Při procházení fotek pár odvedených prací už mám na parní čistič trošku názor a můžu se o něj podělit a pomoct s rozhodováním jestli páru pořidit či nikoliv.
Na co je použitelný?
Některé firmy párou dokonce umývají celá auta, jenže při práci používají stroje za desetitisíce, takže o takových strojích se bavit nebudeme, jelikož pravděpodobnější pořízení je stroje třeba za 5 tisíc, který na takovéto práce v pohodě dostačuje, ikdyž je to jako s wapkou-dá se umývat i se 120bar ale lepší je více, ale taky to stojí víc peněz.
Takže konec pokecávání, jde se na věc:
Pára dokáže relativně krásně uvolnit mouchy bez nutnosti jinak použít hodně zásaditou/alkalickou chemii npř APC, která by mohla dělat neplechu na jistých materiálech jako černé nebarvené plasty,gumová těsnění apod.
Fotky mušek odhaduju zaschlých 2-4 měsíce:
Působením vlhkosti a vysoké teploty se tyto organické složky/bílkoviny poměrně dobře rozmočí a jdou dolů.
Nemůžete zase čekat, že to půjde úplně samo jen pohledem, ale je zapotřebí zanedbatelně úsilí oproti práci bez páry.
Mimochodem tohle jsem nejdřív zkoušel APC 1/10 a odmáčení 5-10minut a byl efekt zhruba poloviční než při umývání párou.
Další dobrým použitím je odmaštění kolejnic sedaček.
A super podpůrná věc pro různé mastné(oleje, vazelíny,čokolády apod) fleky na textilu.
Třeba na disky se mi pára neosvědčila vůbec a na karoserii krom mušek je to taky k ničemu.
Na čištění kůže jsem se zatím neodvážil...nejdřív musím sehnat nějaké kožené sedačky z vrakáče.
Takže pokud někdo už kůži s párou čistil, dejte info a podělte se
Parní čistič-jaké má využití?
- joshiki
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 2908
- Registrován: 10 lis 2013, 18:30
- Bydliště: CZ 30km od D2
- Obdržená poděkování: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Aktuálně na fb http://www.mytiauthodonin.cz
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
Archív na DC.CZ http://detailingclub.cz/viewforum.php?f=49
----------------------------- info@mytiauthodonin.cz 606 300 056
- Michail
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 549
- Registrován: 08 srp 2014, 12:11
- Bydliště: Černovice
Je fajn, že jsi založil takové téma. Docela by mě zajímalo, jestli na takové ty drobné práce stačí i něco takového Kärcher SC 1, nebo je opravdu nutné dívat se v jiné cenové kategorii? Jedná se mi o použití jen na takové to domácí čištěníčko, žadná velká věda.
F**k me, I'm FRENCH!
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 06 dub 2012, 22:42
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Urcite, ja mam obycejny steam cleaner za 27 liber (tehdy presne 999 Kc) a slouzi dobre uz pres rok a pul. Hlavne aby to melo nejakou hadici a nastavce, coz ten Karcher myslim ma ale az v provedeni Floor Kit, takze bych urcite priplatil a vzal ten.
Jinak dneska jsem parou vycistil zaschlou barvu na zed v koberci v kufru, to treba nevim cim bych dostaval pryc jinak.
Jinak dneska jsem parou vycistil zaschlou barvu na zed v koberci v kufru, to treba nevim cim bych dostaval pryc jinak.
- Michail
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 549
- Registrován: 08 srp 2014, 12:11
- Bydliště: Černovice
Díky, mrknu se i po příslušenství
Dalo by se parou nahradit tepování sedaček? Případně s jakým postupem?
Dalo by se parou nahradit tepování sedaček? Případně s jakým postupem?
F**k me, I'm FRENCH!
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3761
- Registrován: 06 dub 2012, 22:42
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jo, da, v zasade nastrikat cistic, prebehnout parou, trochu podrbat kartacem a utrit uterkou. Glossworks Detailing to tady nekde popisoval podrobneji, ale nemuzu to najit
- Michail
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 549
- Registrován: 08 srp 2014, 12:11
- Bydliště: Černovice
To zní jako zajímavá alternativa
Co následné schnutí? Třeba co se týče textilních sedaček.
Co následné schnutí? Třeba co se týče textilních sedaček.
F**k me, I'm FRENCH!
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 106
- Registrován: 16 črc 2015, 13:02
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Schne to velmi rychle (oproti tepu), ale musíš použít jen páru bez APC apod.
Pára dokáže dobře uvolňovat kdejaké nečistoty, ale nesmí se to přehnat s dobou působení na jednom místě. Pak dojde rychle k přehřátí a spálení třeba koberečku (to se mi i stalo)
Každopádně doporučuju používat s přiložením mikrovlákna jako to dělá Larry.
Pára dokáže dobře uvolňovat kdejaké nečistoty, ale nesmí se to přehnat s dobou působení na jednom místě. Pak dojde rychle k přehřátí a spálení třeba koberečku (to se mi i stalo)
Každopádně doporučuju používat s přiložením mikrovlákna jako to dělá Larry.
