Stránka 2 z 19

Re: Co použít po leštění před voskem ?

Napsal: 28 úno 2017, 13:07
od Frozz
Odmastil bych IPOU, nebo nějakým čističem na stejné bázi (Carpro Eraser, Gyeon Prep) a pak aplikoval vosk (jaký máš?). Můžeš to udělat ale i tak, že neodmastíš a přímo aplikuješ vosk, já preferuju první přístup.

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 01 bře 2017, 14:07
od martinhipi
Ahoj, mohli byste mi někdo přiblížit postup, jakým připravujete reálně auto pro další garáživé/zahradní/venkovní mytí? Je tu spousta detailerů, kteří využívají obecní myčky a wapky, pak jedou do garáže nebo na zahradu a tam detailují...
Rozvedu můj dotaz trošku:
Mám dílnu, kde chci auto detailovat. Mám WAPku, která je asi 1km od dílny. A teď:
- Pojedu na wapku a sundám komplet nejhorší špínu, podběhy, atd.
- nemůžu tam mýt kýblem (a na díně taky ne), takže musim někde poblož WAPky umýt kýblema (2) a zpět na WAP na osprchování? Jak toto řešíte?
- pak usuším a přesunu se na dílnu
- na dílně provedu nějakým detailerem opět omytí prachu a částeček co jsem stihl nasbírat po cestě na dílnu z WAPky
- pokračuju postupem dle požadované práce podle potřeby(dekontaminace,...)

Jde mi hlavně o ty přejezdy mezi WAP, dílnou (garáží,...) případně kde mejete, když na WAP je zakázáno mytí vlastní kosmetikou, kýblema,atd.

+ jak myjete kola? Na WAPce?
- osprchuju, vyjedu, nanesu produkty, vykartáčuju/štetcuju, opláchnu, stejně tak i podběhy rovnou na místě? A co na to ostatní, co za Vámi čekají frontu, pokud se tak děje... :)

Díky.

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 01 bře 2017, 14:50
od c4eX6
Já osobně bych to v tvém případě řešil tak, že bych na WAPce z auta sundal to nejhorší (tzn. aktivní pěna plus oplach) a pak bych doma v garáži auto umyl bezoplachově do čista (tzn. ONR).
Záleží v jak moc dobré kondici náš lak, bezoplachové mytí asi nikdy nebude tak šetrné jako klasické mytí - 2BM např., ale pokud použiješ správnou metodu a prostředky, dosáhneš tak velmi dobrých výsledků.
Podle mě je bezoplachové mytí furt lepší jak šudlání detailerem..

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 01 bře 2017, 15:50
od Napster
Myti vlastni kosmetikou na verejnych wapkach je zakázáno. Nicmene ja mam u nas dohodnuto na wapce pokud neni provoz,tak si tu bud klidne hodinu. Seznamil jsem obsluhu s pripravkama,co pouzivam a bylo po problemu navic pokud tam je obsluha,tak mi dava 25% myciho casu navic i dopoledne (vecer to mame od 20-6hod). Myslim si,ze kybl se samponem a kbelik s cistou vodou jim vadit nebude,kdyz se jich zeptas. Jinak ja mam u dilny plac,wapku a vse potrebne,ale jsem linej to vse tahat a uklizet a navic v MB jsem 5x denne,proto meju svoje auto ze 70% tam.

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 01 bře 2017, 21:45
od BigBang
Odpověď z vedlejšího nováčkovskýho tématu
boriso1 píše:Aha. par don. :)
Tak PREP teda vynechavam.
postup som chcel zvolit takto...

Pouzijem TAR.
Potom by som chcel pouzit CLAY (toho sa ale trochu bojim.:( ) Skusim test zo sacikom ci to je vlastne aj treba.
Potom auto umyjem obycajnym samponom bez vosku. (na umyvanie uz osterneneho laku pouzivam toto: https://www.detailingshop.cz/predmyti-- ... utosampon/

Po umyti pouzijem lestenku bud tu od MG alebo co si mi poslal. (DAKUJEM)
Auto este lestene nebolo. nema zly lak ale najdu sa poklesky :D tak to chcem skusit rucne.
A nakoniec tem MG GC CM vosk (ten uz mam a je super)

A pred zimou som daval po umyti aj WET COAT

Ci? :idea:

Dakujem!!!!
Nemáš se za co omlouvat, vzhledem k tomu, že se seznamuješ, ptáš se na produkty - konzultuješ výběr. Též vzhledem k tvému uvažovanému postupu není potřeba.

