Velký srovnávací test sealantů a nanopovlaků podzim 2014

Odpovědět
Uživatelský avatar
joshiki
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 2908
Registrován: 10 lis 2013, 18:30
Bydliště: CZ 30km od D2
Obdržená poděkování: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Prostě podle mě se to mělo udělat trochu jinak...
Tak si Laconi nespekuluj, ale správný detailer by měl přemýšlet nad každou nesrovnalostí... protože byť sebemenší detail může být rozhodující.
Jo a o té kapotě tě asi zklamu...mám ji už pod 2 vrstvami keramiky já :D
Naposledy upravil(a) joshiki dne 22 říj 2014, 20:55, celkem upraveno 1 x.
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49

----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2947
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

:D To mám proti těm radioaktivním ptákům, co tu lezou po stromech :threaten:
Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
Uživatelský avatar
Laconi
Moderátor
Příspěvky: 1908
Registrován: 14 črc 2013, 18:42
Bydliště: Brandýs nad Labem
Obdržená poděkování: 1 poděkování

joshiki píše:Tak si Laconi nespekuluj, ale správný detailer by měl přemýšlet nad každou nesrovnalostí... protože byť sebemenší detail může být rozhodující.
Nespekuluju protože tomuto typu ochrany zatím nerozumím, pro mě jako pro lajka je ten test srozumitelnej ;)
clean&style

Detailingové služby v Praze - laconi150@gmail.com
Uživatelský avatar
Glossworks Detailing
Moderátor
Příspěvky: 571
Registrován: 25 srp 2014, 18:14
Bydliště: Ružindol (Trnava), Slovakia

Jokishi ma predbehol s jeho postom, chcel som napísať niečo v podobnom duchu.

Klóbuk dole za námahu a pekný fotoreport.

No test by sa mal skôr nazývať Test sklených/kremíkových respektive polymerových povlakov. "NANO" neznamená názov nejakej zložky, ale označuje veľkosť (atomy, molekuly a pod... nie som chemik) Je to však mnohokrát marketingový výraz pre všemožné výrobky ktoré s touto technológiou nemajú nič spoločné. Nano môže byť detailngový výrobok, nanovosk, nanosealant, nano tekute sterace, nano sampon, nano oleje do motoru, nano cistic sedacek, nano plak, nano čokolvek. Mali by ste sa držať správneho názvu a to "polymer coatings, ceramic coatings" čiže polymerové (syntetické) alebo keramické (kremíkové, resp. s obsahom modifikovaného skla/kremíka) povlaky a vrstvy. To že je niečo keramické, alebo polymerové, nemusí znamenať že je vyrobené NANO technológiou. Videli ste niekde na Hydre napísané NANO? tipujem že aj na niektorých z testovaných výrobkov toto slovo nikde nenájdete, tak neplette ľudí...

Ochrany sa nedelia na:
detailer, vosk, sealant, nanopovlak
ale na :

-detailer (priroda, syntetika, hybrid)
- vosk (priroda, syntetika, hybrid)
- sealant (syntetika)
- polymer coating (svojim sposobom silnejsi sealant, synt. polymery - napr. Reload)
- silica ceramic coating (synt. polymery s obsahom kremíka, napr. Hydro2)
- ceramic coating (polymery s veľkým obsahom kremíka - permanentna (cca 5 rokov) napr. CeramicPro, Modesta...)


No musím rovnako súhlasiť že použitie voskov ako porovnanie je úplne zbytočné. Radšej ste mohli zvoliť ako porovnanie Sealanty, napríklad CG M-Seal, ktorý obsahuje nanomolekuly, kde je to napísané aj na obale, rovnako ako JetSeal, ktoré môžu výdržou aspoň trochu konkurovať kremíkovým povlakom.

Ešte jedna vec. BEADING nie je všetko. Ako dlho pozeráte na vozidlo keď je mokré? Poviem vám že ja osobne mám radšej keď ochrana vytvára poriadny sheeting než beading. Beading je na potešenie oka, nachvíľu, ako čerešnička na torte, no pri daždivých dňoch som radšej keď auto sheetuje a krásne sa na druhý deň leskne.

70% času v letnom období je auto suché, takže by sa mal hodnotiť aj lesk, hĺbka a "glow" a samozrejme aj ochrana, nie len výdrž, ale ochrana v pravom zmysle slova, pozorovať ako na 50:50 ošetrenej neošetrenej časti vznikajú časom škrabance od umývania a podobne...

