Konzultace postupů „kompletního detailingu“ (pro nováčky)
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 46
- Registrován: 23 úno 2018, 18:19
- Odeslaná poděkování: 1 poděkování
- Obdržená poděkování: 1 poděkování
Skôr ti tá pena stečie, takže pôsobí kratšiu dobu a v konečnom dôsledku nie je tak efektívna.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
Zase když máš auto totálně od čerstvého bahna a podobně, tak je fajn selský rozum a opláchnout to nejhorší před patláním chemie.
A jak už psáno předemnou, pro klasický zaschlý silniční šlem rovnou pěnu.
A jak už psáno předemnou, pro klasický zaschlý silniční šlem rovnou pěnu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 28 úno 2017, 08:23
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
To ne, tohle je trochu vytrzene z kontextu tveho puvodniho dotazu. Zcela jednoduse, po dekontaminaci urcite oplachnout, mezi (strojnim) lestenim a voskovanim neni oplach nutny. Pokud nanasis pred voskovanim lestenku, tak je oplach naopak zcela spatne.
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13 zář 2020, 14:30
- Odeslaná poděkování: 1 poděkování
Dobrý den,
rád bych se zeptal na pár věcí.
1. chci říct, že mě omezuje cenový rozpočet, jinak bych asi jako první šel na renovaci laku za 5 tisíc, ale řekněme, že bych na ní klidně i šel, ale nevím jestli se mi to vyplatí a zda-li to chci.
2. Určitě chci s lakem něco udělat. Auto je Fabia 1 2003 a celou dobu garážováno, je na něm pár promáčklin a poškození laku od špatného parkování nebo možná ho někdo na parkovišti odřel, na pár místech nasprejováno.
Má podle mě vlásečnicové až menší škrábance a kruhové na kapotě a kufru z kartáčové myčky kam se jezdilo tak 5x ročně možná více. Jinak auto se leskne pořád i když je trochu zašpiněné .
Koukám na zahraniční i české videa. Chtěl bych lak vyčistit, nikdy nebylo umýváno ručně, na střeše jsou vodní spoty, ale když umyju na vapce, tak zůstanou jen obrysy. Po dešti i malém se na autě objeví ihned ty spoty a celkově se na to lepí hned špína což mě vytáčí . Umyju ho za 200 na wapce a hned je špinavý..
Co bych měl použít? Měl bych ho první asi ručně pořádně umýt s 2 kýblovou metodou? Nebo by stačila wapka?
Další variantu mám wapka a v garáži použít clay + lubrikant https://www.ahifi.cz/stredne-tvrdy-clay ... r-55g.html a
Prep: https://www.ahifi.cz/gyeon-q2m-prep-500-ml.html
potom https://www.ahifi.cz/stredne-silna-lest ... 250ml.html a nebo hned tvrdý vosk Double Speed-Wax
Nejdřív bych se chtěl zbavit trochu škrábanců a vyčistit ten lak no, po těch letech asi nestačí jen wapka. Co byste mi doporučili? V garáži mám k dispozici aku vapku od greenworks. Je nutný mít Grit guard v kyblíku nebo by stačilo třeba 2x vyměnit vodu? Chápu co dělá ten grit, ale myslím, že by mi stačili obyčejné kyblíky a výměna vody.
Děkuji Vám za rady
Přidám klidně nějaké foto a ještě dodám, že auto jsem zdědil po dědovi a i když není nějak silný(50kw), tak ho mám hodně rád a mám pocit, že si zaslouží ještě péči, protože si ho hodlám nechat jako památku, ale zatím s ním ještě budu jezdit pár let.
rád bych se zeptal na pár věcí.
1. chci říct, že mě omezuje cenový rozpočet, jinak bych asi jako první šel na renovaci laku za 5 tisíc, ale řekněme, že bych na ní klidně i šel, ale nevím jestli se mi to vyplatí a zda-li to chci.
2. Určitě chci s lakem něco udělat. Auto je Fabia 1 2003 a celou dobu garážováno, je na něm pár promáčklin a poškození laku od špatného parkování nebo možná ho někdo na parkovišti odřel, na pár místech nasprejováno.
Má podle mě vlásečnicové až menší škrábance a kruhové na kapotě a kufru z kartáčové myčky kam se jezdilo tak 5x ročně možná více. Jinak auto se leskne pořád i když je trochu zašpiněné .
Koukám na zahraniční i české videa. Chtěl bych lak vyčistit, nikdy nebylo umýváno ručně, na střeše jsou vodní spoty, ale když umyju na vapce, tak zůstanou jen obrysy. Po dešti i malém se na autě objeví ihned ty spoty a celkově se na to lepí hned špína což mě vytáčí . Umyju ho za 200 na wapce a hned je špinavý..
Co bych měl použít? Měl bych ho první asi ručně pořádně umýt s 2 kýblovou metodou? Nebo by stačila wapka?