První umýt od špíny šamponem, potom odstraňovač rzi, asfaltu, příp. clay (i když to na mě dělá dojem, že se se ho bojíš jak čert kříže). Po odstraňovači rzi pořádně spláchnout vodou, stejně tak po tar removeru, po clayi pak taky spláchnout vodou, nebo ještě líp ještě jednou vzít šamponem (v případě vynechání claye to platí po asfaltožroutu). Následně můžeš nanášet/leštit leštěnku a na závěr vosk. Wetcoat je podle mě takový nejnutnější řešení, když je vosk mrtvej a nemáš čas na „celej rituál“ ;)

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 02 bře 2017, 06:48
od boriso1
Dakujem velmi moc! Mas u mna pif! ;) Este poslednu amatersku otazku prosim a uz koncim :) Ktora lestienka je lepsia na rucne lestenie? Ta MG je s microabrazivami. To je asi vhodnejsie na strojne lestenie. Ci? Alebo to mozem robit aj rucne? ci je lespie pouzit pre rucne lestenie Valetpro Purple ktoru si mi poslal. Vdaka

Re: Co použít po leštění před voskem ?

Napsal: 02 bře 2017, 11:18
od Shorty.
Shorty. píše:Ahoj chtěl bych se zeptat co použít po leštění před aplikací vosku ?

Mám v plánu toto:
1. Předmytí aktivní pěnou
2. Umýt
3. Dekontaminace laku pomocí Clay
4. Jednostupňové leštění pomocí pasty Menzerna 2500
5. ???? nějaký čistíč laku od Dodo či opěšt pastu Menzerna 3000 nebo glaze ?
6. Voskování

Děkuji všem za rady :)
Omlouvám se za spožděnní k mému tématu jak sem se ptal. Tak sem pročítal tady pár článků. Tak sem uvažoval po dekontaminaci buď lak poté odmastit teda IPOU a nebo bych použil buď: Dodo Juice Lime Prime Pre-wax a nebo Dodo Juice Basics of Bling Prep Polish ? Vosk sem přemýšlel buď nějaký tuhý třeba Dodo Juice Purple Haze a nebo tekutej Bilt Hamber Hydra Wax nebo něco od Meguiars :) Každou radu vítám :)

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 14 bře 2017, 00:00
od boriso1
Chcem sa spytat. Pri kompletnom detailingu umyvanie clay lestenie vosk treba auto vzdy po kazdom kroku oplachnut ci umyt? Napr. auto na zaciatok umyjem ususim. Pouzimej dekotaminacia-> oplach?-> lestenie-> oplach?-> vosk 2x...
Ci staci oplach iba bedzi dekontaminaciou a lestenim? Dik moc

Re: Konzultace postupů – téma pro nováčky

Napsal: 14 bře 2017, 00:31
od HonzaD
Po dekontaminaci urcite oplach. Pokud lesteni znamena rucni aplikaci lestenky pred nanesenim vosku, je oplach naopak nezadouci.

Re: Nováček, pomoc s výběrem produktů :-)

Napsal: 15 bře 2017, 10:37
od Pískal
Zdravím, rád bych vás požádal o pomoc, jelikož si stále nejsem jistý co a jak. Na autě (červený nemetalický lak) mám spousty drobných škrábanců, pravděpodobně od předchozího vlastníka, způsobených mytím v myčce. Stav vypadá podobně jako na obrázku, mělo by se tedy snad jednat o opravitelné vlásečnice "swirls".

Jelikož mi to vadí, už delší dobu uvažuji nad tím, jak se tohoto jevu zbavit. Postup mám v základu už promyšlený, nicméně si nejsem jistý prostředky, viz níže v bodech :).

1.) umýt auto
2.) měkkým clay barem vyčistit auto
3.) použít orbitální leštičku (MEGUIAR'S DA Polisher / Dodo Juice Buff Daddy 500W / Shine Mate ERO600)
4.) a teď nastává hlavní dilema ohledně kotoučů a past...preferoval bych něco s dobrým poměrem cena/výkon (výsledek nemusí být zcela neprůstřelný, nicméně na slunci by lak měl vypadat hezky leskle a celistvě). Pokud by to šlo spáchat jedním druhem pasty a kotouče, bylo by to ideální (viz něco jako ze str. 232). Uvažované varianty níže.
- k Meguiars bych musel nejspíše mimo kotouč a ultimate compound, dokoupit i unašeč, který není v balení (ničí se, nebo to vydrží?) Dodo a Shine by unašeč již měly mít
- 3M pasta (zelená/žlutá) + kotouč (tato varianta mě zaujala vzhledem k poloviční ceně oproti Menzerna FG400 a faktu, že bude nejspíš kvalitnější než Meguiars, asi nejvíce)
- Menzerna FG400 + vhodný kotouč - kolik pasty může cca padnout na celé auto?

Za doporučení nejvhodnějších prostředků předem velmi děkuji.

Ilustrační obrázek poškození