Kdy leštit?

Všeobecná diskuse na libovolné téma.
Uživatelský avatar
mathyas
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 26 srp 2011, 08:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Strach o mou práci mít nemusíš, mám ji rozloženou i bez toho ;)

Chceš mi teda říct, že auto přelešťuješ každý rok?
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel a detailingu

Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže

http://www.matejveprek.cz
Uživatelský avatar
mathyas
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 26 srp 2011, 08:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Strach o mou práci mít nemusíš, mám ji rozloženou i bez toho ;)

Chceš mi teda říct, že auto přelešťuješ každý rok?
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel a detailingu

Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže

http://www.matejveprek.cz
Uživatelský avatar
Scared
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 23 dub 2011, 15:07
Bydliště: Praha

mathyas píše:Strach o mou práci mít nemusíš, mám ji rozloženou i bez toho ;)

Chceš mi teda říct, že auto přelešťuješ každý rok?


To nechci. Já jsem zatím neleštil nikdy. :)
Ale když už do toho člověk investuje, tak je výhodné to udělat až po zimě, která je z hlediska poškození laku obvykle nejkritičtějším obdobím (zejména u negarážovaného vozu).
Uživatelský avatar
mathyas
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 26 srp 2011, 08:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

To je právě to, v čem je ta chyba, toto si myslí spousta lidí, a opět narážíš na to, že budeš auto přelešťovat každý rok, diky tomu, že je výhodnější auto leštit na jaře?

Já si třeba myslím že méně výhodné je leštění na jaře, kdy pak máš auto zadrbaný od mušek celou sezonu :mrgreen: Je to ten samej argument.

Jde o to, že když je auto dobře vyleštěno na zimu, tak pak lak trpí daleko méně, než když je v poškozeném stavu "pouze" zavoskován, i když by měl být minimálně alespoň zavoskován.
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel a detailingu

Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže

http://www.matejveprek.cz
Uživatelský avatar
pásovec
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 198
Registrován: 26 říj 2010, 18:59

dneska zavoskován a při představě, že mě letos ještě čeká v mrazu clay, leštění a min dvě vrstvy vosku, mé zápěstí na kaši pláče :mrgreen: Na druhou stranu se těším, jak si to pěkně vymazlím - okna sealantík, disky, plasty vně i uvnitř, těsnění, zárubně a kůžička ;)
Detailing Club ČR
Uživatelský avatar
Scared
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 23 dub 2011, 15:07
Bydliště: Praha

mathyas píše:To je právě to, v čem je ta chyba, toto si myslí spousta lidí, a opět narážíš na to, že budeš auto přelešťovat každý rok, diky tomu, že je výhodnější auto leštit na jaře?

Já si třeba myslím že méně výhodné je leštění na jaře, kdy pak máš auto zadrbaný od mušek celou sezonu :mrgreen: Je to ten samej argument.

Jde o to, že když je auto dobře vyleštěno na zimu, tak pak lak trpí daleko méně, než když je v poškozeném stavu "pouze" zavoskován, i když by měl být minimálně alespoň zavoskován.

O tom, že budu přelešťovat každý rok mluvíš jedině ty. Je to nesmyslná dedukce.

Mušky nejsou poškozením laku. Stejný argument to není.


Zašpiněné auto, na něm vrstva ledu a sněhu. Je zaděláno přinejmenším na mikroškábance.
Nerozporuji to, že na tom vyleštěné auto bude lépe než nevyleštěné.

Tvrdím, že obvykle je v zimním období vystaven lak auta největší míře poškození. Takže případnou kritikou a obhajobou tohoto tvrzení bych se nadále zabýval.
Uživatelský avatar
mathyas
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 310
Registrován: 26 srp 2011, 08:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Proto to tady řešíme ;) a proto jsem s tím přišel.

Argumentoval jsem muškami, protože při jejich čištění také hrozí vznik mikroškrábanců stejně jako při sundávání ledu z vozu. Jde vždy o to, jakým způsobem tyto "nečistoty" z vozu dostáváš.

Proto se pořád jak nesvéprávný ptám jestli budeš každý rok přelešťovat, když pořád argumentuješ větším poškozováním vozidel, které opodstatněné zase tak moc není. A čekám že Ti to docvakne samo.

Ať už se jedná o můj vůz, nebo o vozy zákazníků, kteří respektují zásady údržby vozidel, tak většinu z nich jsme před zimou, některé i v zimě leštili a od té doby probíhá jen pravidelná údržba a vozy jsou bez výraznějších poškození i více než 3 roky.
Poradenská činnost v oblasti čištění vozidel a detailingu

Profesionální služby, dlouhodobé ochrany vozidel, opravy kůže

http://www.matejveprek.cz
marek
Příspěvky: 7
Registrován: 18 říj 2011, 15:44

suhlas s mathyasom, lak si mozes poskodit kedykolvek pocas roka. napr. clovek s autom chodi casto do prirody - lak si moze poskodit od konarov ci na jar alebo na jesen. Ja povazujem tvrdenie ze najlepsie je lestit na jar za neopodstatnene a za mytus
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2947
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zajímavá diskuze ;) Podle mne máte pravdu svým způsobem oba. Se Scaredem souhlasím v tom, že o něco větší riziko poškození laku je v zimě. Příčinu ale nevidím ani tak ve sněhu, ledu a soli, jako spíš v množství štěrku na cestách, který lítá na auto a proti němu je poměrně těžká obrana. Při dodržování určitých zásad ale lze tento problém minimalizovat. S Mathyasem souhlasím v tom, že je víceméně jedno, kdy leštit. Jestli vyleštím na podzim nebo na jaře, většinou znamená "úsporu" pouze jedné zimní sezóny. A pokud člověk má dobře připravený auto na zimní provoz, dochází k minimálnímu poškození.
Vidím to dobře na svém autě, které mám od nového, nyní 2,5 roku. Má za sebou 2 zimní sezóny a 3 letní. Až na pár teček od kamínků na čumáku je lak jako nový, viz foto z víkendu. Lak "leštěn" (jestli se to tak dá vůbec nazvat, spíš jen čištěn) pouze pomocí Lime Prime. Na fotce již s 2mi vrstvami Swissvax Shield:

Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
Uživatelský avatar
karivop
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 13
Registrován: 24 říj 2011, 11:51

Zdravím, dle mě je taky jedno kdy se provede renovace laku. Jarní a zimní období má své + a -. Já mam třeba celou zimu auto garážované, takže škrábání moc neznám a když už mi to stojí venku a to bílé nadělení padá tak většinou auto nastartuji, nechám ho ohřát a pak jednoduše setřu košťátkem. A když mi občas stojí venku třeba celou noc tak udělám to samé radši si těch 10 min přivstanu a nechám to "slézt" než abych to škrábal jak magor a byl pak celý zmrzlí. Tím se vyvarujete poškození laku a motor vám taky poděkuje. ;) ;) A když už jsme u toho strojního leštění tak bych tady ocenil, taky diskuzi o strojním rozlešťovaní a zkušenosti s leštícími pastami, leštícími kotouči a případně leštičkami. Hodně se mi líbí kosmetika Swissvax a myslím že i přesto že jsou dražší tak, že se to odrazí na kvalitě. Ale proč to říkám. Koukal jsem, že mají též rozlešťovací pasty jako 3M nebo Menzera. Máte s tím někdo zkušenost?

PS: Omlouvám se, že jsem trochu odbočil od tématu. Případně to někam přesuňte, abych to tu nespamoval.
Odpovědět