- Jan_Praha
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 31
- Registrován: 30 bře 2015, 19:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Para je super, pouzivam ji na spary, musky a hlavne cisteni sedacek a interieru misto tepovani. Jestli vsak hledas variantu parniho stroje, ktery dokaze konstantne pumpovat stejny tlak pary, nebo alespon dostacujici- napr pro vycisteni celeho interieru bez cekani, bohuzel nejlevnejsi cenovka bude kolem 80tisic, ja jsem bral masinku kolem 100 a jsem spokojeny
Auto je pak bez zapachu, mnel jsem v planu prikoupit i ozon, ale zatim nebylo potreba.
Neskutecne mnoho parnich cisticu udavaji parametry, ktere realne nesplnuji, napr tlak pary je standardne udavan na bojleru, ale malo kto uvede na vystupu z trisky. Take kdyz je levnej a klesa tlak, tak to spis "chcije" vodu.
Na musky a spary se muze vyplatit i neco mensiho, ale na textil pocitej s investici.
Co se tyce kuze, je to fajn, protoze usetris na cistici a kuze se krasne otevre, pak je ten cistici efekt nekde jinde. Proste parada
Osobne dle typu kuze kombinuju paru s cisticem, ale je to vhodne delat prez redukci a polstarky na kuzi, tu redukci sezenes kolem 3tis.
Auto je pak bez zapachu, mnel jsem v planu prikoupit i ozon, ale zatim nebylo potreba.
Neskutecne mnoho parnich cisticu udavaji parametry, ktere realne nesplnuji, napr tlak pary je standardne udavan na bojleru, ale malo kto uvede na vystupu z trisky. Take kdyz je levnej a klesa tlak, tak to spis "chcije" vodu.
Na musky a spary se muze vyplatit i neco mensiho, ale na textil pocitej s investici.
Co se tyce kuze, je to fajn, protoze usetris na cistici a kuze se krasne otevre, pak je ten cistici efekt nekde jinde. Proste parada
Osobne dle typu kuze kombinuju paru s cisticem, ale je to vhodne delat prez redukci a polstarky na kuzi, tu redukci sezenes kolem 3tis.
Líbí se Vám naše práce? Sledujte nás na Facebooku a kliknete Like, ať to víme i my
Uz nejsme SteamCar Detailing Studio, ale RoyalDetail !
- Michail
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 549
- Registrován: 08 srp 2014, 12:11
- Bydliště: Černovice
Já asi nebudu zas tak náročnej Chci to maximálně pro sebe, takže i kdybych interiér dělal dva dny, tak mě to moc nenaštve. Kärcher už je doma, během zimy budu snad testovat, co to umí
F**k me, I'm FRENCH!
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
K4M Renault Mégane Coupé 1.6 16V, r. v. 1999
F4R Renault Laguna GrandTour 2.0 16V, r. v. 2006
- Glossworks Detailing
- Moderátor
- Příspěvky: 571
- Registrován: 25 srp 2014, 18:14
- Bydliště: Ružindol (Trnava), Slovakia
Ja mám Kaercher 5.800c a na kožu mi zatiaľ postačuje Viď čistenie kože tu
Trochu ma mrzí veľkosť nádržky. Pri naparovaní je to v poho, ale pri funkcii VapoHydro kedy ide voda/para 50/50 sa míňa docela často. Na čistenie diskov, motora, zádveria a podvozkových častí však treba niečo silnejšie ako spomenul SteamCar. Pozrite si na FB profil Claudio F. Rossoni a jeho fanpage Estudio Rossoni CarDetail. Je to fakt detailista ktorý odvádza "hodinársku prácu" ( leští dokonca aj výfuk od zvodov až po koncovku, detailuje všetky hadičky a lanká podvozku atd..) Má tam dosť videí s použitím parného čističa. Ten však stojí 2-3tis € (sme to s lukascruzom hľadali na nete)
Na mušky ma to nikdy nenapadlo použiť. Super nápad Joshiki, zas som o niečo múdrejší. Díky. Odstranovač mušiek od fotra z práce som už minul a VP prewash mi na mušky vobec nefungoval, takže parný čistič bude mať ďalšie využitie.
Trochu ma mrzí veľkosť nádržky. Pri naparovaní je to v poho, ale pri funkcii VapoHydro kedy ide voda/para 50/50 sa míňa docela často. Na čistenie diskov, motora, zádveria a podvozkových častí však treba niečo silnejšie ako spomenul SteamCar. Pozrite si na FB profil Claudio F. Rossoni a jeho fanpage Estudio Rossoni CarDetail. Je to fakt detailista ktorý odvádza "hodinársku prácu" ( leští dokonca aj výfuk od zvodov až po koncovku, detailuje všetky hadičky a lanká podvozku atd..) Má tam dosť videí s použitím parného čističa. Ten však stojí 2-3tis € (sme to s lukascruzom hľadali na nete)
Na mušky ma to nikdy nenapadlo použiť. Super nápad Joshiki, zas som o niečo múdrejší. Díky. Odstranovač mušiek od fotra z práce som už minul a VP prewash mi na mušky vobec nefungoval, takže parný čistič bude mať ďalšie využitie.