostat z toho co nejvíc prachových a dalších částeček aniž by ses toho muset nějak extra dotýkat a poté vyleštit jemným mikrovláknem (v případě potřeby i s lubrikací). Takže jemná prachovka, štětec na makeup (nebo nějaký z podobným účelem, bývají nejjemnější), u plexi bych to neřešila, ale u klavírního laku se dá ještě s úspěchem použít vzduch (ať už pumpičku jak se používá u zrcadlovek nebo si pohrát se stlačeným vzduchem) a pak jemné případně výrazně chlupaté mikrovlákno, u kterého hlavně musíš dohlédnout na správné uchovávání, protože stačí že ti na něj sedne prach a můžeš mít problém. Ale opět, nejsem si jistá do jak extrémní míry bych to řešila zrovna u krytu budíků, kde to podle mě není tak kritické.
#63754
On sice zní přehnaně ale zabere jen chvilinku, na škoda foru je dost lidí co si na OIII obyčejným mikrovláknem kryty už poškrabaly a ted neví co stím... Výrobci aut tam dávají fakt sračkoplast - nepovrchovaný polykarbonát.
3dclub píše:
29 zář 2019, 20:56
Tak tenhle postup mi přijde docela přehnanej :D

Já pokaždý stříknu trochu APC a pak lehounce setřu chlupatým mikrovláknem, dělám to takhle u dvou aut (víc jich nemám) a nikdy jsem nezaznamenal problém :)

Ani bych neřekl, že to plexi je nějak extra náchylné na poškození. Bůh víc co s tím původní majitel dělal.
#63758
Tak to už si musí rozhodnout sám jestli mu fakt připadá že je to tak moc citlivé nebo ne. Mě se to taky nezdá, ale zas možné je všechno. A pokud by to mělo být fakt takhle citlivé, tak tohle je více méně nejlepší co můžeš udělat a jak píše Mára - ono to není na dlouho. Je to jen o správných nástrojích a postupu. Ve skutečnosti v autech, kde se víc práší nebo se uklízí po delší době to může být i stejně rychlé/rychlejší než rozmazávat prach APCčkem. Upřímně řečeno tímhle stylem beru doma i konzole, tv, displeje apod. práší se tu docela dost a i kdyby mi nešlo o minimalizaci rizika škrábanců, tak je to rychlejší a s lepšími výsledky než kdybych ten prach a bordel namočila a stírala hadrem.
3dclub píše:
29 zář 2019, 20:56
Tak tenhle postup mi přijde docela přehnanej :D

Já pokaždý stříknu trochu APC a pak lehounce setřu chlupatým mikrovláknem, dělám to takhle u dvou aut (víc jich nemám) a nikdy jsem nezaznamenal problém :)

Ani bych neřekl, že to plexi je nějak extra náchylné na poškození. Bůh víc co s tím původní majitel dělal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]