Sice textu hodně, ale zásadní info chybí. Telegraficky:
0) velmi pravděpodobně to není chyba vosku a zázračná chemie neexistuje
1) nevíme vůbec, co je to za lak - 23 let staré auto klidně může mít jednovrstvý lak, kde je povrchová oxidace naprosto běžná
2) jestli je lak zoxidovaný, dodrbaný a doškrábaný, moc ti toho na něm držet nebude. Představ si to takhle: Na čerstvě hotový beton dáš podlahovou stěrku - vydrží ti tam roky. Když prdneš stěrku na 23 let starý venkovní beton, který si předtím zamet koštětem (asi podobně zmůžeš ručním leštěním) - vydrží ti tam tak 3... 2... 1... Chápeš?
3) delší neumývání nedělá vosku dobře. Vodní spot má chuť se zažrat do laku a bez pořádného umytí se může zdát, že tam vosk vůbec není. Předpokládám, že vodoznaky = vodní spot
4) probroušené hrany = někdo na to neodborně sahal leštičkou, tj pokud se mu u toho povedlo ten jednovrstvý lak přehřát a poškodit i na velkých plochách, vůbec bych se nedivil, že to lak (trvale vystavený slunku) v těhle vedrech prostě vzdal... Pokud je to opravdu tak tenké, že to leštit už bezpečně nejde, pak se nedá s tím nic dělat, než nechat být nebo přelakovat.
5) tak jako tak dle slovního popisu toho moc nezmůžem, fotka by byla lepší, ale pravděpodobně bych to zavezl někomu zkušenému na posouzení a radu, doufáš-li v nějakou udržitelnou záchranu
