Tak nějak se posledních 14 dní propracovávám k tomu, čemu vy říkáte "detailing" a moje žena "šudlení" auta . Vlastně to všechno odstartovala na nějakém webu reklama na Meguiars a následné zhlédnutí jejich videí a já najednou chtěl mít taky čisté a lesklé auto bez škrábanců. A taky jsem náhodně narazil u jednoho prodejce autodílů na výprodej nějakého claye, brusných a leštících past... Zatím poslední investice byla koupě leštičky,žádná značka, ale má tvar profi leštičky,1100W a regulovatelné otáčky. Regulovatelnost otáček je slabší a překvapilo mě,jak je těžká. Ale co bych asi chtěl za 1500,- ? Prostě něco pro začátek, co by mě případně nemrzelo nechat válet v garáži.
Začal jsem samo umytím a clayem a teprve při použití claye jsem poznal,co za bordel na laku vozím. Nesnáším silničáře s tím jejich asfaltošpricem ,na laku byla spousta malých asfaltových teček a jelikož je lak tmavěmodrá metla, nebyly až tak vidět jako cítit hmatem. Asi začnu trochu obšírněji, ale jsem uplný začátečník. Když tedy nepočítám umytí auta několikrát do roka šamponem a občasné naleštění neruznější směsicí leštěnek jako tempo, autobalsam a spol. Auto má už přes 20let a posledních 5 let každodenního provozu je na laku už znát. Je mi jasné,že oprýskaný lak od kamínků na kapotě žádný detailing nespraví, ale přesto si myslím,že mu ani neuškodí.
Tak teď konkrétní dotaz. Ačkoliv jsem při použítí brusných a leštících past dosáhl oživení laku a lesku,pořád zůstávají v laku jemné rýhy. Může to být tím,že na leštičku málo tlačím? Nebo použítím levnějšího kotouče, případně těch past? A když nanesu leštičkou brusnou nebo leštící pastu na plochu cca 50x50cm,jak dlouho ji mám leštit? Stává se mi totiž,že pasta jakoby vyschne a "lepí" se do takových fleků,které pak musím přetřít hadrem. Váhám,jestli nekoupit ten Scratch X od Meguiars,poradil by si s tím líp ? Jeden známý mechanik,co fušuje sem tam do laku mi řekl,že on používá jedině 3M pasty za cca 1000,- a kotouč taky 3M za cca 600,-. Možná věděli,proč ty moje pasty prodávají běžně do 400,- a ve výprodeji byly za 50,- :P
Tak kdybyste někdo měli nějakou radu a chuť, tak napište. Ať to moje "učení" není mučení ! Dík
Škrábance v laku
- soray
- Administrátor
- Příspěvky: 2947
- Registrován: 26 říj 2010, 14:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 12 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- BigBang
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 3320
- Registrován: 19 říj 2011, 23:29
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
tohle už SRP nedá bez ztráty kytičky, nehledě na to, že tě to bude pořád sr.t
GERMAN ENGINEERING...(\X/)
Fóbie a Šurikeny ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
Fóbie a Šurikeny ... a Hliník?
kdyby po mně byla sháňka, tak vwvw(makovej závin)centrum.cz
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: 29 led 2013, 00:23
Myslíte, že by to šlo pořešit rukou s Menzernou FG 400??? M. Phillips to zkoušel na 3000 trizacu a dopadlo to skvěle, ale já nikdy nezkoušel FG400 rukou, ale s rotary i DA má skvělé výsledky.
http://www.autogeekonline.net/forum/ask ... 400-a.html
http://www.autogeekonline.net/forum/ask ... 400-a.html
- Bejby
- Partner DCČR
- Příspěvky: 795
- Registrován: 01 bře 2013, 22:31
- Bydliště: Chomutov
Já zkoušel leštit ručně FG400 a PF2500 a dosáhl jsem skvělýho výsledku. Leštil jsem obyčejnou MF utěrkou
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: 29 led 2013, 00:23
jinak škoda je, že menzerna tak děsně maskuje, jinak by to byla, aspoň podle toho, co čtu, super náhrada za Gtechniq P1 při ručním leštění...
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 08 lis 2012, 22:04
- Bydliště: Otrokovice
tak se to jakžtakž povedlo, ikdyž dokonalé to není, ale to není mů lak celkově, přejet to strojně by bylo to pravé ořechové...
Smutné je, že jsem stihl jen jednu vrstvu vosku, na druhou vrstvu jsem chtěl nacoufat do garáže, ale buď se někam při wapování dostala voda (motor jsem ale nedělal), nebo nevím co se stalo, ale auto jsem nenastartoval... Tak včera odtah do servisu a dnes čekám co s tím je a kolik ta sranda bude stát...když se daří, tak se daří...hlavně, že mám auto navoskované )
Smutné je, že jsem stihl jen jednu vrstvu vosku, na druhou vrstvu jsem chtěl nacoufat do garáže, ale buď se někam při wapování dostala voda (motor jsem ale nedělal), nebo nevím co se stalo, ale auto jsem nenastartoval... Tak včera odtah do servisu a dnes čekám co s tím je a kolik ta sranda bude stát...když se daří, tak se daří...hlavně, že mám auto navoskované )
Megane II Grandtour