Chronologie postupů
Napsal: 19 úno 2012, 18:19
Pár technologických postupů, které mohou pomoci při orientaci.
Vůz na kterém nikdy nebyl prováděn proces údržby:
mytí - čištění laku - korekce laku - protekce
mytí - nejdřív očistit špinavé části(kola, podběhy, motor, zárubně) šamponem, po mytí vysušit
čištění laku - odstraňovač téru, odstraňovač rzi, clay, odstranění vosku
korekce laku - leštění laku od škrábanců, oxidace a vad laku, abrazivně pouze strojně(větší účinnost), ručně pouze bezabrazivně(nevznikají hologramy)
protekce - přípravky volit dle následného provozu vozidel, pastové vosky pro méně používané vozy o které se majitelé pravidelně starají a mají péči jako vášeň, pro vozy více používané kde není možnost pravidelné údržby s vyššími nároky na provoz vozu použijte anorganické povlaky
Vozy nové, nebo po korekci laku
mytí - čištění laku - protekce
mytí - šamponem šetrným k protekci, nutno vůz vždy vysušit, v ideálním případě doleštit detailerem dle potřeby
čištění laku - odstranit tér, odstranit poletavou rez, clay, odstranění zbytků staré ochrany, dle následné ochrany(pokud to dovoluje) můžete použít polituru pro vylepšení vzhledu
protekce - přípravky volit dle následného provozu vozidel, pastové vosky pro méně používané vozy o které se majitelé pravidelně starají a mají péči jako vášeň, pro vozy více používané kde není možnost pravidelné údržby s vyššími nároky na provoz vozu použijte anorganické povlaky. Nyní lze také přecházet mezi typy ochrany.
- četnost této operace dle zvolené ochrany a k ní doporučených intervalů údržby, respektive obnovy či výměny.
Mytí
vyčištění špinavých částí - navlhčení vozu(předmytí) - mytí šamponem - vysušení - doleštění - impregnace plastů/pryží - okna
Leštění
mytí - clay - odstranění staré protekce - jemné leštění - hrubé leštění - jemné leštění - doleštění - protekce
Pro DetailingClub.cz vytvořil Matěj Vepřek.cz
Vůz na kterém nikdy nebyl prováděn proces údržby:
mytí - čištění laku - korekce laku - protekce
mytí - nejdřív očistit špinavé části(kola, podběhy, motor, zárubně) šamponem, po mytí vysušit
čištění laku - odstraňovač téru, odstraňovač rzi, clay, odstranění vosku
korekce laku - leštění laku od škrábanců, oxidace a vad laku, abrazivně pouze strojně(větší účinnost), ručně pouze bezabrazivně(nevznikají hologramy)
protekce - přípravky volit dle následného provozu vozidel, pastové vosky pro méně používané vozy o které se majitelé pravidelně starají a mají péči jako vášeň, pro vozy více používané kde není možnost pravidelné údržby s vyššími nároky na provoz vozu použijte anorganické povlaky
Vozy nové, nebo po korekci laku
mytí - čištění laku - protekce
mytí - šamponem šetrným k protekci, nutno vůz vždy vysušit, v ideálním případě doleštit detailerem dle potřeby
čištění laku - odstranit tér, odstranit poletavou rez, clay, odstranění zbytků staré ochrany, dle následné ochrany(pokud to dovoluje) můžete použít polituru pro vylepšení vzhledu
protekce - přípravky volit dle následného provozu vozidel, pastové vosky pro méně používané vozy o které se majitelé pravidelně starají a mají péči jako vášeň, pro vozy více používané kde není možnost pravidelné údržby s vyššími nároky na provoz vozu použijte anorganické povlaky. Nyní lze také přecházet mezi typy ochrany.
- četnost této operace dle zvolené ochrany a k ní doporučených intervalů údržby, respektive obnovy či výměny.
Mytí
vyčištění špinavých částí - navlhčení vozu(předmytí) - mytí šamponem - vysušení - doleštění - impregnace plastů/pryží - okna
Leštění
mytí - clay - odstranění staré protekce - jemné leštění - hrubé leštění - jemné leštění - doleštění - protekce
Pro DetailingClub.cz vytvořil Matěj Vepřek.cz