Zdar šílenci
Mám na Vás dotaz ohledně tepování .Jde mi o to jestli vždy vyndaváte sedačky. Z mého pohledu je to určitě potřeba aby se člověk všude dostal jen mám obavy z rozpojování čidla na airbag aby jednotka nenačetla chybu a nezačala svítit kontrolka. Jaké máte zkušenosti?
Naposledy upravil(a) wildT dne 11 úno 2016, 18:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod:upraven název tématu z "tepování"
Nemit klic v zapalovani a dat si pozor, aby kolejnice neponicily interier..a nejlepe momentakem utahnout srouby sedacky a bezp. pasu.. jeste si dat pozor na vyhrivani, aby se sedacka neproklekla
Neotočit klíčkem ti zaručí nenačtení závady. Pro vlastní bezpečí ale odpoj baterku. Může se stát, že zůstane nějaké zbytkové napětí (či snad statická elektřina), která airbag může aktivovat. Je to v tomhle směru choulostivý zařízení a tak při každý manipulaci s airbagem doporučuju odpojit baterku.
Tím nechci tvrdit, že je pravidlo nechám zapojeno = vystřelí airbag. Jen varuju před možným nebezpečí.
Se sedačkama jsou občas problémy. Pár pytlů už sem rozsvítil. Odteď už jedině odpojuju baterku.
Dělal sem A6 (2010 třeba) v kombíku, vyndaval sem sedačky, normálně odpojil.. vyčistil a nandal. Všechno v pohodě jakoby nic. Po pár měsících sem dělal jinou (+- stejnou), postup stejnej a pytel svítil... Bez baterky je po starostech.
I když některý nový "chytrý" auta se pak musej nějak dávat na diagnostiku po odpojení.. ale ty nedělám moc, nebo židle nevyndavám.
MB w124 300TE-24 R6, BMW E12 525 R6, BMW E28 525i (na jaře 535i), BMW E23 735i R6, BMW E30 316i, Simca 1000 1,3 rok 66
Úplný blázni jsou ty lidi... Místo na koních jezděj v medvědech
Ja sa vždy so zákazníkom dohodnem či vyberať alebo nie. Pokial je mu to jedno tak vyberám, pokiaľ to viem. kľúč nechávam vypnutý, ale pokial potrebujem niečo doladiť na volante tak ho zapnúť musím. Vždy zbehnem ku kamošovi s diagnostikou ktorý býva kúsok a je po probléme.
VW koncern zvládám zhasnou, problém je u ostatních aut.
Jinak u škrtící klapky, váhy vzduchu apod. by mělo být správně po odpojení baterky provedeno základního nastavení.
Při autonehodách se dávají zachycovače airbagů - bagy spouští pyropatrona, která je pod stálým tlakem. Právě třeba statika je dokáže odpálit (neptejte se mě jak, protože to netuším).
Kdyby někdo chtěl testovat, pár pytlů k odstřelení navíc mám
MB w124 300TE-24 R6, BMW E12 525 R6, BMW E28 525i (na jaře 535i), BMW E23 735i R6, BMW E30 316i, Simca 1000 1,3 rok 66
Úplný blázni jsou ty lidi... Místo na koních jezděj v medvědech
U mnoha aut (typicky Daimler) nastane při odpojení a znovuzapojení baterky problém s ESP, sice se hned nerozsvítí porucha, ale celej systém je třeba resetovat a hlavně nastavit středovou poluhu volantu. U aut s bezrámečkovými okny potom dojde k rozhození dojezdů do koncové polohy a okna se při zavírání dveří automaticky nepootevírají. Atd. Je lepší baterku neodpojovat a sedačky nevyndavat.