Ochrana laku - Touareg ( black deep pearl )

Vše o finální protekci laku, popis jednotlivých druhů vosku a sealantů. Udržba již nanesených vrstev vosků.
Odpovědět
vrbic
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 dub 2014, 23:32

Zdravím chlapi,

aktuálně jsem pořídil zcela nový VW Touareg, který je už u prodejce. Barvu jsem zvolil černou perleťovou Black Deep Pearl, která je, jak je známo, extrémně náchylná na jemné škrábance. Chci tomu maximálně předejít.

Jsem člověk, který v životě nebyl s autem v myčce, vše si myji sám, ručně s řekněme poloprofesionální kosmetikou. Moc rád bych Turka, na kterého jsem se dost nadřel a na kterého jsem čekal 8 let, měl v naprosto 120% stavu.

Zvažuji proto nechat ho polepit ochrannou fólií, cenově to vyjde na cca 25k+dph, ale bojím se, aby auto neztratilo tu šťávu a aby perleť na slunci udělala to co má. Firma, která by fólii na vůz aplikovala, mně ujistila, že perleť vynikne a jejich práci jsem viděl, byla fantastická.

Vy budete mít s tímto problém ale určitě více zkušenností, takže si nechám poradit. Chci si to auto užít se vším všudy a na detailing se těším už hromadu let. Vůz je zatím u prodejce a bude v předváděcím režimu do října 2014.

Díky moc za vaše názory ! ;) :thumbup:
Uživatelský avatar
njn
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 126
Registrován: 03 dub 2014, 15:48
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jsem tady sice novota, ale myslím, že si ho chceš užít "naplno" a néé ho schovat pod folii. Proč bys na něj taky těch 8 let šetřil že? Předpokládám že bude havarijko a pokud se nedejbože stane nějaká "nehoda" tak folie to určitě nezachrání o nic víc než pořádný detailing který tě bude hřát u srdíčka :) Za mě si objednej pořádné leštěnky, vosky, rukavice a já nevím co ještě a užij si to když tě to baví :) A nebo folii a třeba šampon ať si ten lak užije ten co to koupí po tobě :unknw: Určitě stálo balík, tak ho neschovávej :friends: Toť můj lajcký názor...
Toyo Sports Honda civic Vti mb6 (dead)
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Castecne souhlasim s njn, ale je to trosku slozitejsi.

Pokud doopravdy chces mit auto v 120% stavu, tak to znamena, ze ho budes mit zaparkovany v garazi a jezdit s nim budes jenom o vikendu. Protoze jakmile mas auto na denni jezdeni, tak predni naraznik budou vzdycky pomalu hoblovat mouchy a kaminky na dalnici, obcas s tim blbe zaparkujes a bude to vic nebo min videt (a potom lip nebo hur zamaskovat), obcas ti do toho nekdo neumyslne bouchne dverma, obcas to mozna i nekdo umyslne prejede klicem...

Dle meho osobniho nazoru jsou wrapy dobre jako zachovani investice, to znamena ze mam novy auto a vim, ze ho behem 4 let prodam, a behem teto doby budu s autem bezne jezdit. Pak to sundam, lehce prelestim a prodam. Videl jsem to jenom na fotkach (nejaky profi detailer z New Jersey na DW.co.uk v International Detailing sekci tam hodne obaluje auta, pokud nekdo znate...) a vzhledove nevypada vetsinou spatne, ale precejen porad to bude plastova folie na laku...

Takze co je a co neni lepsi ti asi neporadim... az ja si budu nekdy kupovat auto, tak pokud me jeste bude detailing bavit ( :D ), tak si to novy auto jeste na showroomu vylestim a kompletne schovam pod nejakou keramickou ochranu (Dodo Supernatural sealanty :clap: ) a to by bylo asi vsechno (samozrejme pak bezna detailingova pece a tak jednou za rok obnova tech ochrannych vrstev). Co se toho wrapu tyce, tak bych hodne premyslel a nechal to dat max. na predni naraznik pokud bych vedel, ze budu litat nekde po dalnicich, ale jinak bych do toho spis nesel.

Ale jak rikam, nemam s tim zadne zkusenosti, mozna to bude fajn. :) Nepochybne to ma i svoje vyhody, ze ten lak pod tim zustane jako novej az do sundani, kdyz to nekdo bude chtit vzit klicem tak to s trochou stesti nedojde ani k laku, nebo kdyz se o to otre nekdo s riflema s kovovym cvockem, tak to zustane bez skrabance. Akorat se budes muset naucit, jak se setrne cisti folie misto laku :)

PS: Co to znamena, ze sis koupil auto, ale bude jako predvadecka u prodejce az do rijna?
vrbic
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 dub 2014, 23:32

Pánové, moc díky za Vaše názory!

Aby byl můj Touareg za maximální částku, kterou jsem ochotný dát, musel se na půl roku postavit jako předváděčka - sleva byla znatelná (jako že fakt hooodně znatelná). Takže teď auto přišlo - je ještě zafoliovaný z fabriky - tudíž ještě čas s tím něco dělat.

