Clay - co to je
Napsal: 19 úno 2012, 19:28
Lak vozu i když je po umytí krásně lesklý a zdá se být čistý, často bývá špinavý a zoxidovaný.
Jak je to možné? To si vysvětlíme v tomto článku.
Jak může být lak po umytí špinavý když je krásně lesklý? Ač se to zdá neuvěřitelné, lak je špinavý i po umytí, tento fakt potvrzuje například výskyt téru a poletavé rzi, která v letních měsících trápí nejednoho majitele vozu.
Také je nelze umýt běžným šamponem, že?
Přítomnost tohoto znečištění zjistíte jednoduše, vůz umyjte a vysuště. Viditelné budou pouze kapičky téru a větší zrnka poletavé rzi a to především u světlých barev, zbytek je dokonale skryt před vašimi zraky, ovšem toto znečištění je důvodem, proč se Váš vůz špiní rychleji než by jste si přáli.
Po umytí vozu a jeho vysušení přejeďte suchou rukou po laku. Když je znečištěný, tak jakoby "šustí" při přejíždění rukou a jsou cítit droboulinké hrbolky.
Jak jednoduše lak vyčistit?
Snadná odpověď - přípravky typu Clay!
Clay
Jedná se o plastickou hmotu se speciálním složením, která umožňuje, při dostatečné lubrikaci čištění laku efektivním a šetrným způsobem.
Clay před použitím:
![](http://www.matejveprek.cz/wp-content/uploads/Audi_A4_Avant_TDi_07374.jpg)
Clay po použití na jednom dílu karoserie:
![](http://www.matejveprek.cz/wp-content/uploads/Audi_A4_Avant_TDi_07375.jpg)
Clay je nabízen v několika stupních hrubosti
Dle informací od výrobce se rozlišují hmoty Clay takto:
Hard - používají jej lakýrníci, když dojde při nedostatečném zakrytí vozu k poprášení nelakovaného dílu lakem.
Medium - používá se u silně znečištěných automobilů, a u automobilů u kterých nebyla provedena renovace laku.
Soft - používá se u vozidel, která mají provedenou renovaci laku.
Doporučuji si najít takového výrobce, který toto členění nerozlišuje, nerozlišené hmoty Clay pracují lépe. A nebo pokud to výrobce či prodejce rozlišuje, vyžádejte si předváděcí akci a vyzkoušejte si jak se Vám s tou či onou hmotou pracuje, neřiďte se popisem, ale zkušeností.
NÁVOD POUŽITÍ:
Doporučuji nejdříve chemicky vyčistit lak od téru a poletavé rzi, prodloužíte životnost Clay, lépe se Vám bude pracovat a povrch bude o mnoho čistější.
Připravený kus hmoty Clay rozhněteme, nejlépe za pokojové teploty.
Použijeme přípravek typu Quick Detailer pro lubrikování a nebo přímo určený lubrikant na hmotu Clay.
Poprášímě rovnoměrně, dostatečným množstvím lubrikantu díl, který chceme čistit. A trochu nalubrikujeme i samotný připravený Clay.
Pak už jen rychlými rovnými pohyby se pohybujeme po dílu.
NIKDE NÁM NESMÍ CLAY ZADRHÁVAT, RIZIKO VZNIKU DROBNÝCH ŠKRÁBANEČKŮ.
Stejně tak by neměl být na voze písek, nebo kamínky.
Špinavou stranu složíme k sobě a zahněteme. NIKDY NEPOUŽÍVÁME OBĚ STRANY CLAYe. Vždy musí být minimálně jedna strana čistá, aby Clay fungoval správně a absorboval nečistoty do sebe.
Jak je to možné? To si vysvětlíme v tomto článku.
Jak může být lak po umytí špinavý když je krásně lesklý? Ač se to zdá neuvěřitelné, lak je špinavý i po umytí, tento fakt potvrzuje například výskyt téru a poletavé rzi, která v letních měsících trápí nejednoho majitele vozu.
Také je nelze umýt běžným šamponem, že?
Přítomnost tohoto znečištění zjistíte jednoduše, vůz umyjte a vysuště. Viditelné budou pouze kapičky téru a větší zrnka poletavé rzi a to především u světlých barev, zbytek je dokonale skryt před vašimi zraky, ovšem toto znečištění je důvodem, proč se Váš vůz špiní rychleji než by jste si přáli.
Po umytí vozu a jeho vysušení přejeďte suchou rukou po laku. Když je znečištěný, tak jakoby "šustí" při přejíždění rukou a jsou cítit droboulinké hrbolky.
Jak jednoduše lak vyčistit?
Snadná odpověď - přípravky typu Clay!
Clay
Jedná se o plastickou hmotu se speciálním složením, která umožňuje, při dostatečné lubrikaci čištění laku efektivním a šetrným způsobem.
Clay před použitím:
![](http://www.matejveprek.cz/wp-content/uploads/Audi_A4_Avant_TDi_07374.jpg)
Clay po použití na jednom dílu karoserie:
![](http://www.matejveprek.cz/wp-content/uploads/Audi_A4_Avant_TDi_07375.jpg)
Clay je nabízen v několika stupních hrubosti
Dle informací od výrobce se rozlišují hmoty Clay takto:
Hard - používají jej lakýrníci, když dojde při nedostatečném zakrytí vozu k poprášení nelakovaného dílu lakem.
Medium - používá se u silně znečištěných automobilů, a u automobilů u kterých nebyla provedena renovace laku.
Soft - používá se u vozidel, která mají provedenou renovaci laku.
Doporučuji si najít takového výrobce, který toto členění nerozlišuje, nerozlišené hmoty Clay pracují lépe. A nebo pokud to výrobce či prodejce rozlišuje, vyžádejte si předváděcí akci a vyzkoušejte si jak se Vám s tou či onou hmotou pracuje, neřiďte se popisem, ale zkušeností.
NÁVOD POUŽITÍ:
Doporučuji nejdříve chemicky vyčistit lak od téru a poletavé rzi, prodloužíte životnost Clay, lépe se Vám bude pracovat a povrch bude o mnoho čistější.
Připravený kus hmoty Clay rozhněteme, nejlépe za pokojové teploty.
Použijeme přípravek typu Quick Detailer pro lubrikování a nebo přímo určený lubrikant na hmotu Clay.
Poprášímě rovnoměrně, dostatečným množstvím lubrikantu díl, který chceme čistit. A trochu nalubrikujeme i samotný připravený Clay.
Pak už jen rychlými rovnými pohyby se pohybujeme po dílu.
NIKDE NÁM NESMÍ CLAY ZADRHÁVAT, RIZIKO VZNIKU DROBNÝCH ŠKRÁBANEČKŮ.
Stejně tak by neměl být na voze písek, nebo kamínky.
Špinavou stranu složíme k sobě a zahněteme. NIKDY NEPOUŽÍVÁME OBĚ STRANY CLAYe. Vždy musí být minimálně jedna strana čistá, aby Clay fungoval správně a absorboval nečistoty do sebe.