zatření škrábanců - postupy

Všeobecná diskuse na libovolné téma.
Uživatelský avatar
Rety
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 1194
Registrován: 14 zář 2011, 10:46
Bydliště: Kunovice (Uherské Hradiště)
Obdržená poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Chtěl bych trošku rozjet diskusi na téma kdo a jak zadělává hlubší škrábance a tím myslím co jsou do plniče, základu nebo až na kov
Existuje několik postupů záležících na typu laků a čím se to zadělává. Myslím že nejvíce se používá 2 složková metoda a to barva a na to bezbarvý lak.
Pár škrábanců na různých autech jsem dělal, ale vždy mizerný výsledek za hodně času
aktuálně budu dělat Fabii 2 stříbrnou. Někdo něčím drápnul kapotu. Tužku a lak mám originál z dealerství podle VIN

Postup kterým nejspíš půjdu:
Umýt, odmastit, okolí vzít 2500-3000 pod vodou, zatřít tenkou vrstvou barvy (mám aplikátor s tupou injekční jehnou), počkat až uschne, takto takřka dorovnat s okrajem, nanést průhledný lak, počkat až zaschne, přeleštit, tadá!?

Nevyznám se v barvách, ale pomohlo by něco zasychání? ventilátor, 500W halogen z půl metra, horkovzduška, našel bych i UV lampu

Jaké jiné postupy? Nebo tipy a triky? Něco mám nasledované od Ammo, ale nevím nevím. Nebo prvně zkusit rýhu rozleštit a až co nepůjde vyplnit? Dík za tipy a triky
Uživatelský avatar
brabus
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: 28 úno 2015, 17:42
Bydliště: kousek od Brna

tužka je špatná nikdy ten odstín neseděl .
BSD maniac
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

To bych uplne ntvrdil, ja jsem jednou na oktavce jsem tuzkou zadelaval opryskany mista po kaminkcich a odstin sedel naprosto (neslo je pak poradne ani najit), ale kdyz jsem zatiral jeden skrabanec na panelu ktery byl predtim prelakovany v autorizovanem servisu (ha, ha), tak tam ten odstin byl viditelne jiny (coz je videt i na prvni pohled ze jeden panel nesedi k druhymu). Tuzka byla namichana podle kodu barvy v nejakem eshopu rovnou s podilem laku.

K tematu (mel jsem to rozepsane uz predtim): Ja jsem to delal na dubance od kaminku tak, ze jsem mel barvu i lak smichane v jednom (nevim v jakem pomeru, celou barvu mi namichal nejaky nahodny eshop), po zbrouseni a rozlesteni to vypadalo skvele (nekomu jsem to pak ukazoval a nemohl jsem to ani najit :D ), ale s tema dlouhyma ryhama az na kov to bude asi horsi.

Koukal jsem na toho Larryho taky jak se s tim tri dny natiral (na tom cernem Mercedesu), ale pak to nakonec vypadalo jako kdyz to nekdo na prasaka natre steteckem, tam mi ten vynalozeny cas neprisel ani trochu adekvatni tomu vysledku. I kdyz zas tam ta ryha byla fakt hluboka a siroka.

Pro rychlejsi vytvrdnuti urcite pomuze vyssi teplota, takze fen nebo horkovzduska, ale asi by se to chtelo zeptat lakyrnika pro konkretni info.

Paradoxne nejlepsich vysledku jsem dosahl kdyz si to nekdo prave naprasaka natral barvou sam, ja jsem auto klasicky umyl, dekontaminoval, zatreny skrabanec jsem zbrousil a rozlestil najednou po care nebyla ani stopa. I kdyz tam byla puvodni ryha mnohem velice tenka, na zaklad podle jen lehce.

Coz je dalsi vec, schvalne jsem na nabouranych dverich zkousel kolik sily je potreba aby se clovek dostal az na zaklad a zjistil jsem ze opravdu velmi malo, pritom vsechny skrabance klicem co jsem zatim videl byly vzdycky velice lehke, sotva skrz lak, jakoby ten vandal vubec nepritlacil (coz je dobre)...
fery
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 19 črc 2015, 09:12

Rety:Mám dojem že dvousložková metoda je že Ti namíchají lak s tužidlem /2K/.Mělo by to víc vydržet .Co prodávají ty spreye nebo tužky v drogerii /Motip/,tak u nádrže když na to káp benzín tak tam zůstal flek.U těch Motipů píšou že bezbarvý se má dávat jen na metalízy
Uživatelský avatar
joshiki
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2908
Registrován: 10 lis 2013, 18:30
Bydliště: CZ 30km od D2
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Všechno jde ☺ jen retuše jsou náročnější
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49

----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
fery
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 19 črc 2015, 09:12

S tím zahříváním opatrně,jednou jsem něco stříkl spreyem,dal jsem teplomet moc k tomu a rozteklo se to,tmel pod tím popraskal.
Napster
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 371
Registrován: 21 zář 2011, 18:03
Bydliště: Mladá Boleslav

Jak si psal ten postup,tak ten je OK,jen lak je lepsi fouknout pistolí. Sprej udelal vzdy vic skody,nez uzitku. Jinak zalezi na skrabanci. Nekdy staci zakapnout ryhu potom zakapnout lakem,vybrousit lak do roviny s puvodnim lakem a prelestit. Ale nepocitej,ze to bude jak novy. Jen to nebude svitit. Navic stribro je na tohle uplne nejhorší barva.
Uživatelský avatar
Rety
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 1194
Registrován: 14 zář 2011, 10:46
Bydliště: Kunovice (Uherské Hradiště)
Obdržená poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Díky za rady. Nakonec jsem s tím strávil mnoho hodin a zkoušení různé techniky, ale dopadlo to bídně. Musí se to dát profíkovi který buď udělá celej díl nebo udělá rozstřik. Dokonce jsem si vytáhnul airbrush ale ta debilní metalíza dělá bordel a nedařilo se. Hold, už škrábance fakt nezadělávám
Honza_RG
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 55
Registrován: 13 dub 2015, 10:30
Bydliště: Brno/Bratislava/Praha

fotil jsi prubezny postup? kdyztak ukaz aspon pred a po, diky
Obrázek
Uživatelský avatar
Rety
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 1194
Registrován: 14 zář 2011, 10:46
Bydliště: Kunovice (Uherské Hradiště)
Obdržená poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Když jsem viděl jak jsem to prasil, neměl jsem náladu se tím ještě chlubit
Odpovědět