Ochrana polykarbonatovych skel svetlometu po prelesteni

Vše o finální protekci laku, popis jednotlivých druhů vosku a sealantů. Udržba již nanesených vrstev vosků.
Pítrs
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 56
Registrován: 27 dub 2014, 15:42

Opakuji znovu:
0066 píše:V nejblizsi dobe mne to ceka, potreboval bych radu cim nejlepe ochranit skla svetel po prelesteni, nejlepe neco stejne trvanliveho jako ma vyrobce.
a
Pítrs píše:A abych to upřesnil, "desetkrát do roka" jsem myslel obrazně, chtíc vyjádřit určité nároky na údržbu.
S nikým se hádat nebudu, nemám na to chuť, ani čas.
Tazatel chce co nejdelší životnost.
Dva roky (tři, možná čtyři) je něco jiného, než 10 let.
O leštění světel a jejich ochraně nic nevím, nikdy jsem to nedělal, v tom se nemýlíš, ale několikrát jsem tohle osobně probíral s lidma, co s tím mají různé zkušenosti.
Nejhorší je to oleštit a nezakrýt to ničím. Pak jsou různé možnosti, jak to ochránit, jako nejlepší se vždy ukázalo nalakovat to UV lakem a byl na dlouhá léta pokoj.
(soudě dle výše napsaných reakcí- asi jsem se to tom bavil s nesprávnýma osobama)
Není jasné, jaký automobil chce 0066 takto opravit.
Třeba je to něco, u kterého nemá smysl investovat (pokud nemá třeba druhovýrobu, tak jsou mnohdy origo světla hodně drahé).
To ale tady není jasné, myslím si rovněž, že smyslem tohoto vlákna je ne si číst hlášky typu, že kolega "nic neví", nebo si prohlížet emotikony jako: :threaten:
Ideální by bylo tu finálně srovnat poměr nákladů na ošetření, to je jediný rozumný smysl.

P.S. A abych to úplně upřesnil, já při takovémto zásahu vyžaduju maximální trvanlivost, co jen jde, bez údržby (originál stav). Tzn. nějaké dva tři roky s voskem/sealantem/kosmetikou se mi moc nelíbí. Proto to za sebe odmítám. Ale samozřejmě pokud si někdo zvolí tuto cestu, jeho volba, problém s tím nemám.
bigtwin_jirka
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 103
Registrován: 01 bře 2015, 12:18

Dnešní světlomety se vyrábějí z materiálů, které v sobě principiálně obsahují UV ochranu. To je něco podobnýho, jako existujou igelity s UV ochranou: Nemají žádnou ochrannou vrstvu, celej materiál musí bejt odolnej, igelit nikdo nelakuje ani nenanáší ochrannou vrstvu. U světlometů se ta horní vrstva používá spíš jako ochrana před mechanickými vlivy.
Paulie001
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 32
Registrován: 30 lis 2014, 10:39
Bydliště: Ostravsko

Hlavne na kryty svetlometu se pouziva jiny typ plastu, nez jako na zadni svetla. je rozdil v teplotach, ktere to musi vydrzet (Predni vice hreji). Predni kryty se lakuji, kryty zadnich se nelakuji - jen tak pro info...
Uživatelský avatar
Rety
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 1194
Registrován: 14 zář 2011, 10:46
Bydliště: Kunovice (Uherské Hradiště)
Obdržená poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Známý co lakuje mi nabízí lakování světel od 500. To jen tak pro info :)
Uživatelský avatar
0066
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 30 zář 2014, 10:21
Bydliště: Opava

Jsou to relativne drahe svetla, 23k za kus, druhovyroba 18 v nakupu a maji nevymenitelne skla, respektive skla nejdou koupit zvlast a namontovat. Ovsem mirne pozitivni je ze se mi mozna podari predni kryty samostatne sehnat, nemam ho sice jeste doma, ale verim tomu ze se podari. Na druhou stranu jedna se o moje auto a moje auto dostava nejakou tu ochranu pravidelne. Nemam z toho nejake velke obavy, pri nejhorsim se to za par let poskace lehce znovu. Ale nepredpokladam ze to bude nutne.
Odpovědět