Auto budu samozřejmě používat normálně, nekupoval jsem si obludu za míč, aby byla v garáži :-)
Vzhledem k tomu, že prodejce má ještě předešlou předváděčku a vidím jak je ten lak na 3000km uplně hotovej, chci tomu předejít. Je ale potřeba říci, že můj touareg nepůjde do běžného provozu pro předváděcí režim, měl by být na podstavci a druhá předváděčka pro lidi. Ale znáte to..

S prodejcem mám i obchodní vazby, jsem tam dlouholetý zákazník, tudíž jsem jim zakázal mýt to v jejich myčce ( jako že prý nejmodernější myčka na nová auta v EU a jo, už od pohledu to není taková ta "byznys" na OMW... Můžu tedy v klidu naklusat před předprodejem a auto si doladit jak potřebuju.

Mám ještě asi měsíc, než to půjde na značky, takže zvažuju všechny možnosti.
Na jednu stranu bych chtěl, aby to byla fakt pecka a já se nebál to půjčit ženě k Lídlu a zase na druhou stranu jsem si nekupoval Perleť za tři pětky, abych byl pak na*ranej na sluníčku, že je auto jak psí koule a v tý fólii to vypadá prostě na hovno... Dokonce i v té firmě mně bylo řečeno, že samozřejmě špatným zacházením se může poškrábat i fólie... jenže s fólií už tuplem pak nic neuděláte, si myslim...

Věřím, že běžným škrábancům svým přístupem k autu dokážu předejít ale samozřejmě počítám s tím, že kamínkům nezabráním a kvůli tomu určitě nepojedu na dálnici 70 :-)

S detailingem začínám a chci aby tohle auto prostě byla obrovská pecka, takže si nechám poradit a to jak výběrem kosmetiky tak postupu, pokud to teda nemrsknu do tý fólie... no babo raď :threaten: :D
Uživatelský avatar
Feri
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 767
Registrován: 10 črc 2013, 12:38
Bydliště: Brno

Co se dotlučenýho předku týče, hodně pomáhá nelepit se na auta před sebou (oběma předchozím autům jsem nechával lakovat kapoty a po 2 letech provozu by se ďubky daly spočítat na prstech rukou), ale po dálnicích toho moc nenajezdím (3-5tisKm ročně) :D .
Dveře mi teď někdo solidně poladil na parkovišti u Hornbachu a tomu by folie taky nezabránila (na to je havarijko), takže já osobně bych do ní nešel. Pokud o auto budeš šetrně pečevat, mikroškrábanců moc nenaděláš a při převoskovávání auta se jich relativně snadno zbavíš.

To co dáš za tu folii, je několik 5% spoluúčastí na havarijku, větším věcem stejně nezabrání a šetrným chováním se drobným poškozením vyhneš, nebo pak leštičkou odstraníš...
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Jo takhle... No tak uvidis co k tomu jeste reknou dalsi :)

Jinak predpokladam ze ta predvadecka vypadala tak jak vypadala, protoze po kazde testovaci jizde sla do mycky... Protoze 3000 km neni zadny najezd.

Reci o tom, jak je mycka moderni neposlouchat, dokud se v te mycce neco fyzicky dotyka toho auta, tak to muze byt sebesetrnejsi, ale skodu to napacha a jde jen o to, jak velkou. Touchless mycky jsou neco jineho, ale tam se to zase bud poradne neumyje, a nebo ti to smyje i veskere vosky a podle me ta agresivni chemie nepomaha ani plastum....

Ale kdyz to tvoje nebude moc jezdit nebo se to myti vyresi nejak lip, tak by to nemuselo bejt tak zly, ani kdyby to melo jezdit :)

A jinak minimalne poskozena folie se da vymenit, ale za 25 tisic si muzes nakoupit takovou vybavu, ze ja osobne bych do toho asi nesel :)
vrbic
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 dub 2014, 23:32

Nez jsem zadaval v lednu svyho Turka do vyroby, mel jsem pujcenpu aktualni predvadecku... na nekterych fotkach je patrny poskrabany lak z mycky... :threaten: http://vrbao.rajce.idnes.cz/Touareg
vrbic
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14 dub 2014, 23:32

Přesně tohle mám na mysli a chci se tomu vyhnout... :smile:
alo1
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 191
Registrován: 11 bře 2014, 12:40

ja osobne si myslim, ze pises na spatne forum - kolik lidi by ti tady poradilo "nahod na to folii a nestarej se o to". soused ma AM Vantage V12 a na nem folii od buxafol (nebo tak nejak se to jmenuje). ma to na nem bud dva nebo tri roky a folie je urcite odolnejsi nez lak. ja sam bych si zajel za nejakou foliovaci firmou (jednu muzu doporucit) a nechat si ukazat, jak vypadaji auta, co maji tuhle folii 3 nebo 4 roky a pak neni tak tezke se rozhodnout. ja sam folii nemam, ale kdyz bych byl bezny auto-spotrebitel, tak bych si ji urcite dal. aktualne mam na aute Gtechniq C1 a Exo v2 a muzu to jen doporucit.
Odpovědět