Další variantu mám wapka a v garáži použít clay + lubrikant https://www.ahifi.cz/stredne-tvrdy-clay ... r-55g.html a
Prep: https://www.ahifi.cz/gyeon-q2m-prep-500-ml.html
potom https://www.ahifi.cz/stredne-silna-lest ... 250ml.html a nebo hned tvrdý vosk Double Speed-Wax
Nejdřív bych se chtěl zbavit trochu škrábanců a vyčistit ten lak no, po těch letech asi nestačí jen wapka. Co byste mi doporučili? V garáži mám k dispozici aku vapku od greenworks. Je nutný mít Grit guard v kyblíku nebo by stačilo třeba 2x vyměnit vodu? Chápu co dělá ten grit, ale myslím, že by mi stačili obyčejné kyblíky a výměna vody.
Děkuji Vám za rady
Přidám klidně nějaké foto a ještě dodám, že auto jsem zdědil po dědovi a i když není nějak silný(50kw), tak ho mám hodně rád a mám pocit, že si zaslouží ještě péči, protože si ho hodlám nechat jako památku, ale zatím s ním ještě budu jezdit pár let.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 504
- Registrován: 17 úno 2016, 21:53
- Odeslaná poděkování: 6 poděkování
- Obdržená poděkování: 7 poděkování
Zdravím,
vítej na fóru.
Prosim snaz se nezakladat nove tema, kdyz tu vlakno s radami pro novacky je.
Ohledne vhodneho postupu si to precti prosim zde, kam byl prispevek presunut a pak take hlavne zde: https://www.detailingblog.cz/serialy/
Ohledne vyberu produktu si pak zkus precist neco tady: viewtopic.php?f=29&t=2872
Ještě krátký komentář:
Pokud bylo auto pravidelně v kartáčové myčce, tak to rozhodně v tuto chvíli nějaká detailingová mantra typu mřížka v kýblu nespasí Výměna vody je samozřejmě lepší, než nic.
Pokud je na autě lehký vodní spot, pak umytí => dekontaminace => abrazivní leštěnka => vosk by rozhodně mělo pomoct, více méně klasický postup pro "kompletní detailing".
vítej na fóru.
Prosim snaz se nezakladat nove tema, kdyz tu vlakno s radami pro novacky je.
Ohledne vhodneho postupu si to precti prosim zde, kam byl prispevek presunut a pak take hlavne zde: https://www.detailingblog.cz/serialy/
Ohledne vyberu produktu si pak zkus precist neco tady: viewtopic.php?f=29&t=2872
Ještě krátký komentář:
Pokud bylo auto pravidelně v kartáčové myčce, tak to rozhodně v tuto chvíli nějaká detailingová mantra typu mřížka v kýblu nespasí Výměna vody je samozřejmě lepší, než nic.
Pokud je na autě lehký vodní spot, pak umytí => dekontaminace => abrazivní leštěnka => vosk by rozhodně mělo pomoct, více méně klasický postup pro "kompletní detailing".
-
- Registrovaný uživatel
- Příspěvky: 12
- Registrován: 13 zář 2020, 14:30
- Odeslaná poděkování: 1 poděkování
Impregnovat pneu s houbičkou na nádobí nebo pneu aplikator?
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 29 led 2021, 13:44
- Bydliště: Kladno
- Obdržená poděkování: 1 poděkování
Houbička na nádobí moc saje, zvýšíš si pravděpodobně spotřebu produktu, jinak asi v pohodě
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06 bře 2021, 12:03
Ahoj. Čekám až mi vyrobí auto (bílá nemetal. barva) a tak už vybírám ošetřující kosmetiku. Nemám možnost se mu často věnovat, tak vybírám vosk co by mi na autě vydržel co nejdéle. Na předchozím autě jsem používal Autoglym SRP a na to Collinite 478s. O tyto přípravky jsem přišel a proto zvažuju, zda je koupit znovu nebo zkusit něco nového... Po pročtení zdejšího fóra jsem si sestavil tento postup:
1. Opláchnout auto
2. Aktivní pěna Valetrpo snow foam combo 2
3. Opláchnout
4. Umýt kola a podběhy
5. Opláchnout
6. Umýt NE pH neutrálním šampónem
7. Opláchnout
8. Chemická dekontaminace a časem i mechanická
9. Umýt pH neutrálním šampónem Valetpro concetrated car shampoo
10. Osušit
11. IPA 1:5
12. Vosk
Bude auto dostatečně zbavené původního vosku?
Pokud bych znovu používal Collinite, tak pod něj leštěnku, a IPU použít před leštěnkou, pokud bych koupil třeba FUSSO COAT F7, pod tento vosk nepatří nic?
Díky za konzultaci
1. Opláchnout auto
2. Aktivní pěna Valetrpo snow foam combo 2
3. Opláchnout
4. Umýt kola a podběhy
5. Opláchnout
6. Umýt NE pH neutrálním šampónem
7. Opláchnout
8. Chemická dekontaminace a časem i mechanická
9. Umýt pH neutrálním šampónem Valetpro concetrated car shampoo
10. Osušit
11. IPA 1:5
12. Vosk
Bude auto dostatečně zbavené původního vosku?
Pokud bych znovu používal Collinite, tak pod něj leštěnku, a IPU použít před leštěnkou, pokud bych koupil třeba FUSSO COAT F7, pod tento vosk nepatří nic?
Díky za konzultaci