Toť vše. No offence. :drinks:

Už ma unavuje to vysvetlovať zákazníkom laikom ktorí prídu a povedia "vy robíte na auto aj tú "nanotechnológiu???" :fool: :unknw: :nea: :cray:
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2947
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

GW: Děkujeme za přednášku, ale myslím, že nemáš úplně pravdu. Např. Wolf na svých stránkách uvádí, že se jedná o "nanocoating", DJ má v popisu, že je to "nanokeramický povlak". Ať je to jak chce, nemyslím si, že by název nanopovlak mátl lidi a většina lidí bude vědět o co jde - to jsi si nakonec i sám zodpověděl na konci.

S klasickými vosky vidím, že i ty jsi nepochopil záměr. Tyto vosky tam nejsou přímo pro test, ale spíš pro přímé porovnání a ukázku rozdílů mezi jednotlivými typy ochran. Samotný test se týká hlavně produktů na kapotě.

Beading - vidíš někde, že bychom dělali závěry na základě toho, jaký má produkt beading? Tebou zmiňovaný sheeting tam je koneckonců také.

Já jen doufám, že se tu nebudeme chytat za slovíčko, jestli se měl použít název nanopovlak nebo coating nebo něco jiného. Testy se snažíme dělat srozumitelné pro co největší okruh lidí, ne jen pro zkušenější v oboru.
Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
Uživatelský avatar
Rety
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 1194
Registrován: 14 zář 2011, 10:46
Bydliště: Kunovice (Uherské Hradiště)
Obdržená poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Díky za test. Souhlas i nesouhlas s diskutujícími. O každý typ ochrany by se mělo starat tak jak je v návodu. Třeba na CQ UK by měl jít ReLoad jako detailer(je v setu s CQUK). Což je sám o sobě sealant s docela dlouhou výdrží. Ale tak jak to je to pro účel testu stačí. Ostatní produkty mají taky určitě doporučenou péči.
Ale rád bych viděl více testů než je jen počasí. Co takhle test špinění? Buď zaaprkovat v nějakém prašném prostředí a koukat jak se na tom bude držet prach a bordel a srovnat jestli lze dolů jen vodou, případně vapkou
Některé příprvky mají tzv. Lotosový efekt.
škoda že jste předtím nezměřili tloušťku laku. Některé přípravky dají hodně a dalo by se podle toho porovnávat i kolik ubyde za určité období.

Já vím že budu na zabití, ale moc rád bych viděl co to udělá když se tím projede kartáčema :twisted:

P.S. GW Musím trošku rejpnout a opravit.

Polymer Coating není zástupce Reload. Ten je křemíkový. Viz. http://www.carpro.uk.com/reload-inorgan ... ing-500ml/ Jako polymerový bych dal třeba Optimum Opti-Seal
Uživatelský avatar
ka-spel
Registrovaný uživatel
Příspěvky: 498
Registrován: 18 bře 2013, 22:46
Bydliště: Prostějov
Odeslaná poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Pokud jde o ty testované plochy, tak samozřejmě by na to byla ideální aspoň dodávka s plochami stejné velikosti a sklonu. I tak díky za test.
Uživatelský avatar
Glossworks Detailing
Moderátor
Příspěvky: 571
Registrován: 25 srp 2014, 18:14
Bydliště: Ružindol (Trnava), Slovakia

Rety: moja chyba, diky za opravu ;)
Uživatelský avatar
soray
Administrátor
Příspěvky: 2947
Registrován: 26 říj 2010, 14:30
Bydliště: Králův Dvůr
Odeslaná poděkování: 6 poděkování
Obdržená poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Rety: Špinění a další vlastnosti se samozřejmě sledovat budou, je to i napsané ke konci testu :smile:
Tloušťka laku by byla určitě zajímavá, ale nemám měřák, tak snad někdy příště :blush:

Do kartáčů s autem nepojedu, to po mě nechtějte :D Na test odolnosti by se možná dal sehnat nějaký vysloužilý díl.
Obrázek M: mjaros@detailingshop.cz T: +420602542150
wildT
Moderátor
Příspěvky: 3761
Registrován: 06 dub 2012, 22:42
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

GW ma sice pravdu, na druhou stranu je proste to potreba brat jako jednoduchy test "pokrocilych ochran", jestli to marketing pojmenoval jako nanopovlak nebo ceramic coating je uz podle me celkem fuk.

Podle me je proste podstatne, ze je to typ ochrany, kterej mi zajisti ze nebudu auto lestit 2x rocne (coz tady spoustu lidi bavi a nic proti tomu, ale me uz to moc nebavi; popravde receno mam mnohem vetsi uspokojeni kdyz nekomu ze zaslyho auta udelam na chvili zase novy, to me na tom bavi; ale abych furt lestil svoje auto ktery vypada jak showcar behem celyho roku tak jako tak, to me moc neba) a ze ten povlak si udrzi svoje vlastnosti (uv ochrana, sheeting, lesk, hloubka) po celou dobu, co bude na aute drzet.
Odpovědět