Serus profíci, som začiatočník a potreboval by som pomoc pri finišovacom kroku. Vec sa má takto - robíme s parťákom prvý projekt, čierny Opel meriva (áno, prvé auto čierna metla

) a dostali sme docela v pohode finiš. Postup všetko ako má byť - clay, 3 stupne leštenia 400/2200/3500 (aj S3 a S30 sme skúšali) na orbite Liquid Elements & Rupes 75 mini + sem tam nejaké brúsenie > auto leštenie potrebovalo a na konci vyzerá dobre. Avšak mám dosť problém s odlešťovaním poslednej pasty po leštení - stále robím mikroškrabance pri buffovaní pasty mikrovláknom. Utierky mám 3M za cca 12,- €/kus nízky vlas a za cca 4,- €/kus trochu vyšší vlas, - asi TOP kvalita čo sa mikrovlákna týka. Pravdepodobne neviem techniku ako čo najšetrnejšie zbaviť povrch karosérie ostatkov leštiacej pasty

Mám pár možno stupídnych otázok ohľadne tejto témy ale nikde som sa nedopátral k bližšiemu rozboru práce s mikrovláknom ako takým a dosť by mi to pomohlo. Ešte dodatok - áno myslím si že po dokončení leštenia JE lak 100% bez škrabancov a škrabance robím až pri zotieraní a buffovaní pasty (aj som si to pod reflektorom odsledoval a videl som že mi to škrabe). Jedná sa ALE o úplné mikroškrabance ktoré je vidno dosť ťažko a iba pod istým uhlom. Vidno ich pod reflektorom aj na slnku ale ozaj sú len sem-tam a vidí ich iba ten kto vie čo a kde má hľadať. Nejedná sa asi o micro marring v pravom slova zmysle, tých vlásočníc je na jednom panely možno dokopy 10 a sú rozhádzané po celej ploche, proste sem tam vlas ktorý ani nevidno ale proste tam je

Skúšal som to aj fotiť no fotoaparát to nevidí. Handry sa snažím prekladať často + s nimi pracujem dosť soft a netlačím na nich ako blázen. Skúšal som to odlešťovať aj nasucho iba s mikrovláknom, aj Ipou riedenou aj neriedenou a stále tam sem tam vlások spravím. Ešte poznámka - medzi úrovňami leštenia stále odmasťujem povrch a dávam dole zvyšky pást, takže aj keď začínam 3500vku tak idem na čistý lak čiže nehrozí že mám navrstvených viac pást na sebe.
1. - Máte (alebo mali ste pri začiatkoch) s takýmto niečím problém? Ak áno, ako ste ho riešili?
2. Riešiť vôbec niečo takéto? Nikdy som nevidel auto ktoré vyšlo z detailingovej dielne a teda neviem posúdiť či si nelámem hlavu nad nejakou ptákovinou ktorá ani nieje podstatná ale teda myslím si že je keďže vidím že to tam je a narúša to dokonalý výsledný efekt. Počul som také reči že väčšina detailerov takéto veci ani nerieši a nezaujíma ich že tam sem tam nejaký vlások je no nejak sa mi to nezdá
3. Čo môže tieto mikro škrabančeky spôsobovať? Zaschnutá pasta v mikrovlákne? Prach medzi handrou a lakom (to by ale bolo tých škrabancov o hodne viac, nie?) ? Fakt sa handry tak rýchlo zanášajú? Vizuálne nemám šancu zistiť že je handra špinavá, stále vyzerá čisto no nie je tomu tak.
4. Kedy vlastne odlešťovať finálnu pastu? Prejsť celé auto (tým pádom ju nechávať uschnúť) alebo bezprostredne po doleštení ju zotierať?
5. IPA 100% alebo 25%/75% ? Pri zaschnutej paste nemá riedená IPA žiadny efekt -
nastriekam ju, prechádzam zľahka handrou a pasta vôbec nejde dole. Skúsim neriedenú a pasta ide docela fajn dole AVŠAK na druhej strane sa ipa rýchlo vyparuje a robí do pasty fľaky ktoré je potom náročnejšie odstrániť (mám taký pocit)
6. Koľko kvalitných mikrohandier používate vy na celé auto?
Auto vyzerá fakt dobre a na prvotinu som s výsledkom spokojný no trápi ma to finále, babrem sa hodiny s lakom, hlboké škrabance nie sú problém a nakoniec neviem spraviť finiš lebo si furt doškriabem výsledok
Mohli by ste napísať svoj detailný postup ako odstraňujete finálnu pastu vy, aby som sa vedel priučiť a byť so sebou spokojný. Zatiaľ mi to pripadá ako strašná veda a neviem sa posunúť ďalej, za každú radu budem vďačný
